leasehold

Romanian translation: drept locativ

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:leasehold
Romanian translation:drept locativ
Entered by: Ivona Tillett

10:06 Oct 2, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Real Estate
English term or phrase: leasehold
residents who have a leasehold interest
Ivona Tillett
United Kingdom
drept locativ
Explanation:
"A form of property interest in which the holder of the interest has the right to use or occupy, but not to sell or transfer the property.
www.partnersmortgage.com/glossL.htm"
http://www.google.ro/search?hl=ro&q=define: Leasehold intere...

"Residents who have a leasehold interest in the property i.e. lease holders."
http://www.caradon.gov.uk/index.cfm?articleid=2068

"De aceea sustinerea autorilor exceptiei potrivit careia partea nu isi poate apara, pe fond, dreptul sau locativ este neintemeiata. Acestia, printr-o actiune de drept comun, pot sa solicite instantei de judecata recunoasterea unui eventual ***drept locativ***, pe care sa il opuna dreptului aparent al proprietarului. "
http://spete.avocatura.com/speta.php?pid=7113
Selected response from:

Mihai Badea (X)
Luxembourg
Grading comment
Multumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5proprietate arendata sau închiriată
Could-you
3 +2drept locativ
Mihai Badea (X)
5interes locativ
Andrei A.Albu


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
interes locativ


Explanation:
interes locativ

Andrei A.Albu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
leasehold interest
drept locativ


Explanation:
"A form of property interest in which the holder of the interest has the right to use or occupy, but not to sell or transfer the property.
www.partnersmortgage.com/glossL.htm"
http://www.google.ro/search?hl=ro&q=define: Leasehold intere...

"Residents who have a leasehold interest in the property i.e. lease holders."
http://www.caradon.gov.uk/index.cfm?articleid=2068

"De aceea sustinerea autorilor exceptiei potrivit careia partea nu isi poate apara, pe fond, dreptul sau locativ este neintemeiata. Acestia, printr-o actiune de drept comun, pot sa solicite instantei de judecata recunoasterea unui eventual ***drept locativ***, pe care sa il opuna dreptului aparent al proprietarului. "
http://spete.avocatura.com/speta.php?pid=7113

Mihai Badea (X)
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Multumesc.
Notes to answerer
Asker: Ce am inteles eu despre 'leasehold': In Regatul Unit, este un mod de detinere al unei proprietati. Majoritatea apartamentelor la bloc (dar si unele case) nu pot fi cumparate in sensul in care il intelegem noi (adica freehold – e al tau si al urmasilor tai pentru totdeauna). La ‘leasehold’ 1. apartamentul se cumpara pentru o perioada foarte lunga de timp, de obicei 100 de ani ( nu indefinit) 2. pamantul pe care sta proprietatea (blocul cu mai multe apartamente) nu apartine cumparatorului, si pentru acesta trebuie platita o chirie; 3. toate serviciile (iluminatul, gradinaritul in jurul blocului, spalatul geamurilor la exterior, curatenia pe scara etc) se platesc unei agentii care deseori isi impune preturile; 4. apartamentul revine statului (sau cui l-a construit) dupa cei 100 de ani. Deci, in mare, cumparatorul plateste anticipat chiria pe 100 de ani in momentul in care ‘achizitioneaza’ apartamentul respectiv. Cred ca raspunsul tau e cel mai aproape, dar tot ma obliga la lungi explicatii...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Diana Wright: sau, mai pe 'lung': drept de folosire a proprietatii inchiriate
7 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Lucica Abil: drept locativ, care, desigur, are un conţinut diferit în funcţie de legislaţia aplicabilă, precum şi de izvorul său.
2 days 7 hrs
  -> Mulţumesc, Lucia!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
proprietate arendata sau închiriată


Explanation:
"Leasehold" este proprietatea insusi dar si dreptul asupra asa proprietate arendata sau inchiriata


    Reference: http://www.dictionare.com
Could-you
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search