land surveyor

Serbian translation: geodeta

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:land surveyor
Serbian translation:geodeta
Entered by: Bogdan Petrovic

09:54 Oct 13, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Agriculture
English term or phrase: land surveyor
building surveyor ('geometra'),- land surveyor ('perito agrario')

ako bi building surveyor bio geometar (u građevinarstvu), šta je onda land surveyor?

Agrarni geometar? Geometar zemljišta? Nagađam, referenci na internetu nema, ili bar ja ne mogu da ih pronađem
Bogdan Petrovic
Serbia
geodeta
Explanation:
http://www.sgs.org.rs/inzenjerska.htm

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2009-10-13 10:01:35 GMT)
--------------------------------------------------

ne znam kako je otišlo sa confidence level 3, imala sam nameru da stavim 4 :)

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2009-10-13 10:33:29 GMT)
--------------------------------------------------

Malo objašnjenje:
Geodeta je inženjer geodezije, geometar je zvanje koje se dobija po završenoj srednjoj školi.
building surveyor - nadzorni arhitekta (geometar) - ref. građevinski r. B. Vukičević
Inače u svakodnevnom govoru geometar i geodeta su sinonimi, i u građevinskom rečniku B. Vukičevića je dato:
land surveyor - geometar, geodeta (geod.)
tako da sve zavisi od vašeg konteksta
Inače, koliko ja znam, geodete imaju veća ovlašćenja i rade na složenijim zadacima od geometara.
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +8geodeta
Mira Stepanovic
3 +3geometar
Milan Djukić
Summary of reference entries provided
"building surveyor" nije geometar!
Goran Tasic

Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
geometar


Explanation:
Опште говорећи, посао геометара састоји се од израде планова и карата земљине површине. Прикупљени подаци о координатама тачака у простору, изгледу површине, воденим границама и сл. приказују се на геодетским картама. Сврха израде наведених планова и карата јесте њихова корист осталим техничким и друштвеним струкама. Једном направљени планови мијењају се са сваком променом на одређеном подручју (изградњом новог објекта, подизањем разине мора и сл.).


--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2009-10-13 10:17:36 GMT)
--------------------------------------------------

Šta je building surveyor:
Building surveyors provide professional advice on all aspects of property and construction. They work on site with new buildings and are concerned with the aftercare and performance of existing buildings. This is a very wide field and may include advising on various aspects of buildings at different stages, including:

design;
maintenance;
repair;
dilapidations;
refurbishment;
restoration;
sustainability.
The nature of the work may range from the design of large, multimillion-pound structures to modest adaptations and repairs, and sometimes includes working with buildings of architectural or historic importance.

http://www.prospects.ac.uk/p/types_of_job/building_surveyor_...


--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2009-10-13 10:18:00 GMT)
--------------------------------------------------

Ovlašćeni geometar:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_serbian/real_estate/264...

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2009-10-13 10:19:11 GMT)
--------------------------------------------------

Šta je land surveyor:
Surveying is essentially the art and science of measuring and mapping land. While the entire scope of our profession is vast, it all eventually boils down to determining where people's land boundaries are located.
http://www.johann-sandra.com/surveying/land-surveying-geomat...

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2009-10-13 10:27:25 GMT)
--------------------------------------------------

Šta i gde radi geodetski tehničar - geometar?
Osnovni posao geodetskog tehničara ili geometra je vezan za premer zemljišta i unošenje tih podataka u planove i karte (ranije i zemljišne knjige). Naravno ovaj posao se vremenom osavremenjivao i postajao sve više automatizovan, a sve manje fizički.

Danas je razvoj tehnologije i računarske tehnike doveo do savremenih elektrooptičkih sredstava koja umnogome olakšavaju posao na terenu a prikupljene podatke geometri obrađuju na računarima.Pored rada u opštinskim i privatnim službama katastra, njihovo radno mesto je i u građevinskim radnim organizacijama, šumarstvu, vodoprivredi, putnoj privredi i poljoprivredi. Jednom rečju, svuda gde se zemljište prilagođava čoveku i njegovim potrebama, gde se menja njegova konfiguracija i namena.

http://www.geodetskaskola.edu.rs/

Example sentence(s):
  • Geodetska tehnička škola postoji 76 godina i u njoj je maturiralo više od 5 700 geometara koji su radili ili rade, kako u našoj zemlji tako i širom sveta.

    Reference: http://www.gtsneimar.edu.rs/Gradjevinci4.html
    Reference: http://www.rgz.sr.gov.yu/print.asp?PageName=gts&MenuID=00300...
Milan Djukić
Serbia
Works in field
Native speaker of: Serbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zeljko Puljak: trebalo bi da je to
3 mins
  -> Hvala!

agree  Dragomir Perovic: Da, to je to.
7 hrs
  -> Hvala!

agree  Vladimir Micic
22 hrs
  -> Hvala!

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +8
geodeta


Explanation:
http://www.sgs.org.rs/inzenjerska.htm

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2009-10-13 10:01:35 GMT)
--------------------------------------------------

ne znam kako je otišlo sa confidence level 3, imala sam nameru da stavim 4 :)

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2009-10-13 10:33:29 GMT)
--------------------------------------------------

Malo objašnjenje:
Geodeta je inženjer geodezije, geometar je zvanje koje se dobija po završenoj srednjoj školi.
building surveyor - nadzorni arhitekta (geometar) - ref. građevinski r. B. Vukičević
Inače u svakodnevnom govoru geometar i geodeta su sinonimi, i u građevinskom rečniku B. Vukičevića je dato:
land surveyor - geometar, geodeta (geod.)
tako da sve zavisi od vašeg konteksta
Inače, koliko ja znam, geodete imaju veća ovlašćenja i rade na složenijim zadacima od geometara.

Mira Stepanovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 24
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zoran Pavlovic: moze i celih 5, drugim recima, slazem se
14 mins
  -> Hvala!

agree  Sladjana
4 hrs
  -> Hvala!

agree  Natasa Djurovic: Da!
6 hrs
  -> Hvala!

agree  Veronica Prpic Uhing
7 hrs
  -> Hvala!

agree  Sherefedin MUSTAFA
7 hrs
  -> Hvala!

agree  ipv: DA!
8 hrs
  -> Hvala!

agree  zoe1
21 hrs
  -> Hvala!

agree  Vladimir Micic
22 hrs
  -> Hvala!




Reference comments


5 hrs peer agreement (net): +2
Reference: "building surveyor" nije geometar!

Reference information:
Britanski izraz za građevinskog zvaničnika, osobu koja je prošla odgovarajuću obuku i ima potrebno znanje o građevini (o planiranju građevinskih projekata, građevinskim tehnikama, cenama kao i građevinskim legalnim aspektima). (Enciklopedijski rečnik građevinarstva i arhitekture, grupa autora, GK 2006.god.

Znači building surveyor nije geometar.

Goran Tasic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  sofijana: Kolega, izvinjavam se, nisam videla da smo isti rečnik gledali :) - prepisivanje je bilo nenamerno!
2 hrs
  -> Nema problema.
agree  Vladimir Micic
16 hrs
  -> Hvala




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search