anchor bolt

Serbian translation: anker-zavrtanj

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:anchor bolt
Serbian translation:anker-zavrtanj
Entered by: Goran & Snežana Erdei

12:10 May 29, 2010
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: anchor bolt
Takođe popis elemenata za izgradnju montažne kuće. U Kudoz arhivi postoji prevod na hrvatski, ali nama treba na srpski.

Evo definicije koju smo pronašli: An anchor bolt is used to attach objects or structures to concrete. There are many types of anchor bolts, consisting of designs that are mostly proprietary to the manufacturing companies. All consist of a threaded end, to which a nut and washer can be attached for the external load. [1]. Anchor bolts are extensively used on all types of projects, from standard building to dams and nuclear power plants.
Goran & Snežana Erdei
Serbia
anker-zavrtanj
Explanation:
stručni naziv
http://www.google.com/search?hl=en&client=firefox-a&hs=RGg&r...

http://www.google.com/search?hl=en&client=firefox-a&hs=2eL&r...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-05-29 14:08:35 GMT)
--------------------------------------------------

anker zavrtanj - 1. holding down bolt; 2. foundation bolt; 3. anchor bolt; 4. expansion bolt (sa čepom - "tiplom")
anker zavrtanj (za anker ploče) plate anchor
anker zavrtanj za prag - sill anchor
ref. Građevinski r., B. Vukičević

Građevinski fakultet u Beogradu, ispitna pitanja, predmet: metalne konstrukcije:
http://www.grf.bg.ac.rs/mm/files/learnmat/27OMKpitanja.pdf
11. OBIČNI ZAVRTNJEVI (opšte, oblici i vrste zavrtnjeva)
12. OBIČNI ZAVRTNJEVI (klase čvrstoće i obeležavanje u tehničkoj dokumentaciji)
13. RAD VEZA SA OBIČNIM ZAVRTNJEVIMA
14. NOSIVOST ZAVRTNJEVA U SMIČUĆIM SPOJEVIMA
15. NOSIVOST ZAVRTNJEVA NA ZATEZANJE
16. KOMBINOVANO NAPREZANJE (ZATEZANJE I SMICANJE) OBIČNIH ZAVRTNJEVA
17. SLABLJENJE KONSTRUKCIONIH ELEMENATA RUPAMA ZA SPOJNA SREDSTVA
18. VISOKOVREDNI ZAVRTNJEVI (opšte, oblik i dimenzije)
19. VISOKOVREDNI ZAVRTNJEVI (klase čvrstoće i obeležavanje u tehničkoj dokumentaciji)
20. PONAŠANJE VEZA SA PREDNAPREGNUTIM VISOKOVREDNIM ZAVRTNJEVIMA (smičući spojevi)
21. PONAŠANJE VEZA SA PREDNAPREGNUTIM VISOKOVREDNIM ZAVRTNJEVIMA (zatežući spojevi)
22. VISOKOVREDNI ZAVRTNJEVI (unošenje sile prednaprezanja)
23. VISOKOVREDNI ZAVRTNJEVI (koeficijent trenja između kontaktnih površina)
24. PRORAČUN NOSIVOSTI VISOKOVREDNIH ZAVRTNJEVA U SMIČUĆIM SPOJEVIMA
25. PRORAČUN NOSIVOSTI VISOKOVREDNIH ZAVRTNJEVA NA ZATEZANJE
26. PRORAČUN NOSIVOSTI PREDNAPREGNUTIH VISOKOVREDNIH ZAVRTNJEVA U KOMBINOVANIM SPOJEVIMA
27. KONSTRUISANJE VEZA SA ZAVRTNJEVIMA I ZAKIVCIMA (opšta pravila, određivanje

Univerzitet u Nišu, mašinski fakultet:
http://www.masfak.ni.ac.rs/uploads/articles/www2_graficki_ra...
Spajanje vratila je izvršeno spojnicom sa obodom JUS M.C1.510 koja treba da prenese kretanje sa elektromotora na gonjeno vratilo. Odrediti prečnik
podešenih zavrtnjeva kvaliteta 8.8 kada je broj zavrtnjeva z = 3 i raspoređeni su na prečniku D= 60mm. Zavrtnjeve proračunavati za naizmenično promenljivo dinamičko opterećenje.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-05-29 15:22:08 GMT)
--------------------------------------------------

