mesh sieve

Serbian translation: granulometrijsko sito

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mesh sieve
Serbian translation:granulometrijsko sito
Entered by: Dragomir Perovic

12:04 Mar 20, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Biology (-tech,-chem,micro-) / tehnologija
English term or phrase: mesh sieve
Tehnologija mlevenja kafe
Goran Ćirić
granulometrijsko sito
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2009-03-20 12:59:11 GMT)
--------------------------------------------------

Granulometrijska analiza se vrši na taj način što se tačno
određena masa materijala prosejava kroz sve gušća sita. Materijal koji prođe kroz određeno sito označava se sa minus (-), a onaj koji se zadržava na situ sa plus (+). Posle prosejavanja vrši se merenje mase svake frakcije (masa materijala na svakom situ).

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2009-03-20 18:26:20 GMT)
--------------------------------------------------

Operacije usitnjavanja i prosejavanja u prehrambenoj tehnologiji
- određuje kritičan i radni broj obrtaja mlina
- vrši granulometrijsku analizu materijala pre i nakon usitnjavanja prosejavanjem na standardnim sitima
Selected response from:

Dragomir Perovic
Serbia
Grading comment
Hvala.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2sito
Mira Stepanovic
4 +1mrežasto sito/rešeto
Goran & Snežana Erdei
5granulometrijsko sito
Dragomir Perovic
4otvori sita
Dinap
Summary of reference entries provided
Oxford Dictionary
V&M Stanković

Discussion entries: 3





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mrežasto sito/rešeto


Explanation:
Mesh može da znači mreža, oko, okce, dok sieve znači cediljka, sito, rešeto. Zato vam predlažemo da ovaj termin prevedete sa mrežasto sito ili mrežasto rešeto. Mada možda bi se možda moglo reći i samo sito ili rešeto jer ti termini već nekako sami po sebi podrazumevaju da postoji neka mreža kroz koju se nešto prosejava.

Goran & Snežana Erdei
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dinap: kao što ste naveli u zadnjoj rečenici, svako sito ima neku vrst mreže a razlikuje se u veličini otvora mreže i to je zapravo taj mesh, dakle kao karakteristika sita
17 mins

neutral  Mira Stepanovic: Slažem se sa prvim delom Majine primedbe, sva sita su mrežasta; rešeta nemaju mreže kada je u pitanju tehnička terminologija kao u ovom kontekstu
1 hr

agree  V&M Stanković: mislim da “mrežasto” nije suvišno, pošto je: “sito - naprava za prosejavanje (brašna ili drugih sipkavih materija) u obliku mreže ili perforiranog lima.../ rešeto - mrežasta ili rupičasta naprava za prosejavanje...” ( Rečnik srpskoga jezika, 2007)
1 day 8 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
otvori sita


Explanation:
vjerovatno se radi o tome, unaprijed se ispričavam ako sito slučajno nije srpski izraz!

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2009-03-20 12:30:20 GMT)
--------------------------------------------------

Ustvari mislim da je otvor a ne otvori

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2009-03-20 12:31:18 GMT)
--------------------------------------------------

Može se reći i promer sita
http://scindeks.nb.rs/article.aspx?artid=0354-43110801171K&r...

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2009-03-20 12:32:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.eudict.com/indexHr.php?lang=croeng&word=kut otvor...


    Reference: http://www.igh.hr/CONWAS/www/Primjena_HR.pdf
Dinap
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mira Stepanovic: otvori sita = 'sieve mesh' http://en.wikipedia.org/wiki/Mesh_(scale) One notation for indicating particle size distribution using mesh size is to use and - designations. A " " before the sieve mesh indicates the particles are retained by the sieve
32 mins
  -> da, i mene to muči, zato sam tražila razjašnjenje

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
sito


Explanation:
http://www.merriam-webster.com/dictionary/sieve
: a device with meshes or perforations through which finer particles of a mixture (as of ashes, flour, or sand) of various sizes may be passed to separate them from coarser ones, through which the liquid may be drained from liquid-containing material, or through which soft materials may be forced for reduction to fine particles
U engleskom je 'sieve' uređaj kroz koji se vrši prosejavanje, tj, u engleskom mora da se napravi razlika da li se radi o situ (mesh sieve) ili rešetu (perforated sieve).
U srpskom jeziku postoje dva različita izraza tako da nema potrebe za naglašavanjem, tj. dovoljno je reći 'sito'


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-03-20 13:25:49 GMT)
--------------------------------------------------

Sita služe za prosejavanje sitnijih čestica dok rešeta služe za prosejavanje krupnijih/krupnih (npr. tako se prosejava šljunak da bi se dobile različite frakcije).

http://www.newghoshindustries.com/perforated-sieves.htm
http://www.nextag.com/mesh-sieve/search-htm

Rešeta mogu imati kvadratne ili kružne (perforirane) otvore:
http://books.google.com/books?id=mPXl4JteqJgC&pg=PA3&lpg=PA3...
ovde se spominju kružni otvori, nema mogućnosti za copy&paste pa molim pogledajte 2. Perforated Plate Sieves, to bi na srpskom bila rešeta (sa kružnim otvorima kao što se vidi u produžetku teksta).

