blanket cylinder

Romanian translation: cilindru de transfer, cilindru plan, valţ tipografic

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blanket cylinder
Romanian translation:cilindru de transfer, cilindru plan, valţ tipografic
Entered by: Aug. Dragoste

20:46 Oct 17, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Printing & Publishing / printing press
English term or phrase: blanket cylinder
Printing plates are made by
shining light through the colour
separations, recording their
details onto a light-sensitive
coating on the plate. Each plate is
chemically treated to bring out the
print images, then fitted onto a
cylinder in the printing press.
The inked image on the plate is
transferred (offset) on to another
cylinder (the blanket cylinder),
and from there on to the paper.
anamaria bulgariu
Romania
cilindru de transfer
Explanation:
După separarea culorilor din imaginea ce se doreşte a fi tiparită, se fac patru matriţe metalice plane, care sint vopsite fiecare cu cîte una din culorile de bază: negru, roşu, verde şi albastru. Aceste matriţe plane vin, succesiv, în contact cu un cilindru neted pe care rămîne imaginea de pe matriţă în culoarea respectivă. Acest cilindru face apoi contact cu suprafaţa ce se doreşte tiparită cu culoarea respectiva, dupa care este şters, să rămînă curat. Urmează, pe rind, acelaşi procedeu pentru celelalte culori.

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2007-10-17 22:09:50 GMT)
--------------------------------------------------

Matriţele conţin imagini monocolore, care prin suprapunerea lor, crează imaginea colorată, prin procedeul substracţiei culorilor.
Selected response from:

Aug. Dragoste
Romania
Grading comment
Mulţumesc! Cred că toate răspunsurile au fost bune.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2cilindru de transfer
Aug. Dragoste
3valţ (valţ tipografic)
Pavel13
3cilindru plan
Pavel13


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cilindru de transfer


Explanation:
După separarea culorilor din imaginea ce se doreşte a fi tiparită, se fac patru matriţe metalice plane, care sint vopsite fiecare cu cîte una din culorile de bază: negru, roşu, verde şi albastru. Aceste matriţe plane vin, succesiv, în contact cu un cilindru neted pe care rămîne imaginea de pe matriţă în culoarea respectivă. Acest cilindru face apoi contact cu suprafaţa ce se doreşte tiparită cu culoarea respectiva, dupa care este şters, să rămînă curat. Urmează, pe rind, acelaşi procedeu pentru celelalte culori.

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2007-10-17 22:09:50 GMT)
--------------------------------------------------

Matriţele conţin imagini monocolore, care prin suprapunerea lor, crează imaginea colorată, prin procedeul substracţiei culorilor.

Aug. Dragoste
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 11
Grading comment
Mulţumesc! Cred că toate răspunsurile au fost bune.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Áron Török
3 hrs
  -> Multumesc!

agree  lucca
11 hrs
  -> Mulţumesc!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cilindru plan


Explanation:
Un citat cu link: "Offsetul este un procedeu de tipar plan indirect, la care transferul cernelii de pe forma de tipar pe suportul de imprimat se
face prin intermediul unei suprafeţe cilindrice elastice."
CIlindrul plan face referire la forma de tipar offset (tipar plan indirect). Altfel, uneori am mai întîlnit şi formularea "cilindru de presiune".


    Reference: http://www.afaceri-poligrafice.ro/1.pdf
Pavel13
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
valţ (valţ tipografic)


Explanation:
Informaţie preluată de la un tipograf.

Pavel13
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search