straight man

Romanian translation: personajul serios

08:35 Dec 8, 2015
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / theatre
English term or phrase: straight man
Definiția este: „The partner in a comedy team who feeds lines to the other comedian, who then makes witty replies.”

http://www.thefreedictionary.com/straight man

Știe cineva cum se numește în română?

Vă mulțumesc.
alip76
Romania
Romanian translation:personajul serios
Explanation:
Personajul serios, in contrast cu comicul.
Pagina 8, Film Menu - vezi link.
Selected response from:

Mihaela Niță
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2personajul serios
Mihaela Niță
3personaj secundar
Luciana D
2(provocator/partener) cirac / partener secundar
Annamaria Amik


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
personaj secundar


Explanation:
Am gasit traducerea asta pentru stooge/ straight man

http://www.wordreference.com/enro/stooge

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2015-12-08 09:28:04 GMT)
--------------------------------------------------

Da. e cam vag. Eventual "partener". Dar nici asta nu este mai precis.

Luciana D
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Vă mulțumesc. O găsisem și eu, dar mi se pare prea vag.


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
(provocator/partener) cirac / partener secundar


Explanation:
E doar o sugestie de care nu sunt deloc sigură.

Prima variantă am găsit-o într-un dicţionar online oarecare, dar mi s-a părut interesantă:
http://mariusvasile.blogspot.ro/2009/11/best-dictionary-engl...
stooge=sluga agent/provocator cirac

Pe forumul cinemarx, cineva a mai folosit termenul:
http://www.cinemarx.ro/persoane/Jon-Favreau-583.html?pareri
Pare doar un cirac al lui Vince Vaughn, in filme de comedie fara mari pretentii...

În orice caz, aş păstra "stooge" sau "straight man" în paranteză.

Annamaria Amik
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Vă mulțumesc.


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
personajul serios


Explanation:
Personajul serios, in contrast cu comicul.
Pagina 8, Film Menu - vezi link.

Example sentence(s):
  • "În 1973, Kiyoshi Kaneko i s-a alăturat şi împreună au format grupul de comici manzai „Two Beat” în cadrul căruia „Beat” Kitano era personajul amuzant, iar „Beat” Kiyoshi era personajul serios."

    https://filmmenu.files.wordpress.com/2011/07/film-menu-11.pdf
    https://en.wikipedia.org/wiki/Straight_man_%28stock_character%29
Mihaela Niță
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Mulțumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Luciana D: In spaniola este de asemenea "personajul serios". Si cirac suna interesant, dar mi se pare ca personajul serios poate fi cirac sau nu.
1 hr

agree  Annamaria Amik: Şi mie mi-a plăcut "cirac", dar varianta asta e cea mai clară. Mai mult, aici https://en.wikipedia.org/wiki/Takeshi_Kitano, personajul lui Kiyoshi este denumit "straight man", evident că este echivalentul corect.
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search