appurtenance

Romanian translation: bun accesoriu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:appurtenance
Romanian translation:bun accesoriu

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
19:56 Mar 23, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Real Estate
Additional field(s): Law: Contract(s), Law (general)
English term or phrase: appurtenance
Definition from ButterflyLister.com.:
Something which passes with the transfer of property but is not necessarily an actual part of it like an easements, rights-of-way, water rights and property improvements which includes all of the rights, privileges unless a contrary intention was stated.

Example sentence(s):
  • No new addresses shall be assigned to any types of appurtenances and utility assets. Instead, any address assignment to above listed appurtenances/assets shall use the existing valid situs or, if available, secondary situs address of the parcel the appurtenance will be located on. City of Roseville California
  • If at any time the condition of a levee, a dike, a floodwall, or an appurtenance becomes so dangerous to the safety of life and property that, in the opinion of the department there is not sufficient time for the issuance and enforcement of a notice of violation for the maintenance, alteration, repair, reconstruction, change in construction or location, or removal of the dike, floodwall, levee, or appurtenance in the manner provided in this chapter, the department may immediately take the measures that are essential to provide emergency protection to life and property. Indiana Legislative Services Agency
  • This notice is to emphasize that when the sale of a mobile home and appurtenances as personal property occurs by or through an auctioneer, agent, broker, factor, or other person considered a dealer for sales tax purposes including real estate brokers, the appurtenances may not be excluded from the application of sales tax. Florida Department of Revenue
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

bun accesoriu
Definition:
Lucru mobil care serveste la folosirea altui lucru si care urmeaza situatia juridica a acestuia din urma, daca in lege, in conventia partilor ori in cuprinsul unui alt act juridic nu se prevede altfel.

Din categoria bunurilor accesorii fac parte instalatiile sanitare al unui imobil, conductele dintr-un teren, ornamentele unei constructii etc
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/2145/Bun_accesoriu

Cf. Codul Civil

Bunuri principale si bunuri accesorii
Art.563 – (1) Bunul care a fost destinat, în mod stabil si exclusiv, întrebuintarii economice a altui bun este bun accesoriu atât timp cât satisface aceasta utilizare.
(2) Destinatia comuna poate sa fie stabilita numai de proprietarul ambelor bunuri.
(3) Daca nu se prevede altfel, bunul accesoriu urmeaza situatia juridica a bunului principal, inclusiv în caz de înstrainare sau de grevare a bunului principal.
(4) Încetarea calitatii de bun accesoriu nu poate fi, însa, opusa unui tert care a dobândit anterior drepturi privitoare la bunul principal.
Selected response from:

George Colibaba
Luxembourg
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +5bun accesoriu
George Colibaba
5DEPENDINŢĂ
ION CAPATINA
4servitute
TRAD Melina


Discussion entries: 8





  

Translations offered


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
bun accesoriu


Definition from own experience or research:
Lucru mobil care serveste la folosirea altui lucru si care urmeaza situatia juridica a acestuia din urma, daca in lege, in conventia partilor ori in cuprinsul unui alt act juridic nu se prevede altfel.

Din categoria bunurilor accesorii fac parte instalatiile sanitare al unui imobil, conductele dintr-un teren, ornamentele unei constructii etc
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/2145/Bun_accesoriu

Cf. Codul Civil

Bunuri principale si bunuri accesorii
Art.563 – (1) Bunul care a fost destinat, în mod stabil si exclusiv, întrebuintarii economice a altui bun este bun accesoriu atât timp cât satisface aceasta utilizare.
(2) Destinatia comuna poate sa fie stabilita numai de proprietarul ambelor bunuri.
(3) Daca nu se prevede altfel, bunul accesoriu urmeaza situatia juridica a bunului principal, inclusiv în caz de înstrainare sau de grevare a bunului principal.
(4) Încetarea calitatii de bun accesoriu nu poate fi, însa, opusa unui tert care a dobândit anterior drepturi privitoare la bunul principal.