Ovo sve navodim da bih podvukla zašto se (ili zašto je dovoljno da se) 'mesh sieve' prevodi kao 'sito'.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-03-20 15:16:54 GMT)
--------------------------------------------------

Izvinjavam se, jedan od prethodno ponuđenih linkova nam trenutno pokazuje nešto sasvim drugo :) pa evo drugog kao primer za 'mesh sieve':
http://www.thefind.com/kitchen/info-mesh-sieve
naravno, ovo nudim kao ilustraciju termina a u tehnologiji mlevenja kafe se radi o složenim uređajima za prosejavanje

Mira Stepanovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natasa Djurovic
1 hr
  -> Hvala Nataša!

agree  Veronica Prpic Uhing: Svakako ne govori o mesh size niti o "coffee filters" tj kuhanju kave nego o tehnologiji mlevenja kafe
3 hrs
  -> Hvala Vera!

disagree  Lingua 5B: to je filter, a ne sito, tj. specijalna vrsta filtera ( nepapirna) / tako je kolegice, tehnologija filtracije. Nije u pitanju brašno, već kafa. / kao ni " sito"
4 hrs
  -> koleginice, s dužnim poštovanjem, u ovom pitanju se radi se o tehnologiji mlevenja kafe (u nekom pogonu pretpostavljam u nedostatku konteksta) a ne o šoljici kafe u kafiću, filt. se ne koriste prilikom mlevenja/ pa postoji i engl. reč 'filter'... :) .

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero (X)
16 days

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
granulometrijsko sito


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2009-03-20 12:59:11 GMT)
--------------------------------------------------

Granulometrijska analiza se vrši na taj način što se tačno
određena masa materijala prosejava kroz sve gušća sita. Materijal koji prođe kroz određeno sito označava se sa minus (-), a onaj koji se zadržava na situ sa plus (+). Posle prosejavanja vrši se merenje mase svake frakcije (masa materijala na svakom situ).

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2009-03-20 18:26:20 GMT)
--------------------------------------------------

Operacije usitnjavanja i prosejavanja u prehrambenoj tehnologiji
- određuje kritičan i radni broj obrtaja mlina
- vrši granulometrijsku analizu materijala pre i nakon usitnjavanja prosejavanjem na standardnim sitima

Dragomir Perovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mira Stepanovic: granulometrijska analiza se koristi u geologiji i u fundiranju (grana građevinarstva) za određivanje karakteristika tla i čini mi se da nije ni na koji način povezana sa tehnologijom mlevenja kafe
4 hrs
  -> Operacije usitnjavanja i prosejavanja u prehrambenoj tehnologiji - određuje kritičan i radni broj obrtaja mlina - vrši granulometrijsku analizu materijala pre i nakon usitnjavanja prosejavanjem na standardnim sitima

neutral  V&M Stanković: granulometrijska analiza se koristi za razne zrnaste i praškaste materijale, pa i za kafu (v. npr. http://www.splaboratorija.rs/tabele.php?id_tab=14&gmo=0 ) - to je laboratorijska metoda, a mislim da se ovde radi o prosejavanju u procesu proizv.(mlevenja)
2 days 23 hrs
  -> Slažem se!




Reference comments


1 day 9 hrs peer agreement (net): +2
Reference: Oxford Dictionary

Reference information:
Mesh - MATERIAL made of threads of plastic rope or wire that are woven together like a net

Sieve - a TOOL for separating solids from liquids or larger solids from smaller solids, made of a wire or plastic net attached to a ring. The liquid or small pieces pass through the net but the larger pieces do not

V&M Stanković
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 8

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Lingua 5B
14 hrs
  -> hvala
agree  Mira Stepanovic: Hvala Vesna na potvrdi onoga što sam već navela u svom odgovoru; jezik tehnike je precizno definisan i ne dozvoljava improvizacije
1 day 12 hrs
  -> hvala, ovo je samo podsećanje na osnovno značenje reči (što se, izgleda, u žaru rasprave zaboravilo), tj. da ne bi trebalo izostaviti ako je naglašeno da je mrežasto (mesh), pošto sito (sieve) može biti i od perf. lima




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search