audience

Serbian translation: auditorijum

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:audience
Serbian translation:auditorijum

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
08:54 Jun 13, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations
Additional field(s): Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: audience
Definition from Texas Advertising and Public Relations:
The number of people or households exposed to a vehicle, without regard to whether they actually saw or heard the material conveyed by that vehicle.

Example sentence(s):
  • Both plays and films need to be economically viable and so both need to advertise themselves to their potential audiences. Currency Press
  • Because in the advertising situation the practical concern is more with the consumer's acquiring (rather than using) knowledge, the focus in this paper is primarily on the knowledge-acquiring type of involvement-namely, audience involvement. Audience involvement in advertisement
  • When they say the screen time is, say, 7:30, that should be the time the movie starts, not the time the theater starts showing commercials to a captive audience. Media Awareness Network
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

auditorijum
Definition:
Broj različitih ljudi ili domaćinstava koji su izloženi nekom mediju (prenosniku teksta), bez obzira da li su zapravo videli ili čuli tekst koji se prenosi tim medijumom.
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2auditorijum
Mira Stepanovic
5publika
Aleksandra Rodic Gojak


  

Translations offered


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
publika


Definition from own experience or research:
Publika je grupa ljudi (mada je može predstavljati i jedan čovek) koja kao aktivni posmatrač učestvuje u umetničkom činu - pozorišnoj predstavi, filmu, koncertu, itd. Ona može biti aktivna i pasivna.

Example sentence(s):
  • Istraživanja novije umetnosti, koja vremenom postaju obuhvatnija i detaljnija, sve manje će moći da zaobilaze likovnu publiku i uticaj koji je vršila na umetnost. - http://www.dragojevic.4t.com/radovi/neka  
Aleksandra Rodic Gojak
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
Notes to answerer
Mira Stepanovic Molim vas pogledajte kriterijume za 'dobar odgovor' navedene u vrhu ove stranice, posebno: 'Both source and target definitions define the same concepts'. Da li definicija data na engleskom i definicija na srpskom jeziku objašnjavaju isti pojam? Da li bi se definicija na srpskom jeziku koju ste nam ponudili našla u specijalizovanom rečniku marketinga? Da li rečenice koje ste naveli kao primer objašnjavaju isti pojam kao rečenice navedene na engleskom jeziku? Kompletno vaše objašnjenje se odnosti na oblast umetnosti.


Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Ivan Đurić
3 hrs
  -> Hvala!

No  Mira Stepanovic: Izvinite, ali ni prevod termina, ni definicija ni rečenica navedena kao primer ne odgovaraju navedenom terminu, definiciji, kontekstu i oblasti (Marketing - Advertising / Public Relations)
5 days
  -> Hvala na komentaru. Shvatiću ga kao vaše lično mišljenje.

Yes  Irena Boskovic: Da, publika ili auditorijum...
5 days
  -> Hvala!

No  Ljiljana Lukan: Vaš primer značenja termina "audience" ne odnosi se na marketing i PR
30 days

8 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
auditorijum


Definition from own experience or research:
Broj različitih ljudi ili domaćinstava koji su izloženi nekom mediju (prenosniku teksta), bez obzira da li su zapravo videli ili čuli tekst koji se prenosi tim medijumom.

Example sentence(s):
  • Internet potrošač umesto nagovaranja očekuje i traži informacije koje se zasnivaju na činjenicama i racionalnim argumentima. Računar je medij odnosno prenosnik teksta koji privlači sofisticirani auditorijum, koji odluku o ponašanju donosi nakon pribavljenih informacija pročitanih iz izveštaja, informacije iz baze podataka i diskusionih grupa. Oni nisu zainteresovani za klasične metode tradicionalne promocije zasnovane na emocionalnim i iracionalnim apelima, kao ni na logici zasnovane na "kupi pa baci". Njih zanima obilje informacija i njihov bogat sadržaj uz "više etike a manje rasipništva". - Ekonomski fakultet, Beograd  
  • Istraživanje ciji su rezultati predstavljeni u ovom izveštaju je osmo istraživanje ovog tipa od 1998.godine. Cilj svih ovih istraživanja bio je da se izmeri auditorijum najznacajnijih TV stanica u zemlji, auditorijum TV stanica clanica ANEM-a pojedinacno, kao i auditorijum najznacajnijih TV stanica koje reemituju nešto od programa ANEM-a. - ANEM- Asoci. nezavisnih elektr. medija  
  • Strategija poslovnog komuniciranja: integrisane marketing komunikacije; korporativni imidž; razvoj komunikacionog programa (ciljevi, auditorijum, budžet, poruke, mediji); uloga licne prodaje; uloga i upravljanje propagandnim i ostalim vidovima bezlicnog komuniciranja; uloga direktnog marketinga. - Beogradska poslovna škola  

Explanation:
Uobičajni prevod termina 'audience' u oblasti marketinga je 'auditorijum'.
Mira Stepanovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Ljiljana Lukan: Potpuno se slažem
22 days
  -> Hvala!

Yes  Natasha Jankovic
23 days
  -> Hvala Nataša!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search