discretization

Romanian translation: cuantificare ar merge sau atribuire de valori discountinue

21:09 Jan 23, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Science
English term or phrase: discretization
deoarece "discretizare" nu e acceptat ca atare in vocabularul limbii noastre, va rog sa-mi furnizati un sinonim: singurul sens asemanator ce l-am gasit este " cuantificare".
multumesc!
raulciceu
Romanian translation:cuantificare ar merge sau atribuire de valori discountinue
Explanation:
a mai fost pusa intrebarea aceasta
intre timp m-am interesat
o functie discreta e o functie discontinua ( care ia valori in cuante)
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
merci beaucoup! comment ca-va avec le froid?
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3discretizare
Oana Popescu
5 +2cuantificare ar merge sau atribuire de valori discountinue
Anca Nitu
5this is to agree with Anca...
danv


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
cuantificare ar merge sau atribuire de valori discountinue


Explanation:
a mai fost pusa intrebarea aceasta
intre timp m-am interesat
o functie discreta e o functie discontinua ( care ia valori in cuante)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 3372
Grading comment
merci beaucoup! comment ca-va avec le froid?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  danv
1 hr
  -> thnx:)

agree  lucca: sau digitizare/digitalizare; dar merge discretizare; specialistii inteleg despre ce e vorba
14 hrs
  -> exact! dar discretizare nu un termen prea fericit de aceea am propus ce e mai sus

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
this is to agree with Anca...


Explanation:
In physics, a quantum is the smallest amount of a physical quantity that can exist independently. Ex: a discrete quantity of electromagnetic radiation, light for instance. From here derived quantum mechanics which studies the behaviour and the structure of atoms and particles.

danv
PRO pts in pair: 12

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
discretizare


Explanation:
Scuzati-ma ca insist, dar nu inteleg de ce spuneti ca termenul "discretizare" nu este acceptat de vocabularul limbii romane.

Iata un extras din catalogul cursurilor de la Facultatea de matematica a Universitatii Bucuresti (site-ul oficial):

3.Metode de aproximare numerică a problemelor parabolice: metode de semidiscretizare (metode spectrale), metode de discretizare totală (metode spectrale, de splitare, element finit). Rezolvarea ecuaţiilor parabolice.

Formulari similare veti gasi si pe site-urile multor altor universitati tehnice (Universitatea Tehnica Timisoara, Iniversitatea Tehnica Cluj, Universitatea Craiova etc.), in programe analitice, subiecte de examen, suporturi de curs s.a.m.d. De ce sa-i contrazicem pe profesorii universitari de specialitate (sau sa nu avem incredere in ei)?




    Reference: http://www.unibuc.ro/studies/faculties/12_0000.htm
    Reference: http://inf.ucv.ro/~micu/progmef.pdf
Oana Popescu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 93

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Nitu: eu n-am gasit acest cuvant in vreun dictionar si am urmat o universitate tehnica la bucuresti si nici acolo nu l-am auzit, poate e ceva nou
49 mins
  -> Nici eu nu-mi aduc aminte de el, dar am uitat multe din facultate, mai ales analiza matematica ;-)

agree  Andrei Albu: 97 de rezultate pe Google - majoritatea tin de diverse universitati tehnice.
8 hrs
  -> Multumesc

agree  lucca: Daca nu acceptam cuvinte noi (dar necesare) in voabular, ramanem la varza, viezure, manz...
11 hrs
  -> Multumesc

agree  Elvira Stoianov: eu l-am auzit si sunt sigura ca sunt o groaza de termeni tehnici care nu apar in DEX si totusi sunt corecti. Prin natura lui, DEX-ul nu poate inlcude absolut toate cuvintele limbii
5 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search