support

Romanian translation: conduc la violență

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:support violence
Romanian translation:conduc la violență
Entered by: Lina Samoila

13:01 May 30, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: support
Attitudes and beliefs that "support" violence.
e vorba de enumerarea unor elemente din cadrul activitatii de asistenta destinata agresoriilor familiali si nu-mi vine nici o traducere mai potrivita pentru "support" in acest context. merci anticipat de sugestii
Lina Samoila
întreţin/conduc la
Explanation:
...
Selected response from:

Valentin Cirdei
Romania
Grading comment
mulțumesc mult, Valentin!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4întreţin/conduc la
Valentin Cirdei
4 +2a încuraja
MMFORREST
4 +2a sprijini
catalina savu
4susţin
Krisztina Szűcs
3 +1a facilita
Cristian Brinza
2indica
Mihaela Ghiuzeli


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
indica


Explanation:
o idee.
sau "care releva"

Mihaela Ghiuzeli
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: multumesc de intelegere si sustinere, Mihaela! important este să nu perseverăm în eroare ;)


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
a facilita


Explanation:
...

Cristian Brinza
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: eu asa i-as zice
3 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
susţin


Explanation:
... care susţin violenţa (sau actele de violenţă).

Krisztina Szűcs
Romania
Native speaker of: Hungarian

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
întreţin/conduc la


Explanation:
...

Valentin Cirdei
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
mulțumesc mult, Valentin!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: pot conduce la violenţă
22 mins
  -> Mulţumesc.

agree  Cristiana Coblis
35 mins
  -> Mulţumesc.

agree  Cristian Brinza
1 hr
  -> Mulţumesc.

agree  Nitin Goyal
3 hrs
  -> Mulţumesc.

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
a încuraja


Language variant: a menţine, a perpetua

Explanation:
Atitudini care încurajează/ menţin violenţa

MMFORREST
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andreea Vertes
35 mins
  -> Mulţumesc, Andreea.

agree  Ovidiu Martin Jurj: la fel aş fi zis
10 hrs
  -> Mulţumesc, OvidiuKatz.

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
a sprijini


Explanation:

atitudini care "sprijina" violenta, de aceea e pus intre ghilimele

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2008-05-30 13:05:58 GMT)
--------------------------------------------------


Atitudini şi prejudecăţi care "sprijină" violenţa, în loc de

... care provoacă/generează violenţă

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2008-05-30 13:49:09 GMT)
--------------------------------------------------


Daca ghilimele sunt puse de tine, atunci poţi schimba, zic eu, cel mai bine cu "Atitudini şi prejudecăţi (cred ca e adecvat termenul) care generează violenţă

catalina savu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: l-am pus eu in ghilimele ca sa-l scot in evidenta ;)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Simona Hagiu
0 min

agree  Ilinca Florea
9 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search