firsts

Romanian translation: cel dintâi în mai multe sensuri/din mai multe puncte de vedere/de mai multe ori

09:12 Apr 3, 2013
English to Romanian translations [PRO]
Religion
English term or phrase: firsts
it is a headline: Pope Francis represents firsts for catholics
Alina Dohotaru
Moldova
Romanian translation:cel dintâi în mai multe sensuri/din mai multe puncte de vedere/de mai multe ori
Explanation:
Ai putea folosi acest joc de cuvinte, pentru catolici el fiind cel dintâi (cap), dar reprezentând şi elemente de noutate (primul papă sudamerican, primul papă din rândul iezuiţilor etc.)
Selected response from:

Annamaria Amik
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4cel dintâi în mai multe sensuri/din mai multe puncte de vedere/de mai multe ori
Annamaria Amik
5(reprezintă o serie de) noutăți
Florin Ioan Ular
4 +1in premiera
agrigorianu
4noutate
Narcisa Enache
4(aici) cel mai de seama
wordbridge


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(aici) cel mai de seama


Explanation:
as traduce astfel: Papa Francisc cel mai de seama dintre catolici / Papa Francisc in fruntea catolicilor ...

first - cel mai de seama
firsts - (termen comercial) marfuri de calitate superioara



    Reference: http://www.realitatea.net/papa-francisc-celebreaza-pentru-pr...
wordbridge
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Annamaria Amik: Aici e vorba despre noutăţi aduse de persoana lui. "It's a first" înseamnă că e un lucru nou. Articolul e probabil acesta: http://learningenglish.voanews.com/content/pope-francis-repr...
10 mins

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
in premiera


Explanation:
Papa Francis reprezinta (intruchipeaza) aspecte in premiera pentru catolici.


--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2013-04-03 10:00:34 GMT)
--------------------------------------------------

In functie de contextul articolului, se poate spune si "Papa Francis evidentiaza (sustine) aspecte in premiera pentru catolici"

agrigorianu
Belgium
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dasa Suciu: Papa Francisc întruchipează o serie de premiere pentru catolici. http://www.ziare.com/international/papa/ambasadorul-nostru-l...
4 hrs

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
cel dintâi în mai multe sensuri/din mai multe puncte de vedere/de mai multe ori


Explanation:
Ai putea folosi acest joc de cuvinte, pentru catolici el fiind cel dintâi (cap), dar reprezentând şi elemente de noutate (primul papă sudamerican, primul papă din rândul iezuiţilor etc.)

Annamaria Amik
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ioana Costache
2 hrs
  -> Mulţumesc pentru confirmare

agree  wordbridge
3 hrs
  -> Mulţumesc pentru confirmare

agree  RODICA CIOBANU
5 hrs
  -> Mulţumesc pentru confirmare

agree  Narcisa Enache
2 days 15 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
(reprezintă o serie de) noutăți


Explanation:
„Papa Francisc reprezintă o serie de noutăți pentru catolici

Conducătorul Bisericii Catolice este primul papă de pe continentul american, primul iezuit și primul papă numit Francisc.”

„Pope Francis Represents Firsts for Catholics
The leader of the Catholic Church is the first from the Americas, the first Jesuit and the first pope named Francis.”

http://learningenglish.voanews.com/content/pope-francis-repr...

Florin Ioan Ular
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

2 days 16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
noutate


Explanation:
As traduce astfel : Papa Francisc reprezinta o noutate pentru catolici/pentru lumea catolica.

Am ales ¨noutate¨ pentru ca temenul ilustreaza insusirea de a fi nou iar orice noutate aduce cu sine elemente in premiera, cum ar fi faptul ca este primul Papa american, primul numit Francisc si primul iezuit.




    Reference: http://dexonline.ro/definitie/noutate
Narcisa Enache
Mexico
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search