Trebalo je tražiti u množini:
http://www.google.com/search?hl=en&client=firefox-a&hs=pk3&r...
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
Hvala. Nekako se ovo rešenje najbolje uklopilo u kontekst.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2anker-zavrtanj
Mira Stepanovic
5 +2sidreni vijak
V&M Stanković
4zavrtanj za ankerisanje
Goran Stamenkovic


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zavrtanj za ankerisanje


Explanation:
to anchor (v.) = Fix firmly and stably = ankerisanje


    Reference: http://www.helisasrafovi.com/ankeri.php
Goran Stamenkovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
sidreni vijak


Explanation:

“Institut za standardizaciju Srbije

SRPS M.B1.250 - 1952
Sidreni vijci sa koničnom glavom - Izrada 1 - Metrički navoj - M6 do M10
Cone head anchor bolts, finish 1, metric threads M6 - M10”
( http://www.iss.rs/katalog-2010/I PregledSrpskihStandarda-200... )

Inače, pravilno je “vijak”, a ne “zavrtanj”, mada je i to vrlo često u upotrebi.


“KOMET Valjevo

JUS M.B1.250 / DIN 606 - Sidreni vijci sa koničnom glavom

JUS M.B1.310 / DIN 797 - Sidreni vijc i za opštu primenu”
( http://www.kometva.co.rs/katalog_vijci.pdf )


“EUROmodul d.o.o.

Uključeni sidreni vijci, i temeljna ploča (400 x 500 x 3 mm) za u temelj. Temeljenje sa sidrenim vijkom (nije potreban beton).”
( http://www.euromodul.rs/proizvodi.php?podkat=45&kat=1&pro=25... )


“Pokrajinski sekretar za nauku i tehnološki razvoj
KARTON NAUČNOG RADNIKA

Šefčič, Đ.: Projekat reda specijalnih sidrenih vijaka za sidrenje nosećih konstrukcija u već postojeće betonske konstrukcije – nosivosti 1-10 t; projekat realizovan u FV ”Bratstvo” u Subotici, 1972.06.;”
( http://www.google.com/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=4&ved=0C... )

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-05-29 14:22:16 GMT)
--------------------------------------------------

Evo i još primera za prevod bolt = vijak i to baš u građevinarstvu:

“Institut za standardizaciju Srbije
91 GRAĐEVINSKI MATERIJALI I VISOKOGRADNJA

SRPS U.E7.140 - 1999
Spojevi sa vijcima visoke klase čvrstoće kod nosećih čeličnih konstrukcija – Tehnički uslovi – Izmene i dopune
Connections made with high-strenght bolts in steel structures – Technical requirements – Amendments

SRPS U.E7.145 - 1987
Noseće čelične konstrukcije spojene zakovicama i vijcima - Tehnički uslovi
Steel structures connected with rivets and bolts - Technical requirements

SRPS U.E7.145/1 - 1991
Noseće čelične konstrukcije spojene zakovicama i vijcima - Tehnički uslovi - Izmene i dopune
Steel structures connected with rivets and bolts - Technical requirements - Amendments”
( http://www.iss.rs/katalog-2010/I PregledSrpskihStandarda-200... )


A isto se može naći i u sledećim grupama standarda (i nigde ne postoji „zavrtanj“):

21 MAŠINE I MAŠINSKI ELEMENTI ZA OPŠTU UPOTREBU
( http://www.iss.rs/katalog-2010/I PregledSrpskihStandarda-200... )

23 PNEUMATSKI HIDRAULUČKI SISTEMI I KOMPONENTE ZA OPŠTU UPOTREBU
( http://www.iss.rs/katalog-2010/I PregledSrpskihStandarda-200... )

