master suite

Romanian translation: apartamentul principal

12:27 Mar 21, 2013
English to Romanian translations [PRO]
Real Estate
English term or phrase: master suite
Avem în română un termen pentru o zonă dintr-o casă numită în engleză master suite care cuprinde dormitoare, băi și dressinguri?

Pentru mai mult context:

http://www.trulia.com/voices/Home_Selling/At_what_point_is_M...

Mulțumiri
alip76
Romania
Romanian translation:apartamentul principal
Explanation:
„Oferta este valabila pentru apartamentul principal situat la unul dintre cele trei niveluri + un studiu ce include o camera de zi, o bucatarie, un grup sanitar si o ...”
http://www.anunturiimobiliare.ro/cautare-avansata/inchirieri...




--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2013-03-21 13:23:00 GMT)
--------------------------------------------------

„Locul 4 in top 10 cele mai superbe camere/cazari din lume este ocupat de Apartamentul Principal al complexului The Hastings House Country Estate, Insulele Golfului, Canada.”
http://www.dreamdestinations.ro/top-10-camerecazari-romantic...


„Ansamblu compus din apartament principal (AP) si garsoniera demisol (GD), clasa A (LUX)”
http://www.conadi.eu/oferta-18254.html

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2013-03-21 13:25:22 GMT)
--------------------------------------------------

„Camerele si mai ales apartamentul principal reunesc stilul, generozitatea spatiului, luxul si rafinamentul epocii in care a fost construita aceasta casa...”
http://www.turistinfo.ro/sibiu/cazare-sibiu/vila_plesca-c741...


Selected response from:

Florin Ioan Ular
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dormitor master
Daniel Grigoras
4 +2apartamentul principal
Florin Ioan Ular
4suita dormitorului matrimonial
mihaela.


Discussion entries: 5





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dormitor master


Explanation:
"[...] master bedroom is the just largest bedroom in the home [...]"
"[...] Master suite just means there is private bath. It can also include other amenities, but the bathroom is enough to call it a master suite. [...]"
"The master suite is usually the largest bedroom in the house, where the head of the household sleeps and provides more amenities than the other bedroom(s). Amenities may include a private bath accessible only from that bedroom, dressing area, and closet. " (ref. 1)

"Often defined as the largest bedroom in the home, the master bedroom is normally occupied by the person or persons who serve as the heads of the household. It normally includes more amenities than smaller bedrooms in the home, and may include additional spaces that are directly accessible from the interior of the space. When this is the case, this bedroom is sometimes referred to as a master suite or an ensuite." (ref. 2)


    Reference: http://www.zillow.com/advice-thread/What-constitutes-a-Maste...
    Reference: http://www.wisegeek.com/what-is-a-master-bedroom.htm
Daniel Grigoras
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandra & Kenneth Grossman: Dormitorul master nu e niciodata doar dormintor. Prin definitie include si celelalte.
1 hr
  -> da + că depinde de context ( http://is.gd/TawOUJ ; http://is.gd/OGbqxw ; http://is.gd/BP4zhq); la unele hotele, un "master suite" poate fi într-adevăr un apart.; totuși "ap. principal" mi se pare o traducere cam proastă; unde-i "ap. secundar"?

agree  ancaZ: Si nu exista un termen exact echivalent in Romana; daca e la hotel -- cum a spus cineva e un apartament. Intr-o casa e dormitorul principal (cu sau fara dependinte)
2 days 15 hrs

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
apartamentul principal


Explanation:
„Oferta este valabila pentru apartamentul principal situat la unul dintre cele trei niveluri + un studiu ce include o camera de zi, o bucatarie, un grup sanitar si o ...”
http://www.anunturiimobiliare.ro/cautare-avansata/inchirieri...




--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2013-03-21 13:23:00 GMT)
--------------------------------------------------

„Locul 4 in top 10 cele mai superbe camere/cazari din lume este ocupat de Apartamentul Principal al complexului The Hastings House Country Estate, Insulele Golfului, Canada.”
http://www.dreamdestinations.ro/top-10-camerecazari-romantic...


