And some have greatness thrust upon them

Romanian translation: iar altora, în sfârşit, le-atârnă deasupra capului

07:56 Apr 25, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: And some have greatness thrust upon them
Quote from Shakespeare's Twelfth Night, Act II, scene v

Are cineva cartea la îndemână?

Merci frumos.
Dan Marasescu
Romania
Romanian translation:iar altora, în sfârşit, le-atârnă deasupra capului
Explanation:
Unii se nasc mari, alţii dobândesc mărimea, iar altora, în sfârşit, le-atârnă deasupra capului, doar s-o culeagă.

Traducere de Mihnea Gheorghiu, Bucureşti: Univers, 1986, p. 255.

Scuze, înţeleg că-ţi trebuia repede, aş fi venit cu răspunsul la prima oră, dacă aş fi fost acasă, dar eram la serviciu :) Sper că nu e prea târziu.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 53 mins (2005-04-26 05:49:58 GMT)
--------------------------------------------------

Hmmm... miroase a controversă aici...
Dicţionarul spune altceva (desigur că Dan ştie, probabil de aceea a şi cerut traducerea din carte):
thrust
5. To force on an unwilling or improper recipient: \"Some have greatness thrust upon them\" Shakespeare

The American Heritage® Dictionary of the English Language, Fourth Edition copyright ©2000 by Houghton Mifflin Company.
http://www.thefreedictionary.com/thrust

and then I\'ll say no more
Selected response from:

Maria Diaconu
Romania
Grading comment
Multumesc. N-a incaput in subtitlu, dar m-am descurcat. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5iar altora, în sfârşit, le-atârnă deasupra capului
Maria Diaconu
3 +1(maretie) altora le este impusa cu de-a sila
Mihaela Brooks


  

Answers


16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
and some have greatness thrust upon them
(maretie) altora le este impusa cu de-a sila


Explanation:
Felicitari Mariei, merita punctele, dar comentariul il am la ceea ce a tradus Mihnea Gheorghiu.
..sa nu-ti fie frica de maretie; unii se nasc mareti, altii dobindesc maretia si altora le este impusa cu de-a sila



Mihaela Brooks
Canada
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: cam aşa ceva :)
5 hrs
  -> Multumesc Maria..nu am traducerea in romana, dar stiu ca este famous quote a lui WS.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
and some have greatness thrust upon them
iar altora, în sfârşit, le-atârnă deasupra capului


Explanation:
Unii se nasc mari, alţii dobândesc mărimea, iar altora, în sfârşit, le-atârnă deasupra capului, doar s-o culeagă.

Traducere de Mihnea Gheorghiu, Bucureşti: Univers, 1986, p. 255.

Scuze, înţeleg că-ţi trebuia repede, aş fi venit cu răspunsul la prima oră, dacă aş fi fost acasă, dar eram la serviciu :) Sper că nu e prea târziu.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 53 mins (2005-04-26 05:49:58 GMT)
--------------------------------------------------

Hmmm... miroase a controversă aici...
Dicţionarul spune altceva (desigur că Dan ştie, probabil de aceea a şi cerut traducerea din carte):
thrust
5. To force on an unwilling or improper recipient: \"Some have greatness thrust upon them\" Shakespeare

The American Heritage® Dictionary of the English Language, Fourth Edition copyright ©2000 by Houghton Mifflin Company.
http://www.thefreedictionary.com/thrust

and then I\'ll say no more

Maria Diaconu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 35
Grading comment
Multumesc. N-a incaput in subtitlu, dar m-am descurcat. :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search