43. DRUMSKA VOZILA
(http://www.iss.rs/katalog-2010/I PregledSrpskihStandarda-200... )

45 INŽENJERSTVO ŠINSKOG SAOBRAĆAJA
( http://www.iss.rs/katalog-2010/I PregledSrpskihStandarda-200... )

53 OPREMA ZA RUKOVANJE MATERIJALIMA
( http://www.iss.rs/katalog-2010/I PregledSrpskihStandarda-200... )

73 RUDARSTVO I MINERALI
( http://www.iss.rs/katalog-2010/I PregledSrpskihStandarda-200... )

itd, itd…

V&M Stanković
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 151

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vuk Vujosevic
1 day 21 hrs
  -> hvala

agree  Goran Tasic
1 day 21 hrs
  -> hvala

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
anker-zavrtanj


Explanation:
stručni naziv
http://www.google.com/search?hl=en&client=firefox-a&hs=RGg&r...

http://www.google.com/search?hl=en&client=firefox-a&hs=2eL&r...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-05-29 14:08:35 GMT)
--------------------------------------------------

anker zavrtanj - 1. holding down bolt; 2. foundation bolt; 3. anchor bolt; 4. expansion bolt (sa čepom - "tiplom")
anker zavrtanj (za anker ploče) plate anchor
anker zavrtanj za prag - sill anchor
ref. Građevinski r., B. Vukičević

Građevinski fakultet u Beogradu, ispitna pitanja, predmet: metalne konstrukcije:
http://www.grf.bg.ac.rs/mm/files/learnmat/27OMKpitanja.pdf
11. OBIČNI ZAVRTNJEVI (opšte, oblici i vrste zavrtnjeva)
12. OBIČNI ZAVRTNJEVI (klase čvrstoće i obeležavanje u tehničkoj dokumentaciji)
13. RAD VEZA SA OBIČNIM ZAVRTNJEVIMA
14. NOSIVOST ZAVRTNJEVA U SMIČUĆIM SPOJEVIMA
15. NOSIVOST ZAVRTNJEVA NA ZATEZANJE
16. KOMBINOVANO NAPREZANJE (ZATEZANJE I SMICANJE) OBIČNIH ZAVRTNJEVA
17. SLABLJENJE KONSTRUKCIONIH ELEMENATA RUPAMA ZA SPOJNA SREDSTVA
18. VISOKOVREDNI ZAVRTNJEVI (opšte, oblik i dimenzije)
19. VISOKOVREDNI ZAVRTNJEVI (klase čvrstoće i obeležavanje u tehničkoj dokumentaciji)
20. PONAŠANJE VEZA SA PREDNAPREGNUTIM VISOKOVREDNIM ZAVRTNJEVIMA (smičući spojevi)
21. PONAŠANJE VEZA SA PREDNAPREGNUTIM VISOKOVREDNIM ZAVRTNJEVIMA (zatežući spojevi)
22. VISOKOVREDNI ZAVRTNJEVI (unošenje sile prednaprezanja)
23. VISOKOVREDNI ZAVRTNJEVI (koeficijent trenja između kontaktnih površina)
24. PRORAČUN NOSIVOSTI VISOKOVREDNIH ZAVRTNJEVA U SMIČUĆIM SPOJEVIMA
25. PRORAČUN NOSIVOSTI VISOKOVREDNIH ZAVRTNJEVA NA ZATEZANJE
26. PRORAČUN NOSIVOSTI PREDNAPREGNUTIH VISOKOVREDNIH ZAVRTNJEVA U KOMBINOVANIM SPOJEVIMA
27. KONSTRUISANJE VEZA SA ZAVRTNJEVIMA I ZAKIVCIMA (opšta pravila, određivanje

Univerzitet u Nišu, mašinski fakultet:
http://www.masfak.ni.ac.rs/uploads/articles/www2_graficki_ra...
Spajanje vratila je izvršeno spojnicom sa obodom JUS M.C1.510 koja treba da prenese kretanje sa elektromotora na gonjeno vratilo. Odrediti prečnik
podešenih zavrtnjeva kvaliteta 8.8 kada je broj zavrtnjeva z = 3 i raspoređeni su na prečniku D= 60mm. Zavrtnjeve proračunavati za naizmenično promenljivo dinamičko opterećenje.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-05-29 15:22:08 GMT)
--------------------------------------------------

Trebalo je tražiti u množini:
http://www.google.com/search?hl=en&client=firefox-a&hs=pk3&r...

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 240
Grading comment
Hvala. Nekako se ovo rešenje najbolje uklopilo u kontekst.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Milan Djukić
23 mins
  -> Hvala!

agree  Natasa Djurovic
1 hr
  -> Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search