buffer

Serbian translation: bafer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:buffer
Serbian translation:bafer

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
14:58 Aug 5, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
Additional field(s): Computers: Hardware, Computers: Software
English term or phrase: buffer
Definition from WTCS.ORG:
A temporary storage place for data, designed to compensate for a difference In transmission speeds or to hold data when there is a difference in timing of events. It can be a software program, a storage facility or a hardware device, ensuring the data always has somewhere to go, even if it has to be held up for while in the buffer until it can be transmitted to the destination.

Example sentence(s):
  • Circular Buffers are use for data transfer between two processes. The Producer process places items into the Circular Buffer and the Consumer process removes them. The variable capacity of the Circular Buffer accommodates timing differences between the Producer and Consumer processes. NET Code
  • The buffer editor is one of the most unique and powerful features of the EPROM+ system. Allowing full access to the system's buffer, the editor provides you with a full screen display of the contents in both hex and ASCII formats. arlabs.com
  • It is generally accepted that On-Line Transaction Processing (OLTP) systems benefit from large database memory buffers. Portal
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

bafer
Definition:
buffer - bafer, prihvatnik
Područje memorije koje je rezervisano za privremeni smeštaj podataka dok čekaju na prenos izmedju dve lokacije, na primer, izmedju područja podataka aplikacije i ulazno/izlaznog uređaja. Uređaj ili adapter uređaja mogu da upotrebe bafer za smeštaj podataka koji čekaju na prenos na računar ili obradu od strane uređaja
Microsoft Računarski rečnik, CET, Beograd

Buffer - bafer, deo memorije rezervisan za privremeni smeštaj podataka
Sezamov englesko-srpski rečnik
Selected response from:

Milan Djukić
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2bafer
Milan Djukić
5 +1međumemorija
Goran Tasic


  

Translations offered


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
međumemorija


Definition from own experience or research:
Memorijski uređaj ili rutina koji kompenzuju razliku u brzini protoka podataka ili vremenu pojavljivanja događaja pri prenosu podataka iz jednog uređaja u drugi; područje memorije u kome se, pri ulaznim/izlaznim opracijama, privremeno memorišu opdaci.

Example sentence(s):
  • Koliko ste samo puta bili u situaciju da je međumemorija (buffer) kontrolnog panela blokirana i šalje, i konstantno šalje jednu te istu informaciju vašoj monitoring stanici? - DM Security  
Goran Tasic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 16

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Milorad Jovanovic
1 day 5 hrs
  -> Hvala

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
bafer


Definition from own experience or research:
buffer - bafer, prihvatnik
Područje memorije koje je rezervisano za privremeni smeštaj podataka dok čekaju na prenos izmedju dve lokacije, na primer, izmedju područja podataka aplikacije i ulazno/izlaznog uređaja. Uređaj ili adapter uređaja mogu da upotrebe bafer za smeštaj podataka koji čekaju na prenos na računar ili obradu od strane uređaja
Microsoft Računarski rečnik, CET, Beograd

Buffer - bafer, deo memorije rezervisan za privremeni smeštaj podataka
Sezamov englesko-srpski rečnik

Example sentence(s):
  • Pre merenja je potrebno izvesti vezu, koja definiše zavisnost izlaznog napona od napona na ulazu jediničnog bafera. - ETF Beograd, katedra za elektroniku  
  • Ulazno/izlazna biblioteka čuva ulazno-izlazne vrednosti u unutrašnjoj strukturi podataka nazvanoj bafer (engl. buffer) kojom optimizuje izlazne operacije. Većini sistema treba mnogo vremena da ispišu znakove na izlazni uređaj, bez obzira na njihov broj. Da bi ubrzala ispisivanje, biblioteka u baferu nagomilava znakove koji treba da se ispišu i po potrebi ga prazni ispisujući njegov sadržaj na izlazni uređaj. - Mikro knjiga  
  • Dakle, stvarna organizacija registarskog polja je kružni bafer sa preklapajućim prozorima. - PMF Niš  

Explanation:
http://www.telfor.rs/telfor2006/Radovi/02_TM_10.pdf
http://www.viser.edu.rs/download.php?id=1649
http://es.elfak.ni.ac.rs/Files/8255.ppt
http://www.cet.rs/CETcitaliste/CitalisteTekstovi/55.pdf
http://2007.telfor.rs/files/radovi/07_12.pdf
Milan Djukić
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 20

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  enterpermi
20 hrs
  -> Hvala!

Yes  Silvana Hadzic
11 days
  -> Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search