flow straightener

Romanian translation: piesă/sistem de regularizare/stabilizare/egalizare a fluxului/curgerii

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flow straightener
Romanian translation:piesă/sistem de regularizare/stabilizare/egalizare a fluxului/curgerii
Entered by: ION CAPATINA

19:23 Jun 19, 2012
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Science (general) / Este vorba de conducte de gaz
English term or phrase: flow straightener
The existing flow disturbances (in minimum two planes and a T-piece) can be compensated by additional free linear pipe length and the flow straightener.
Diana Lupu
Romania
piesă/sistem de regularizare/stabilizare/egalizare a fluxului/curgerii
Explanation:
Este vorba de un sistem de măsurare a debitului, fluxului unor lichide, fluide, etc. Pentru anumite sisteme,dacă nu toate, este nevoie de îndeplinirea unor condiții, printre care sistemul de măsură trebuie să fie într-o zonă de "curgere laminară", nu "curgere turbulentă", cum este după robinete, coturi, vane, etc.
Pentru a obține această curgere laminară, se folosesc aceste piese sau sisteme (pot fi simple plăci, sau țevi, etc) pentru
REGULARIZAREA FLUXULUI, A CURGERII fluidului respectiv.
Colegii de la poloneză, spaniolă și portugheză au folosit de asemenea expresii de acest gen.
Iată ceva referințe:
http://www.google.com/search?q=flow straightener&hl=en&prmd=...
flow straightener images
http://www.google.com/#hl=en&sclient=psy-ab&q=baffle acts as...
a baffle and flow straightener

http://www.scribd.com/doc/23014205/Dictionar-Tehnic-Englez-r...
baffle
“ placă (şi perforată) de regularizare a curgerii”

http://www.docstoc.com/docs/118822920/Meter-Flow-Conditioner...
Piesă/sistem de regularizare/stabilizare/egalizare a curgerii/fluxului
http://www.google.com/search?q=flow straightener&hl=en&prmd=...


--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2012-06-20 06:43:45 GMT)
--------------------------------------------------

După cum merge mai departe discuția - întrebarea viitoare) cu sistemul de conducte (inlet pipe) cred că este mănunchiul acela de țevi și aș opta pentru traducerea cu "sistem de regularizare a curgerii"
Selected response from:

ION CAPATINA
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3piesă/sistem de regularizare/stabilizare/egalizare a fluxului/curgerii
ION CAPATINA
5reductor de turbulente
mihaela.


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
reductor de turbulente


Explanation:
Este vorba despre niste flanse perforate, cu orificii, in genul celor de la masina de tocat LOL, care reduc turbulentele si aduc curgerea in regim laminar ... almost ...
... reductor ... tenuator ... eliminator ... nu exista vreo denumire specifica dar toate aceste variante redau corect ideea.

mihaela.
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
piesă/sistem de regularizare/stabilizare/egalizare a fluxului/curgerii


Explanation:
Este vorba de un sistem de măsurare a debitului, fluxului unor lichide, fluide, etc. Pentru anumite sisteme,dacă nu toate, este nevoie de îndeplinirea unor condiții, printre care sistemul de măsură trebuie să fie într-o zonă de "curgere laminară", nu "curgere turbulentă", cum este după robinete, coturi, vane, etc.
Pentru a obține această curgere laminară, se folosesc aceste piese sau sisteme (pot fi simple plăci, sau țevi, etc) pentru
REGULARIZAREA FLUXULUI, A CURGERII fluidului respectiv.
Colegii de la poloneză, spaniolă și portugheză au folosit de asemenea expresii de acest gen.
Iată ceva referințe:
http://www.google.com/search?q=flow straightener&hl=en&prmd=...
flow straightener images
http://www.google.com/#hl=en&sclient=psy-ab&q=baffle acts as...
a baffle and flow straightener

http://www.scribd.com/doc/23014205/Dictionar-Tehnic-Englez-r...
baffle
“ placă (şi perforată) de regularizare a curgerii”

http://www.docstoc.com/docs/118822920/Meter-Flow-Conditioner...
Piesă/sistem de regularizare/stabilizare/egalizare a curgerii/fluxului
http://www.google.com/search?q=flow straightener&hl=en&prmd=...


--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2012-06-20 06:43:45 GMT)
--------------------------------------------------

După cum merge mai departe discuția - întrebarea viitoare) cu sistemul de conducte (inlet pipe) cred că este mănunchiul acela de țevi și aș opta pentru traducerea cu "sistem de regularizare a curgerii"

ION CAPATINA
United States
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Multumesc frumos.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Manescu Alexandra
11 hrs
  -> Mulțumesc, Alexandra!

agree  RODICA CIOBANU
15 hrs
  -> Mulțumesc, Rodi!

agree  mihaela.: ... you and your fancy wording :-)
17 hrs
  -> Mulțumesc, Mihaela. Și cu astea am lucrat, la debitmetre electromagnetice.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search