behavioral targeting

Serbian translation: bihevioralno oglašavanje

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:behavioral targeting
Serbian translation:bihevioralno oglašavanje

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
09:00 Jan 26, 2010
English to Serbian translations [PRO]
Bus/Financial - Advertising / Public Relations
Additional field(s): Internet, e-Commerce, Marketing / Market Research
English term or phrase: behavioral targeting
Definition from Sprythink Inc.:
A technique used by online publishers and advertisers to increase the effectiveness of their campaigns. Behavioral targeting uses information collected on an individual‘s web browsing behavior such as the pages they have visited or the searches they have made to select which advertisements to be displayed to that individual. Practitioners believe this helps them deliver their online advertisements to the users who are most likely to be influenced by them.

Example sentence(s):
  • Behavioral patterns can often reveal far more about an individual's wants and needs than simple demographics. Using AOL's behavioral targeting technology, you can identify the types of patterns that indicate potential customers, and deliver ads accordingly. AOL Inc.
  • Since the ad is generated by a consumer’s demonstrated interest, behavioral targeting provides stronger, more promising sales leads, allowing marketers to serve relevant ads anywhere within a network of websites. CBS Interactive Inc.
  • Behavioral targeting technologies work by anonymously monitoring and tracking the content read and sites visted by a designated unique user or IP as that user surfs the Internet. Search Engine Journal
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

bihevioralno oglašavanje
Definition:
Bihevioralno oglašavanje se zasniva na anonimnom praćenju ponašanja (cookie) pojedinačnog korisnika preko jednog ili više Web sajtova, tokom korisnikovog surfovanja:
* U slučaju pojedinačnog Web sajta, praćenjem korisnikovog surfovanja po sajtu, plasiraju mu se reklame u kontekstu interesovanja koje je iskazao na osnovu prethodno posećenih sadržaja istog Web sajta.
* U slučaju mreže Web sajtova, korisnik koji je posetio jedan Web sajt i prešao na drugi Web sajt u istoj behavioral mreži, može mu se prikazati reklama u kontekstu prehodno surfovanog sadržaja sa drugih Web sajtova u posmatranoj mreži (Web sajtovi na kojima se jedinstveno prate informacije o pregledanim sadržajima).
Osnovna razlika između klasičnog kontekstualnog oglašavanja i bihevioralnog oglašavanja, je u tome što se kod prvog tipa oglašavanja reklama prikazuje u kontekstu sadržaja stranice na kojoj se korisnik nalazi, a kod bihevioralnog oglašavanja reklama se pokazuje u odnosu na prethodne sadržaje (Web stranice) koje je korisnik pregledao.
Kako je ovaj tip oglašavnja veoma osetljiv sa aspekta privatnosti korisnika (koji se sve podaci o korisniku prate tokom surfovanja), preporuke dobre prakse omogućuju korisniku da se može odjaviti od primanja ovakvog tipa oglašavanja, ako to želi.
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2bihevioralno oglašavanje
Mira Stepanovic
5oglašavanje na osnovu ponašanja korisnika
Milan Djukić
5 -1ciljno praćenje ponašanja
Goran Stankovic
4ciljano oglašavanje
M. Vučković


  

Translations offered


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
oglašavanje na osnovu ponašanja korisnika


Definition from own experience or research:
Tehnika koju oglašavači koriste za povećanje efikasnosti svojih kampanja na Mreži. Za izbor oglasa koji će biti prikazani određenim korisnicima koriste se informacije prikupljene na osnovu njihovog ponašanja i kretanja po vebu, kao što su posećene stranice ili obavljena pretraživanja.

Example sentence(s):
  • Za razliku od sveprisutnog kontekstualnog oglašavanja koje karakterišu analiza ključnih reči po stranici i velika zavisnost od eksternih servisa kontekstualnog oglašavanja (npr. Google AdWords i Yahoo Overture), oglašavanje na osnovu ponašanja korisnika ima za osnovu statističku obradu ponašanja korisnika koji se kreću po pojedinačnom sajtu. - Pretraga  
  • Ono što jeste budućnost jeste bihevioralno oglašavanje, gde se reklama plasira na osnovu ponašanja korisnika na odredjenom sajtu ili mreži sajtova. - Devprotalk.com  
Milan Djukić
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 4

3 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ciljano oglašavanje


Definition from Nenad Milosavljević (BIZNIS):
Ciljano oglašavanje podrazumeva postavljanje kratkih tekstualnih oglasa u kojima se, na osnovu ključnih reči, cilja na određene korisnike. Na osnovu toga koje tekstove korisnik čita, zaključuje se o njihovim interesovanjima i plasiraju se oglasi.

Example sentence(s):
  • Ciljano veb oglašavanje ili, kako ga još zovu, kontekstualno oglašavanje u Srbiji je relativno nov oblik internet marketinga, ali stručnjaci predviđaju da će on ubrzo preuzeti primat nad do sada neprikosnovenim banerima. Ciljano oglašavanje podrazumeva postavljanje kratkih tekstualnih oglasa u kojima se, na osnovu ključnih reči, cilja na određene korisnike. Na osnovu toga koje tekstove korisnik čita, zaključuje se o njihovim interesovanjima i plasiraju se oglasi. Primera radi, ako korisnik čita tekst o automobilima, negde pored teksta videće oglase o automobilima i linkove prema sajtu firme koja se oglašava. - Nenad Milosavljević (BIZNIS)  
  • Kompanija Etarget, regionalni provajder ciljanog Web oglašavanja, koja je prisutna i u Srbiji, dostigla je u Hrvatskoj brojku od pet miliona emitovanih Web oglasa. Ubrzan rast mreže, koja trenutno u Hrvatskoj obuhvata 90 Web sajtova, beleži dve do četiri hiljade prikazanih oglasa svake minute. Vlasnicima Web lokacija usluga ciljanog oglašavanja kompanije Etarget omogućava generisanje dodatnih prihoda putem efikasnije formata oglašavanja. Reč je o usluzi u potpunosti prilagođenoj korisniku, što u krajnejm slučaju rezultuje kontinuiranim rastom mreže korisnika. - Personal magazin  
M. Vučković
Serbia
Native speaker of: Serbian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Goran Tasic: Pristojan prevod.
1 day 7 hrs
  -> Slažem se! :)

