printmaker

Romanian translation: gravor

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:printmaker
Romanian translation:gravor
Entered by: Alina Dohotaru

12:05 Feb 18, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Printing & Publishing
English term or phrase: printmaker
The article is about a printmaker, a painter and a sculptor.
Alina Dohotaru
Moldova
gravor
Explanation:
Un termen mai general (artistul gravor utilizeaza mai multe procedee : litografia, serigrafia, etc si tehnici de gravura: Aquaforte, Aquatinta, Pointe seche..)

http://dexonline.ro/search.php?cuv=gravor

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-02-18 13:27:37 GMT)
--------------------------------------------------

Inca un link interesant despre felul in care a evoluat gravura in timpurile noastre...

http://www.galeriadearta.com/stiri/bienala-internationala-de...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-02-18 15:43:28 GMT)
--------------------------------------------------

"De altfel, încă de aproape două sute de ani, în marile centre artistice europene, trei erau surorile nobile ale artelor plastice: pictura, sculptura şi gravura..."

http://stoiciu-printmaking.blogspot.com/2008/03/blog-post.ht...

http://video.google.ro/videosearch?hl=ro&rlz=1R2GGLL_roRO337...


--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2010-02-19 08:14:14 GMT)
--------------------------------------------------

Un alt termen general pe care l-am intalnit in asociere cu "printmaking" este GRAFICIAN... Totusi, utilizandu-l mi-e teama sa nu trecem in extrema cealalta (de la prea putin general, la prea general..)..

http://www.uad.ro/web/ro/Structura/Arte_plastice/Grafica/
http://www.thefreedictionary.com/graphic arts

Din moment ce nu am gasit un cuvant in romana care sa corespunda in totalitate termenului in engleza (din cate am observat sursele oscileaza intre ambii termeni sugerati mai sus fara a se putea stabili o inclinare clara a balantei spre unul din ei), as propune sa jonglati cu acestia doi pe care ii avem la dispozitie, in functie de contextul dvs... (Sa-l lasati in engleza nu mi se pare o optiune buna in acest caz...)
Selected response from:

Adina D
Romania
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gravor
Adina D
3litograf
cristina48


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
litograf


Explanation:
O sugestie:)
LITOGRAFÍE, litografii, s.f. 1. Metodă de reproducere și de multiplicare pe hârtie a textelor, desenelor, figurilor etc., prin utilizarea de negative imprimate sau desenate pe o piatră specială, calcaroasă. 2. Atelier, secție sau întreprindere unde se multiplică prin litografie. 3. Desen sau tablou multiplicat prin litografie. – Din fr. lithographie.
http://dexonline.ro/search.php?cuv=litografie
LITOGRÁF, -Ă, litografi, -e, s.m. și f. Persoană care se ocupă cu litografia. – Din fr. lithographe.
http://dexonline.ro/search.php?cuv=litograf

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2010-02-18 13:07:34 GMT)
--------------------------------------------------

Şi un articol de litografie: http://ro.wikipedia.org/wiki/Litografie

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2010-02-18 13:28:42 GMT)
--------------------------------------------------

Vezi şi http://g1b2i3.wordpress.com/2009/09/26/theodore-gericaultpic...
http://cimec.wordpress.com/2009/08/04/alexandria-exponatul-l...

cristina48
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gravor


Explanation:
Un termen mai general (artistul gravor utilizeaza mai multe procedee : litografia, serigrafia, etc si tehnici de gravura: Aquaforte, Aquatinta, Pointe seche..)

http://dexonline.ro/search.php?cuv=gravor

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-02-18 13:27:37 GMT)
--------------------------------------------------

Inca un link interesant despre felul in care a evoluat gravura in timpurile noastre...

http://www.galeriadearta.com/stiri/bienala-internationala-de...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-02-18 15:43:28 GMT)
--------------------------------------------------

"De altfel, încă de aproape două sute de ani, în marile centre artistice europene, trei erau surorile nobile ale artelor plastice: pictura, sculptura şi gravura..."

http://stoiciu-printmaking.blogspot.com/2008/03/blog-post.ht...

http://video.google.ro/videosearch?hl=ro&rlz=1R2GGLL_roRO337...


--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2010-02-19 08:14:14 GMT)
--------------------------------------------------

Un alt termen general pe care l-am intalnit in asociere cu "printmaking" este GRAFICIAN... Totusi, utilizandu-l mi-e teama sa nu trecem in extrema cealalta (de la prea putin general, la prea general..)..

http://www.uad.ro/web/ro/Structura/Arte_plastice/Grafica/
http://www.thefreedictionary.com/graphic arts

Din moment ce nu am gasit un cuvant in romana care sa corespunda in totalitate termenului in engleza (din cate am observat sursele oscileaza intre ambii termeni sugerati mai sus fara a se putea stabili o inclinare clara a balantei spre unul din ei), as propune sa jonglati cu acestia doi pe care ii avem la dispozitie, in functie de contextul dvs... (Sa-l lasati in engleza nu mi se pare o optiune buna in acest caz...)



    Reference: http://ro.wikipedia.org/wiki/Gravur%C4%83
    Reference: http://www.stoiciu.ro/STRUCTURACURS.html
Adina D
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Florin Ioan Ular: Tocmai că nu este prea general, gravura este numai unul dintre procedeele pe care le include noţiunea de „printmaking” / Nici eu nu ştiu cum se numeşte, dar am văzut pe Wikipedia că „engraving” este una dintre tehnici wikipedia.org/wiki/Printmaking
1 hr
  -> Sunt partial de acord cu dvs, totusi, din cate am observat, chiar cei in domeniu asociaza gravura cu "printmaking-ul", sau preiau termenul in engleza... Avand in vedere ca in contextul dat trebuie tradus, mi se pare cea mai apropiata varianta...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search