Best Before Date

Serbian translation: rok upotrebe

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Best Before Date
Serbian translation:rok upotrebe
Entered by: Goran Stankovic

04:49 Oct 10, 2013
English to Serbian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / beer marketing and sales
English term or phrase: Best Before Date
Products accepted by Distributor which is or became off-standard Product – whether stored with Distributor, retailers or with consumers – are recalled and/or destroyed both at cost of Distributor, unless Distributor shows that Product being off-standard Product is caused by Supplier, also within the ‘Best Before Date’ of 9 (nine) months.
Bogdan Petrovic
Serbia
rok upotrebe
Explanation:
rok trajanja
datum isteka roka
najbolje do datuma

Selected response from:

Goran Stankovic
Serbia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5rok upotrebe
Goran Stankovic
4 +2datum "najbolje do"
Mira Stepanovic
3datum isteka roka trajanja
Sandra Borojevic
Summary of reference entries provided
Best before date
zoe1
Use by/best before
Mira Stepanovic

Discussion entries: 3





  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
best before date
rok upotrebe


Explanation:
rok trajanja
datum isteka roka
najbolje do datuma



Goran Stankovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olivera R
2 hrs
  -> Hvala

agree  Aleksandrikus
5 hrs
  -> Hvala

agree  Goran Tasic
8 hrs
  -> Hvala

agree  Milos Mladenovic
4 days
  -> Hvala

agree  Aleksandar Skobic
4 days
  -> Hvala

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
best before date
datum isteka roka trajanja


Explanation:
Malo detaljnije. Ako postoji potreba.

Sandra Borojevic
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in BosnianBosnian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
best before date
datum "najbolje do"


Explanation:
http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...
GS1 Standard sledljivosti:
Šta treba da znate
---
Tamo gde to ima smisla, trebalo bi dodati datum “najbolje do” (napr. za hranu) ili datum ”upotrebljivo do” i broj partije/lota (napr. za lekove).

Univerzitet Singidunum:
http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...
Lista sa opisima preporučenih GS1 aplikacionih identifikatora
---
13 Datum pakovanja (YYMMDD) PACK DATE n2+n6
15 Najbolje do (YYMMDD) BEST BEFORE or SELL BY n2+n6
17 Upotrebljivo do (YYMMDD) USED BY or EXPIRY n2+n6

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2013-10-15 13:58:43 GMT)
--------------------------------------------------

Evo šta su GS1 standardi (obe moje reference se na njih pozivaju):
http://en.wikipedia.org/wiki/GS1
GS1 is a neutral, not-for-profit, international organisation that develops and maintains standards for supply and demand chains across multiple sectors.
---
GS1 standards
Most companies initially come to GS1 to get a bar code number for their products. However, GS1 standards provide a much wider framework for supply chain visibility. The current architecture of GS1 standards is as follows:

Identify: Standards for the identification of items, locations, shipments, assets, etc.. and associated data
Capture: Standards for encoding and capturing data in physical data carriers such as barcodes and RFID tags
Share: Standards for sharing data between parties

Mira Stepanovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zoe1: Da, 'najbolje do'
1 hr
  -> Hvala Zorice!

agree  Olivera R
2 days 12 hrs
  -> Hvala!




Reference comments


4 hrs peer agreement (net): +2
Reference: Best before date

Reference information:
Ovako je u referencama na EN objašnjeno šta je Best before date
http://www.food.gov.uk/about-us/about-the-fsa/faqsconsumer/b...
The 'best before' dates are more about quality than safety, except for eggs. So when the date runs out it doesn't mean that the food will be harmful, but it might begin to lose its flavour and texture.



http://www.nhs.uk/Livewell/Goodfood/Pages/food-labelling-ter...

zoe1
Specializes in field
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat, Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Mira Stepanovic
26 mins
  -> Hvala!
agree  Goran Stankovic: Baš kao što sam i ja ponudio kao jedno od rešenja "najbolje do datuma" Hvala što ste svojim referencama potvrdili to. Da ali se ovim slažete da je rešenje najbolje do tačno i ja sam vam na tome zahvalan i ne ukazujem na greške koje ste činili u prošlosti.
4 days
  -> Hvala! Moja ref. je potvrdila upravo suprotno. I ja sam mislila da je rok trajanja, ali nije. Uostalom dali ste nekoliko rešenja, koja ne znače isto. Moj agree sa dodatkom upotrebljivo do, je netačan

5 hrs peer agreement (net): +1
Reference: Use by/best before

Reference information:
http://www.zjzs.org.rs/arhiva.php?nov_id=322
Zavod za javno zdravlje Subotica
---
Značaj datuma na etiketama

Na etiketama namirnica se mogu naći određeni datumi ispred kojih stoje izrazi: “best before”; “use by”; “sell by”, koji za potrošača mogu biti i te kako zbunjujući. Evropski parlament je predložio upotrebu dva datuma: “sell by”, koji će pomoći prodavcima i “use by”, koji će pomoći potrošačima, ali je neophodno da potrošači znaju šta taj termin tačno označava.
Važeće evropsko zakonodavstvo ima u upotrebi označavanje “use by” za lako kvarljive namirnice i predstavlja indikator bezbednosti. Nakon ovog datuma smatra se da su namirnice nebezbedne za potrošača. “Best before” se odnosi na datum do kojeg se smatra da će namirnica održati svoje senzorne karakteristike (ukus, miris, tekstura), i on predstavlja indikator kvaliteta. Korišćenjem namirnica nakon ovog datuma, ne očekuje se štetan uticaj na zdravlje, ali predstavlja upozorenje da se može očekivati da su određeni parametri kvaliteta narušeni. Saveti o uslovima skladištenja moraju biti naznačeni uz datum.
Istraživanje koje je sprovela Agencija za bezbednost hrane Irske pokazuje da značajan procenat potrošača u Irskoj (46%), koristi namirnice nakon datuma označenog pod “use by”, čak i ako su svesni da to nosi potencijalni rizik po zdravlje. Takvi proizvodi mogu biti zagađeni patogenim bakterijama, ali ne moraju imati ikakve vidljive znakove narušene bezbednosti proizvoda.

Mira Stepanovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 20

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Goran Stankovic: Baš kao što sam i ja ponudio kao jedno od rešenja "najbolje do datuma" Hvala što ste svojim referencama potvrdili to.
4 days
  -> U tome i jeste problem, nije tačno: "najbolje do datuma" kao što ste ponudili već: datum "najbolje do" u navedenom kontekstu. Budite ljubazni pa pročitajte moja objašnjenja, možda ćete shvatiti razliku.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search