patchwork quilt of database systems

Serbian translation: širok spektar sistema baza podataka

20:57 Jul 12, 2020
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / Oracle
English term or phrase: patchwork quilt of database systems
Multi-Database Systems MDDBMS
Database managers and administrators in 2020 will handle a patchwork quilt of database systems with different schemas, including data warehouses and NoSQL. In a survey performed by Scalegrid, "44.3 percent of the responding organizations reported using multiple databases, including relational and NoSQL databases." The number of firms using multiple databases will grow in 2020 as this becomes the norm.
mimi10
Bosnia and Herzegovina
Serbian translation:širok spektar sistema baza podataka
Explanation:
širok spektar (variety) sistema baza podataka
Selected response from:

milena beba
United Kingdom
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3širok spektar sistema baza podataka
milena beba
3 +2Мозаик (папазјанију, шаренило) система база података
Slobodan Kozarčić
4pačvork jorgan baza podataka
itchi


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Мозаик (папазјанију, шаренило) система база података


Explanation:
https://www.merriam-webster.com/dictionary/patchwork
https://www.merriam-webster.com/dictionary/patchwork quilt

Или „разнородне системе база података”.

Slobodan Kozarčić
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  itchi: Mislim da je pačvork zasebna tehnika pravljenja stvari od tkanina, mozaik je ipak nešto drugo, ako se ne varam. Papazjanija i šarenilo su možda suviše "daleki" prevodi. Ipak, na dobrom se tragu što se tiče značenja.
11 mins
  -> Мени нису далеки, иначе их не бих употребио. А ако су ово „далеки” преводи, колико је онда далек превод „разнородне закрпе” дат у оригиналу? Суштина је да се овде ради о шаренилу разних система.

agree  Stevan Jevrić
1 hr
  -> Хвала.

agree  Ninoslav Matijevic: Да, слажем се отприлике. Ја бих додао још "спој", или "привремени спој" разнородних система база података. Јер овај шкакљив израз "patch" се преводи као привремени спој.
3 hrs
  -> Хвала.

neutral  gavrilo: 'Папазјанија' и сл. у техничком контексту (Tech/Engineering - Computers (general) / Oracle)???
5 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pačvork jorgan baza podataka


Explanation:
Pačvork jorgan je jorgan tj. celina spojena iz više delova. U ovom kontekstu se verovatno misli na kompletan sistem međusobno povezanih (ali zasebno jasno razdvojenih) baza podataka.


    https://www.google.rs/search?source=hp&ei=8nYeXK21M4yqsgHuxKmQBw&q=pa%C4%8Dvork&btnK=Google+%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%B0
itchi
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  gavrilo: не верујем да ја база података зимогрожљива, па да јој треба јорган... ;-)
5 days

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
širok spektar sistema baza podataka


Explanation:
širok spektar (variety) sistema baza podataka

milena beba
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stevan Jevrić
5 hrs
  -> Hvala!

agree  Daryo
23 hrs
  -> Hvala!

agree  gavrilo
5 days
  -> Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search