bus topology

Serbian translation: topologija magistrale

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bus topology
Serbian translation:topologija magistrale
Entered by: Srdjan Stepanovic

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
16:00 Sep 1, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automation & Robotics
Additional field(s): Computers: Systems, Networks, Telecom(munications)
English term or phrase: bus topology
Definition from Manufacturing Automation:
A link topology in which all stations are connected in parallel to a medium. These stations are capable of concurrently receiving a signal transmitted by any other station connected to the medium.

Example sentence(s):
  • Bus topology has some disadvantages. When there is heavy traffic on cables then bus topology will not work properly. Sometime due to heavy traffic network may stop working. blurtit
  • With the Bus topology, all workstations are connect directly to the main backbone that carries the data. Traffic generated by any computer will travel across the backbone and be received by all workstations. This works well in a small network of 2-5 computers, but as the number of computers increases so will the network traffic and this can greatly decrease the performance and available bandwidth of your network. firewall.cx
  • To avoid signal reflection, a physical bus topology requires that each end of the physical bus be terminated. brainbell.com
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

topologija magistrale
Definition:
bus topology - topologija magistrale

Topologija lokalne mreže u kojoj su računari povezani na glavni vod, odnosno kičmu mreže na odre?enim rastojanjima. Topologija tipa magistrale obično koristi pasivnu mrežnu arhitekturu, u kojoj računari, povezani na magistralu, oslu-škuju šta se na njoj doga?a i čekaju. Kada primete da se na magistrali nalaze podaci njima namenjeni, oni preuzmu te podatke.
Selected response from:

Srdjan Stepanovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2topologija sabirnice
Milan Djukić
3 +4topologija magistrale
Srdjan Stepanovic


Discussion entries: 10





  

Translations offered


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
topologija magistrale


Definition from Mikro knjiga - osnove umrežavanja:
bus topology - topologija magistrale

Topologija lokalne mreže u kojoj su računari povezani na glavni vod, odnosno kičmu mreže na odre?enim rastojanjima. Topologija tipa magistrale obično koristi pasivnu mrežnu arhitekturu, u kojoj računari, povezani na magistralu, oslu-škuju šta se na njoj doga?a i čekaju. Kada primete da se na magistrali nalaze podaci njima namenjeni, oni preuzmu te podatke.

Example sentence(s):
  • Topologija magistrale Magistrala ili sabirnica je glavni vod koji predstavlja kičmu mreže i duž koga su povezani računari u određenim razmacima. Magistrala je jedinstveni komunikacioni kanal kojim se obavlja saobraćaj i zajednički je svim čvorovima. Ova topologija se smatra pasivnom jer računari povezani na magistralu samo osluškuju šta se dešava na njoj. Kad posredstvom mrežne kartice primjete da su podaci na magistrali upućeni njima, prihvataju ih. Kad je računar spreman za predaju podataka, on se prvo uvjeri da ni jedan računar ne šalje podatke na magistralu, pa tek onda šalje svoje podatke u paketu informacija. Kod ovog tipa topologije najčešće se koriste kablovi sa T-konektorom. - Vikipedija  
  • Topologija magistrale je linearna arhitektura lokalne računarske mre�e u kojoj se prenos iz mre�nih stanica prostire po du�ini medijuma i primaju ga sve druge stanice. Mnogo čvorova mo�e da se priključi na magistralu i započne komunikaciju sa svim drugim čvorovima na tom segmentu kabla. Prekid bilo gde na kablu obično će prouzorkovati da ceo segment bude neoperativan, sve dok se prekid ne popravi. Od tri najvi�e kori�ćenih implementacija lokalnih računarskih mre�a, Standard Ethernet/IEEE 802.3 koristi topologiju magistrale u kojoj su svi uređaji povezani na centralni kabl, koji se zove magistrala ili "kičma". - Tehnički fakultet Čačak  
Srdjan Stepanovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Dragomir Perovic: Da!
15 hrs

Yes  Milan Djukić
1 day 21 hrs

Yes  sofijana
4 days

Yes  Mira Stepanovic
7 days

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
topologija sabirnice


Definition from own experience or research:
Topologija (konfiguracija) u kojoj su svi komunikacioni čvorovi priključeni na glavnu komunikacionu liniju (sabirnicu). Na računarskim mrežama sa sabirnicom, svaki čvor nagleda aktivnost na liniji. Poruke detektuju svi čvorovi, ali ih privataju samo čvorovi na koje su adresirani. Neispravan čvor prestaje da komunicira, ali ne remeti rad. Mreže sa sabirnicom za regulisanje saobraćaja obično koriste detekciju sukoba ili prosleđivanje tokena u cilju izbegavanja sukoba do kojih dolazi kada dva čvora ili više njih istovremeno pokušaju da upotrebe liniju.
Microsoft računarski rečnik, CET

Example sentence(s):
  • Sabirnica (bus) podsjeća na put kojim se kreću podaci. Kod ove topologije je jednostavno dodavati nove radne stanice, ali je teško održavati sigurnost rada u mreži . Od svih topologija sabirnica zahtjeva najmanju količinu kablova . - Beogradska akademija računarskih nauka  
  • Hardverski posmatrano, serveri se formiraju oko industrijskih sabirnica i imaju zadatak da prenesu obilje informacija sa diska ili iz memorije u mrežu korisnika. - Mašinski fakultet Univerziteta u Nišu  
  • Svi čvorovi (osim čvora C) proveravaju da li je poruka koja se nalazi na sabirnici (magistrali) upućena baš njima Ukoliko više čvorova istovremeno pošalju poruke na sabirnicu, dolazi do tzv. kolizije - Univerzitet u Novom Sadu  
Milan Djukić
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Milorad Jovanovic
1 day 6 hrs
  -> Hvala!

Yes  Mira Stepanovic
7 days
  -> Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search