bioassimilable

Serbian translation: imaju sposobnost bioasimiliacije / bioasimilativne

14:48 Apr 26, 2012
English to Serbian translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: bioassimilable
Preparation based on completely bioassimilable substances
Mila Djurovic
Serbia
Serbian translation:imaju sposobnost bioasimiliacije / bioasimilativne
Explanation:
Ako se razmišlja o glagolu "asimilovati" (kao što je pomenula i koleginica Đurović) ili imenici "asimilacija", vrlo teško je pronaći pridev koji ima značenje da te supstance imaju osobinu bioasimilacije, odnosno mogu da se bioasimiluju, što je značenje prideva "bioassimilable". Možda bi pridev asimilativan / bioasimilativan mogao da prenese to značenje. Ako možete da uklopite duže rešenje, mislim da bi supstance koje imaju sposobnost bioasimilacije bila dobra opcija.

U našem organizmu kalcijum se ne zadržava u ranijem obimu zbog nedovoljnog svakodnevnog unošenja i zbog smanjene sposobnosti asimilacije.
http://www.lorealparis.rs/nega-koze/nega-lica/age-re-perfect...

...tijelo ga lako iskorištava (BIO asimilativan je)
http://www.coolinarika.com/forum/zdravlje/dijete-i-mrsavljen...

...lako je probavljiva i bio-asimilativna, i taj učinak i djelotvornost se brzo osjeti u mnogim pogledima.
http://forum.net.hr/forums/p/19744/363412.aspx

Druga tema, isti termin
Sve dok asimilativna sposobnost recnog toka nije prekoracena, reka se može koristiti za izbacivanje organskih zagadujucih materija...
http://www.ef.uns.ac.rs/Download/menadzment_zivotnom_sredino... (str. 10)
Selected response from:

Daniela Slankamenac
Serbia
Grading comment
Hvala Daniela! A što se tiče upisivanja u glosar, sačekaćemo neka bolja vremena koja će se pokazati koji će se izraz odomaćiti:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3imaju sposobnost bioasimiliacije / bioasimilativne
Daniela Slankamenac
5 +1bioasimilirajući
Dragomir Perovic
4bioasimilovane
Natasa Djurovic


Discussion entries: 9





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bioasimilovane


Explanation:
Po meni bi trebalo da je tako ako glagol glasi asimilovati...

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2012-04-26 15:46:46 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.com/search?hl=&q=asimilovane supstance&so...

Natasa Djurovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 14

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
imaju sposobnost bioasimiliacije / bioasimilativne


Explanation:
Ako se razmišlja o glagolu "asimilovati" (kao što je pomenula i koleginica Đurović) ili imenici "asimilacija", vrlo teško je pronaći pridev koji ima značenje da te supstance imaju osobinu bioasimilacije, odnosno mogu da se bioasimiluju, što je značenje prideva "bioassimilable". Možda bi pridev asimilativan / bioasimilativan mogao da prenese to značenje. Ako možete da uklopite duže rešenje, mislim da bi supstance koje imaju sposobnost bioasimilacije bila dobra opcija.

U našem organizmu kalcijum se ne zadržava u ranijem obimu zbog nedovoljnog svakodnevnog unošenja i zbog smanjene sposobnosti asimilacije.
http://www.lorealparis.rs/nega-koze/nega-lica/age-re-perfect...

...tijelo ga lako iskorištava (BIO asimilativan je)
http://www.coolinarika.com/forum/zdravlje/dijete-i-mrsavljen...

...lako je probavljiva i bio-asimilativna, i taj učinak i djelotvornost se brzo osjeti u mnogim pogledima.
http://forum.net.hr/forums/p/19744/363412.aspx

Druga tema, isti termin
Sve dok asimilativna sposobnost recnog toka nije prekoracena, reka se može koristiti za izbacivanje organskih zagadujucih materija...
http://www.ef.uns.ac.rs/Download/menadzment_zivotnom_sredino... (str. 10)

Daniela Slankamenac
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hvala Daniela! A što se tiče upisivanja u glosar, sačekaćemo neka bolja vremena koja će se pokazati koji će se izraz odomaćiti:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zoe1
10 hrs
  -> Hvala Zoe!

agree  Mira Stepanovic
13 hrs
  -> Hvala Miro!

agree  Ljiljana Krstic
3 days 13 hrs
  -> Hvala Ljiljana!

1 day 18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bioasimilirajući


Explanation:
Combleur Collagène Collagène iz linije Proizvodi za njegu lica ...
www.lorealparis.hr/.../combleur-collagene.aspx - Translate this page

Biosfere kolagena, bioasimilirajući spojevi, prodiru u epidermu. Prilikom dodira s vodom iz kože, oni 9 puta povećaju svoj volumen. Dan za danom bore su ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day18 hrs (2012-04-28 09:28:07 GMT)
--------------------------------------------------

Iako se radi o tekstu na hrvatskom jeziku, ovakav oblik je u potpunosti prihvatljiv i u srpskom jeziku.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day19 hrs (2012-04-28 09:57:32 GMT)
--------------------------------------------------

Na srpskom tekst glasi:
Biosfere kolagema, bioasimilirajuća jedinjenja, prodiru u epiderm.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days22 hrs (2012-04-29 13:26:16 GMT)
--------------------------------------------------

Bioasimilirajuća. hijaluronska kiselina fiksira vlagu u usne kako bi rehidrirale i ispunile tkivo. Trenutni i kumulativni rezultati: - Trenutno, bore područja oko usana ...

Dragomir Perovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Goran Tasic
2 days 8 mins
  -> Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search