eelworm

Serbian translation: repina nematoda

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:eelworm
Serbian translation:repina nematoda
Entered by: Mediha Dervisic

21:47 Oct 7, 2011
English to Serbian translations [PRO]
Science - Agriculture
English term or phrase: eelworm
The beet cyst nematode (or eelworm) is about 1mm long and moves in the ground.
Mediha Dervisic
Bosnia and Herzegovina
Valjkasti crvi
Explanation:
Valjkasti crvi - Bionet Škola
www.bionet-skola.com › Kategorije › Šabloni
9 мар 2010 – Valjkasti crvi ili nematode (Nematoda) su tip beskičmenjaka koji se odlikuje oblim, izduženim, tankim i nesegmentisanim telom, zašiljenim n
Selected response from:

Goran Stankovic
Serbia
Grading comment
Hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3nematoda šećerne repe / repina nematoda
Mira Stepanovic
5 +1Valjkasti crvi
Goran Stankovic
4sirećetni crv/jegulja/jeguljica
Natasa Stankovic


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Valjkasti crvi


Explanation:
Valjkasti crvi - Bionet Škola
www.bionet-skola.com › Kategorije › Šabloni
9 мар 2010 – Valjkasti crvi ili nematode (Nematoda) su tip beskičmenjaka koji se odlikuje oblim, izduženim, tankim i nesegmentisanim telom, zašiljenim n

Goran Stankovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Hvala

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksandar Ristić: Može i obli crv
57 mins
  -> Hvala

disagree  Mira Stepanovic: "valjkasti crvi"="roundworms": threadworms, roundworms, and hookworms. This phylum is called Nematoda. Threadworms may be microscopic, such as the vinegar eelworm, or more than 1 metre (3 feet) long.
8 hrs

neutral  Natasa Djurovic: Roundworms su valjkasti.
9 hrs

agree  Goran Tasic
3 days 6 hrs

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sirećetni crv/jegulja/jeguljica


Explanation:
eelworm
n.
Any of various often parasitic nematode worms, such as the vinegar eel.
http://www.answers.com/topic/eelworm

Sircetni crvi ili jegulje
Sircetni crvi su nematode (Turbatrix aceti) koji se hrane bakterijama i gljivicama koji se nalaze u nepasterizovanom sircetu.
http://www.akvaristika.org/mobile/forum_posts.asp?TID=5407

Сирћетна јегуљица, подрумски пуж и подрумска ваш оштећују воће и поврће.
http://sr.wikipedia.org/sr/Магацинске_штеточине

Natasa Stankovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mira Stepanovic: Izvinite, sirćetni crvi = Turbatrix aceti a ovde se radi o drugoj vrsti nematoda, o repinoj nematodi Heterodera schachtii
9 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
beet cyst nematode (eelworm)
nematoda šećerne repe / repina nematoda


Explanation:
nematoda šećerne repe ili repina nematoda
Ovde mora da se posmatra celina "beet cyst nematode (or eelworm)" U srpskom jeziku se ne koristi alternativni stručni naziv kao u engleskom ("beet cyst eelworm"), i ne može se dati samo izdvojen prevod za "eelworm":
http://www.springerlink.com/content/x61g376326m31604/
Partial resistance of sugarbeet to beet cyst eelworm (Heterodera schachtiiSchm.)

pa je dovoljno da se navede "nematoda šećerne repe" i "repina nematoda" u zagradi (ili obrnuto).

http://www1.agric.gov.ab.ca/$department/deptdocs.nsf/all/prm7837
Sugar Beet Cyst Nematode
Heterodera schachtii
...
In early July, white cysts of the female nematode are visible on the roots.
...
Picture description
Mature cyst nematode feeding on sugar beet root.

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:3WnATaz9URAJ:www.a...
Međutim, najveći udeo u netolerantnosti useva u ponovljenoj setvi imaju biljno-parazitarne nematode. Za poljoprivredu imaju veliko značenje sledeće nematode: Heterodera schachtii (nematoda šećerne repe), Heterodera avenae (nematoda ovsa), Heterodera rostochiensis (nematoda krompira), Heterodera trifolii (nematoda deteline), Heterodera cruciferae (nematoda kupusa).

http://agroplus.rs/?p=1582
Heterodera schachtii Schmidt – repina nematoda
* Zrele ženke limunastog oblika, dužine 0,7 i širine 0,45 mm. U početku su bele, kasnije postaju bledožućkaste, a kao ciste poprimaju tamnosmeđu boju. U nas se ova nematoda sreće u svim rejonima gajenja šećerne repe, sa žarištima u Vojvodini i Pomoravlju. Ubraja se u važne štetočine ovog useva.

http://aic.ba/poljoprivreda/entomologija/107-entomologija/18...
Repina nematoda
...
U proizvodnji šećerne repe u Srbiji poslednjih godina registruje se sve češća pojava repine nematode (Heterodera schachtii Schmidt), posebno na površinama u blizini šećerana i parcelama gde se učestalo gaji šećerna repa. Štetnost ovih mikroskopskih crva ogleda se u ozbiljnom smanjenju prinosa i digestije šećerne repe.
...
Ova štetočina parazitira isključivo podzemne biljne delove. Polno zrele ženke vidljive su golim okom, limunastog su oblika sa istaknutim vratnim delom kojim su pričvršćene za koren (Slika 1).



--------------------------------------------------
Note added at 2 days23 hrs (2011-10-10 21:44:53 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Besmislen je svaki pokušaj da se vama pomogne!!!

Mira Stepanovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vesna Maširević: http://www.plantprs.org.rs/uploaded_files/zbornik2005.pdf
3 hrs
  -> Hvala!

agree  Daniela Slankamenac: Naziv parazita po kome se zove i bolest. Repina nematoda tokom godine razvija 2-3 generacije, koje se tokom godine mešaju, a prezimljava u obliku ciste. http://agroplus.rs/?p=1582
7 hrs
  -> Hvala!

agree  Natasa Djurovic: Bas tako!
10 hrs
  -> Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search