Office of vital statistics

Serbian translation: matična služba

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Office of vital statistics
Serbian translation:matična služba
Entered by: Miomira Brankovic

06:29 Jul 22, 2011
English to Serbian translations [PRO]
Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
English term or phrase: Office of vital statistics
Izraz se nalazi u zaglavlju rodnog lista iz drzave Floride.
Vedran Gavric
Bosnia and Herzegovina
matična služba
Explanation:
Očekivala dam da će kolega Vučković dati odgovor, a pošto nije, ja ga "pozajmljujem" i potkrepljujem dokazima.
Na zvaničnom sajtu Florida State Office of Vital Statistics stoji:
Vital Statistics consists of official records of birth, death, fetal death, marriage, and dissolution of marriage. These records are essential for just administration of our law and for the protection of individual rights. In addition, the statistical data from these records are of great value to public health and other agencies. You may need certified copies of these records for:
• passports
• school entrance
• employment
• proof of citizenship
• governmental benefits
• insurance
http://www.doh.state.fl.us/planning_eval/vital_statistics/ab...

Matične knjige su osnovne službene evidencije o ličnom stanju građana.
O ličnom stanju građana vode se: matična knjiga rođenih, matična knjiga venčanih i matična knjiga umrlih (u daljem tekstu: matične knjige).
U matične knjige upisuju se činjenice rođenja, braka, smrti i druge zakonom predviđene činjenice i promene u vezi s njima.
Matične knjige vode se za matična područja.
Matične knjige vodi matičar.
Poslovi vođenja matičnih knjiga (…) poveravaju se opštinama, odnosno gradovima.
Poslove iz stava 1. ovog člana izvršava opštinska uprava, odnosno gradska uprava.
(izvodi iz Zakona o matičnim knjigama)
Očito je stvar opštinske/gradske uprave kako će organizovati ove poslove i kako nazvati tu službu. U velikom broju opština u Srbiji to se zove matična služba, negde služba za matičarske poslove, pa bi se takav izraz mogao upotrebiti i za odgovarajuću službu na Floridi.
http://www.praxis.org.rs/index.php?option=com_docman&task=do...

U zaglavlju obrazaca, u rubriku "Matična služba", upisuju se: naziv republike, odnosno autonomne pokrajine, opštine i mesta za koje se vodi matična knjiga, tekući broj matične knjige i godina upisa.
(Pravilnik o izdavanju izvoda iz matičnih knjiga namenjenih inostranstvu, "Sl. list SFRJ", br. 55/91)

Selected response from:

Miomira Brankovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2matična služba
Miomira Brankovic
4 -1matični ured
ZAlex
Summary of reference entries provided
Natasa Grubor

Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
office of vital statistics
matični ured


Explanation:
Mogu se pronaci raznorazne kancelarije za vitalnu statistiku na internetu ali ja bih to prevela kao maticni ured jer se bave registracijom rodjenja, vjencanja, smrti, dakle isto sto kod nas radi maticni ured

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-07-22 09:33:45 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com.au/search?q="maticni ured" site:rs&ie=...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-07-22 09:35:09 GMT)
--------------------------------------------------

Ako se u Novom Sadu kaze maticni ured ne znam je li to hrvatski jezik....

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-07-22 09:37:38 GMT)
--------------------------------------------------

Evo i iz Kragujevca...

http://www.gradskagroblja.co.rs/latinica/usluge.html


    Reference: http://www.doh.state.fl.us/planning_eval/vital_statistics/
ZAlex
Australia
Specializes in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in SerbianSerbian
Notes to answerer
Asker: To je to jer se radi o izvodu iz maticne knjige rodjenih, hvala.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mira Stepanovic: Nažalost ne može da bude to na srpskom jeziku.
1 hr
  -> Ja sam prvo provjerila i tako se kaze i u Novom Sadu i u Zemunu

neutral  Vesna Maširević: U Novom Sadu sigurno nije ured sem recimo na forumu Vojvodina Cafe gde ga je tako nazvao neko iz BIH a sto se Kragujevca tiče, to je jednostavno napisao neko ko se ne odriče srpsko-hrvatskog ;) Zvanično je služba http://www.kragujevac.rs/116-1-l
3 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
office of vital statistics
matična služba