No  Mira Stepanovic: Ciljano (kontekstualno) oglašavanje je 'contextual targeting' http://www.imediaconnection.com/content/8863.asp v. prvu rečenicu koju ste naveli kao primer.
2 days 21 hrs
  -> U pravu ste, mada je nelogično poistovetiti "ciljano" sa contextual, a ne sa targeting, ali izgleda da je to tako prihvaćeno.

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
bihevioralno oglašavanje


Definition from draganvaragic.com:
Bihevioralno oglašavanje se zasniva na anonimnom praćenju ponašanja (cookie) pojedinačnog korisnika preko jednog ili više Web sajtova, tokom korisnikovog surfovanja:
* U slučaju pojedinačnog Web sajta, praćenjem korisnikovog surfovanja po sajtu, plasiraju mu se reklame u kontekstu interesovanja koje je iskazao na osnovu prethodno posećenih sadržaja istog Web sajta.
* U slučaju mreže Web sajtova, korisnik koji je posetio jedan Web sajt i prešao na drugi Web sajt u istoj behavioral mreži, može mu se prikazati reklama u kontekstu prehodno surfovanog sadržaja sa drugih Web sajtova u posmatranoj mreži (Web sajtovi na kojima se jedinstveno prate informacije o pregledanim sadržajima).
Osnovna razlika između klasičnog kontekstualnog oglašavanja i bihevioralnog oglašavanja, je u tome što se kod prvog tipa oglašavanja reklama prikazuje u kontekstu sadržaja stranice na kojoj se korisnik nalazi, a kod bihevioralnog oglašavanja reklama se pokazuje u odnosu na prethodne sadržaje (Web stranice) koje je korisnik pregledao.
Kako je ovaj tip oglašavnja veoma osetljiv sa aspekta privatnosti korisnika (koji se sve podaci o korisniku prate tokom surfovanja), preporuke dobre prakse omogućuju korisniku da se može odjaviti od primanja ovakvog tipa oglašavanja, ako to želi.

Example sentence(s):
  • A ciljano oglašavanje nije budućnost već i prošlost i sadašnjost, svi se trude da dobiju što bolje poklapanje sa svojom ciljnom grupom, bio to print ili web filozofija je ista. Ono što jeste buducnost jeste bihevioralno oglašavanje, gde se reklama plasira na osnovu ponašanja korisnika na odredjenom sajtu ili mrezi sajtova. - devprotalk.com  
  • Među učesnicima 2. oktobra je Rade Tričković iz HTTPool-a, koji će govoriti o bihevioralnom oglašavanju, te Boris Dragović o Boris Smoje, koji će predstaviti još jednom KlikMee i Ball tehnologiju (limenka kao novi kanal komunikacije). - seecult.org Portal za kulturu JI Evrope  
  • Radi se o kratkom, jednostavnom i razumljivom skupu nekoliko tekstova koji u kratkim crtama objašanjavaju osnove bihevioralnog oglašavanja, uključujući i preporuke dobre prakse implementacije sistema bihevioralnog oglašavanja. - Planeta Srbija  

Explanation:
Nažalost, može se pronaći samo mali broj rečenica na srpskom jeziku iako ima mnogo primera:
http://www.google.com/search?hl=en&client=firefox-a&rls=org....
Mira Stepanovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Milan Djukić
1 day 22 hrs
  -> Hvala!

Yes  Natasha Jankovic
6 days
  -> Hvala!

9 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
ciljno praćenje ponašanja


Definition from singidunum.ac.rs:
15. Četiri tipa ponašanja potrošačau u kupovini, sa obzirom na angažovanost u kupovini i značaj razlika između proizvoda.

Značajne razlike među markama
Kompleksno ponašanje u
kupovini Traženje raznovrsnosti u kupvini
Male razlike među markama
Smanjenje nesklada u kupovini Ponašanje po navici

16. Tri najznačajnija objašnjenja ponašanja potrošača u procesu kupovine su:
a)ekonomsko
b)sociološko
c) psihološko

Example sentence(s):
  • 15. Četiri tipa ponašanja potrošačau u kupovini, sa obzirom na angažovanost u kupovini i značaj razlika između proizvoda. Značajne razlike među markama Kompleksno ponašanje u kupovini Traženje raznovrsnosti u kupvini Male razlike među markama Smanjenje nesklada u kupovini Ponašanje po navici 16. Tri najznačajnija objašnjenja ponašanja potrošača u procesu kupovine su: a)ekonomsko b)sociološko c) psihološko - singidunum.ac.rs  
Goran Stankovic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Mira Stepanovic: Nažalost kolega, vaš odgovor se odnosi na ponašanje potrošača u kupovini a ne na praćenje ponašanja korisnika http://www.google.com/search?q="ciljno praćenje ponašanja"&i...
3 hrs
  -> Hvala, onda bi trebalo da bude bihevioralno targetiranje, koje je baš u duhu nama dragog Srpskog jezika.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search