„Ansamblu compus din apartament principal (AP) si garsoniera demisol (GD), clasa A (LUX)”
http://www.conadi.eu/oferta-18254.html

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2013-03-21 13:25:22 GMT)
--------------------------------------------------

„Camerele si mai ales apartamentul principal reunesc stilul, generozitatea spatiului, luxul si rafinamentul epocii in care a fost construita aceasta casa...”
http://www.turistinfo.ro/sibiu/cazare-sibiu/vila_plesca-c741...




Florin Ioan Ular
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Mulțumesc, cred că asta este.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wordbridge
36 mins
  -> Mulțumesc!

agree  Angela Öhrman
1 hr
  -> Mulțumesc!

agree  RODICA CIOBANU
2 hrs
  -> Mulțumesc!

agree  Iosif JUHASZ
2 days 1 hr

disagree  mihaela.: master suite nu este un apartament ci o combinatie de camere care include si dormitorul matrimonial si o baie ensuite. O combinatie care sa se numeasca apartament (in Real Estate, nu in Hospitality) TREBUIE sa includa si bucatarie, nu numai baie.
2 days 2 hrs
  -> O combinație de camere care include dormitor și baie se numește „apartament”.

disagree  ancaZ: dormitorul principal are/sau nu celelalte adaosuri; sa nu va lasati atras de alta traducere -- nu tocmai fericita
2 days 14 hrs
  -> Citiți cu atenție contextul dat: „cuprinde dormitoare, băi și dressinguri” - nu se poate numi, în limba română, „dormitor” atâta timp cât cuprinde mai multe camere și băi. În română, „dormitor” este o singură cameră.

3 days 5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
suita dormitorului matrimonial


Explanation:
In primul rand trebuie inteles clar ce inseamna master suite.

A master suite addition is a place to call your own — no kiddie toys, no teens hogging the bathroom — a heavenly space where you can bathe, dress, or simply relax in peace. But paradise doesn’t come cheap.
http://www.houselogic.com/home-advice/master-suites/evaluate...

The master suite is evolving: it's becoming the place to recharge or unwind by enjoying five-star hotel amenities at home. Some examples include bathrooms that resemble spas with double vanities, ample storage, a whirlpool tub, and a spacious shower. Do you want the Master Bedroom adjacent to other bedrooms, or separated for privacy?
http://www.houseplans.com/collection/themed-master-suite-and...

In the last 20 years, the master bedroom has grown from a place to sleep into a status symbol. If you don't have a seating area in your bedroom, double sinks in the bath, a spa tub and a separate shower, you're nobody. And size matters.
http://realestate.msn.com/blogs/listedblogpost.aspx?post=a31...

Heidi and Roy Schoeneck are turning their unfinished attic into a relaxing master suite. With the help of contractor Drew Bruozis, this space gets a complete overhaul including a new floor, spa bathroom and historic stained-glass window.
http://www.hgtv.com/new-spaces/attic-master-suite/index.html

Deci, master suite este o suita de incaperi alaturate dormitorului matrimonial, incaperi accesibile exclusiv prin acest dormitor. Este o zona separata a unei case dar nu are bucatarie si nu are acces direct de afara.

Notiunea echivalenta in limba romana nu exista asa ca poate este momentul sa o ... inventam :-) In fond, chiar notiunea de master suite nu este mai veche de 25 de ani ...

Eu propun suita dormitrului matrimonial deoarece exact asta si este. Punctajul de 4 confdence pe care mi-l dau reflecta - pur si simplu - noutatea acestei propuneri, cu toate ca traducerea este data cu maxim de acuratete.

Personal, mai ales in real Estate, as evita confuziile de genul "apartament principal" deoarece asta duce direct la ideea de locuinta separata.


--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2013-03-25 18:56:21 GMT)
--------------------------------------------------

Refugiu matrimonial, ansamblul dormitorului matrimonial s.a.m.d.
Dupa cum spuneam, o notiune impamantenita nu exista in limba romana. Pe de alta parte, folosirea expresiei "dormitor matrimonial" pentu o suita :-) de incaperi ... iar duce la confuzii.

mihaela.
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Daniel Grigoras: "suita dormitorului matr.," nu știu de ce, dar ptr. mine parcă s-ar referi doar la anexele dormitorului matr., nu și la dormitorul însăși; adică ptr. mine e un pic ambiguă expr.; i-aș zice "refugiu matrimonial" // don't they have a master suite?
2 hrs
  -> What about them?!??




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search