Explanation:
Očekivala dam da će kolega Vučković dati odgovor, a pošto nije, ja ga "pozajmljujem" i potkrepljujem dokazima.
Na zvaničnom sajtu Florida State Office of Vital Statistics stoji:
Vital Statistics consists of official records of birth, death, fetal death, marriage, and dissolution of marriage. These records are essential for just administration of our law and for the protection of individual rights. In addition, the statistical data from these records are of great value to public health and other agencies. You may need certified copies of these records for:
• passports
• school entrance
• employment
• proof of citizenship
• governmental benefits
• insurance
http://www.doh.state.fl.us/planning_eval/vital_statistics/ab...

Matične knjige su osnovne službene evidencije o ličnom stanju građana.
O ličnom stanju građana vode se: matična knjiga rođenih, matična knjiga venčanih i matična knjiga umrlih (u daljem tekstu: matične knjige).
U matične knjige upisuju se činjenice rođenja, braka, smrti i druge zakonom predviđene činjenice i promene u vezi s njima.
Matične knjige vode se za matična područja.
Matične knjige vodi matičar.
Poslovi vođenja matičnih knjiga (…) poveravaju se opštinama, odnosno gradovima.
Poslove iz stava 1. ovog člana izvršava opštinska uprava, odnosno gradska uprava.
(izvodi iz Zakona o matičnim knjigama)
Očito je stvar opštinske/gradske uprave kako će organizovati ove poslove i kako nazvati tu službu. U velikom broju opština u Srbiji to se zove matična služba, negde služba za matičarske poslove, pa bi se takav izraz mogao upotrebiti i za odgovarajuću službu na Floridi.
http://www.praxis.org.rs/index.php?option=com_docman&task=do...

U zaglavlju obrazaca, u rubriku "Matična služba", upisuju se: naziv republike, odnosno autonomne pokrajine, opštine i mesta za koje se vodi matična knjiga, tekući broj matične knjige i godina upisa.
(Pravilnik o izdavanju izvoda iz matičnih knjiga namenjenih inostranstvu, "Sl. list SFRJ", br. 55/91)



Miomira Brankovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mira Stepanovic
13 hrs
  -> Hvala Miro.

agree  M. Vučković
1 day 4 hrs
  -> Hvala.




Reference comments


1 hr peer agreement (net): +2
Reference

Reference information:
Sektor vitalne statistike – sastavlja upitnike i uputstva, vrši prikupljanje,kontrolu, obradu, analizu i objavljuje podatke vitalne statistike: rođenja, ...

Gordana Bjelobrk, načelnik Odeljenja za vitalnu statistiku, ističe da su razlozi za razvod brojni, ali i da u njihovu kancelariju stižu podaci samo o razvodima koji ...

Њихово Одељење за виталну статистику ради редовне ...


    Reference: http://esk.rks-gov.net/ser/index.php?option=com_content&view...
    Reference: http://www.politika.rs/rubrike/vesti-dana/Zrtve-NATO-bombard...
Natasa Grubor
Bosnia and Herzegovina
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Daniela Slankamenac: Odeljenje za vitalnu statistiku. Ima puno referenci, predlažem da date odgovor. http://www.google.com/search?hl=en&safe=active&biw=1440&bih=...
43 mins
agree  Mira Stepanovic
3 hrs
disagree  Miomira Brankovic: Ovo što navodite su poslovi statističke institucije (zavoda ili slično), te institucije ne izdaju izvode iz matičnih knjiga. Postavljeno pitanje se odnosi na ustanovu koja je izdala "krštenicu", tj. izvod iz matične knjige rođenih.
9 hrs
agree  Anira
1 day 14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search