Example sentence(s):
  • Urmarirea silita imobiliara se intinde de plin drept si asupra bunurilor accesorii imobilului, prevazute de Codul civil. Bunurile accesorii nu pot fi urmarite decat o data cu imobilul. -    
  • bunurile accesorii urmeaza soarta juridica a bunurilor principale. Astfel, instrainarea bunurilor principale ar implica si instrainarea bunurilor accesorii, afara de cazul in care, prin conventia lor, partile ar stabili altfel. Problema acestei clasificari se ridica doar atunci cand atat bunurile principale cat si bunurile accesorii se afla in proprietatea aceleiasi persoane si cand, in mod efectiv, proprietarul a afectat bunurile accesorii pentru utilizarea bunurilor principale, deoarece doar atunci se pune problema ca bunul accesoriu sa urmeze soarta bunului principal. -  
George Colibaba
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Veronica Lupascu
2 mins
  -> mulţumesc!

Yes  Word_Wise
37 mins
  -> mulţumesc !

Yes  Rose Marie Matei
9 hrs
  ->  mulţumesc !

Yes  ION CAPATINA: Le include pe toate.
1 day 2 hrs

Yes  Ovidiu Martin Jurj
6 days

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
DEPENDINŢĂ


Definition from Online free dictionaries:
"Un drept, privilegiu, sau proprietate care se considera ca tine de proprietatea principala in scopul trecerii titlului de proprietate, transferului sau mostenirii."

Example sentence(s):
  • “Nu se poate stabili o noua adresa la orice bunuri de tip DEPENDINŢĂ sau utilitate. In locul acesteia, orice desemnare de adresa la mai sus mentionatele dependinte/bunuri va folosi domiciliul valabil existent, sau daca este disponibila, o a doua adresa a lotului de pamant unde va fi plasata DEPENDINŢA.” Oraşul Roseville, California - Asker's quotation( personal translation)  
  • “Daca se intampla vreodata ca un zagaz, dig, stavilar, sau o DEPENDINŢĂ devine atat de periculoasa ca, dupa parerea departamentului nu este sufficient timp pentru emiterea unei citatii de incalcare a intretinerii, modificarii, repararii, reconstructiei, schimbarii locatiei sau constructiei, sau demolarea digului, stavilarului, zagazului sau DEPENDINŢEI dupa cum este precizat in acest capitol, departamentul poate sa ia imediat masurile necesare pentru a asigura protectia de urgenta a vietii si a proprietatii.” Agentia de Servicii Legislative din Indiana - Asker's quotation( personal translation)  
  • “Acest anunt subliniaza ca atunci cand are loc vanzarea unei case mobile si DEPENDINŢE ca si proprietate personala prin intermediul unui licitant, agent, intermediary sau orice persoana considerate agent de vanzari din punct de vedere al impozitelor/taxelor, inclusive agenti de vanzare imobiliare, DEPENDINŢELE nu pot fi excluse de la aplicarea impozitelor/taxelor pe vanzare.” Departamentul de Venituri (Fiscul) din Florida - Asker's quotation( personal translation)  

Explanation:
1)Am vrut sa pun mai multe variante, dar nu se accepta decat un termen. Al doilea ar fi fost ANEXĂ.

2)“In vorbire curenta si acceptare legala se foloseste pentru a semnifica ceva ce apartine la altceva care este principal, si care se transfera ca incident lucrului principal.”
http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/appurtenances
3)dependinte/anexe si bunuri

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz...
4)dependinte
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/3850/Dependinte
5)Spanish translation is also "dependencia"
ION CAPATINA
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
servitute


Definition from DEX:
Servitute=Sarcină care grevează asupra unui bun imobiliar, izvorând din situația naturală a bunului sau dintr-o convenție, care are ca scop să servească utilitatea publică sau particulară.

Example sentence(s):
  • Daca proprietarul a doua proprietati, intre care exista un semn vazut de servitute, instraineaza una din proprietati, fara ca contractul sa contina nici o conventie atingatoare de servitute, ea urmeaza de a exista intr-un mod activ sau pasiv in favoarea fondului instrainat, sau asupra fondului instrainat - Codul civil  
TRAD Melina
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search