commodity media

Serbian translation: sredstva masovnog oglašavanja

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:commodity media
Serbian translation:sredstva masovnog oglašavanja
Entered by: Bogdan Petrovic

16:45 May 15, 2013
English to Serbian translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations
English term or phrase: commodity media
The Agency shall perform all core agency of record responsibilities for the buying of commodity media including but not limited to TV, radio, print, magazines, outdoor, digital display (including new media such as banners for mobile and tablets etc), paid search and cinema.
Bogdan Petrovic
Serbia
sredstva masovnog oglašavanja
Explanation:
...responsibilities for the buying of commodity media
=
... za kupovinu oglasnog prostora u sredstvima masovnog oglašavanja

--- "commodity media" ima ih svugde,
--- primer "non-commodity media" kod oglašavanja: projektovanje reklama na bazu oblaka, cepelini koji kruže nad gradom, avioni koji vuku oglase za sobom, reklame duge stotine metara blizu aerodroma vidljive iz aviona koji sleću ili poleću... itd... tj. metodi koji nisu u masovnoj upotrebi.


Selected response from:

Daryo
United Kingdom
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5komercijalni mediji
macimovic
4sredstva masovnog oglašavanja
Daryo
4 -1tržišni medij
LogosART


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
komercijalni mediji


Explanation:
Čini mi se da su u pitanju komercijalni mediji kao što se navodi u primeru:

"Posledice globalizacije mogu biti pozitivne (pritisak globalnih medija na medije pod državnom kontrolom, širenje popularne kulture do najudaljenijih krajeva sveta, prenošenje individualizma, učenje na daljinu itd.) i negativne: komercijalizacija medija, uticaj na kulturne i tradicionalne vrednosti, uticaj na sadržaj medija, politizacija komercijalnih medija i milioneri koje nije moguće kontrolisati.

Komercijalizacija medija – komercijalizacija podrazumeva finansiranje medija od prodaje reklama. Zato sadržaji koji ne stvaraju dobit ne nalaze mesto u programu, što je u suprotnosti sa dobrim informisanjem građana pa samim tim i boljim funkcionisanjem demokratskog poretka."


    Reference: http://www.merriam-webster.com/dictionary/commodity
    Reference: http://kulturaposlovanja.rs/tag/komercijalni-mediji/
macimovic
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daryo: ovde "commodity" ima ovo značenje, varijacija pod c) iz merriam-webster: a mass-produced unspecialized product , ne da se mediji komercijalizuju
13 hrs

agree  Vuk Vujosevic
14 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
tržišni medij


Explanation:
tržišni medij

Konvencionalni mas mediji i internet svakim danom oblikuju javno mnjenje. Internet omogućava interaktivan pristup sadržajima i međusobnu komunikaciju i postaje tržišni medij bitno različit od klasičnog komercijalnog okruženja.
http://blog.erazvoj.com/?p=3686

„INFORMACIJA KAO PROIZVOD“ – epilog istraživanja
Pre svega, ključni moment pri „metamorfozi“ medija bila je transformacija shvatanja informacije: od nečega što umanjuje neizvesnost („reduction of uncertainty“) informacija postaje tržišni proizvod („commodity“).
http://www.mim.org.mk/attachments/095_media-coverage-kosovo-...


LogosART
Croatia
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daryo: agencija uvek kupuje "tržišne medije" po definiciji (nisu besplatni, nude se na tržištu oglasnog prostora) commodity/non-commodity nije to
10 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sredstva masovnog oglašavanja


Explanation:
...responsibilities for the buying of commodity media
=
... za kupovinu oglasnog prostora u sredstvima masovnog oglašavanja

--- "commodity media" ima ih svugde,
--- primer "non-commodity media" kod oglašavanja: projektovanje reklama na bazu oblaka, cepelini koji kruže nad gradom, avioni koji vuku oglase za sobom, reklame duge stotine metara blizu aerodroma vidljive iz aviona koji sleću ili poleću... itd... tj. metodi koji nisu u masovnoj upotrebi.




Daryo
United Kingdom
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 27
Grading comment
Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search