autoclaved aerated

Serbian translation: autoklavirani ćelijski beton, autoklavirani blokovi od ćelijastog betona

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:autoclaved aerated
Serbian translation:autoklavirani ćelijski beton, autoklavirani blokovi od ćelijastog betona
Entered by: Saša Nikolić

22:23 Dec 8, 2014
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / type of concrete
English term or phrase: autoclaved aerated
Masonry walls – lightweight autoclaved aerated concrete blocks straightened with reinforced concrete belts
From Operation and maintaince manual for Internal brick and dry walls.
Saša Nikolić
Serbia
autoklavirani ćelijski beton, autoklavirani blokovi od ćelijastog betona
Explanation:

Институт за стандардизацију Србије

SRPS EN 1738:2009
….
- Наслов на српском језику
Određivanje napona u čeliku u neopterećenim armiranim elementima od autoklaviranog ćelijastog betona
- Наслов на енглеском језику
Determination of steel stresses in unloaded reinforced components made of autoclaved aerated concrete
( http://www.iss.rs/standard/?natstandard_document_id=20370 )

prSRPS EN 771-4:2012/A1:2015

- Наслов на српском језику
Specifikacija elemenata za zidanje — Deo 4: Autoklavirani elementi za zidanje od ćelijastog betona – Izmena 1
- Наслов на енглеском језику
Specification for masonry units - Part 4: Autoclaved aerated concrete masonry units – Amendment 1
( http://www.iss.rs/tc/work_programme.php?national_standard_id... )


“PRAVILNIK O TEHNIČKIM NORMATIVIMA ZA ZIDANE ZIDOVE

7) zidni elementi od veštačkog kamena su puni i šuplji elementi od pečene gline, betona, lakoagregatnog betona, autoklaviranog ćelijastog gasbetona i krečno-silikatnog betona, koji imaju oblik pravouglog paralelopipeda, prirodnog tesanog kamena ili drugih odgovarajućih materijala istog oblika;”
( http://demo.paragraf.rs/combined/Old/t/t2005_08/t08_0114.htm )


“YTONG

Ispuna je proizvedena od autoklaviranog, ćelijastog betona YTONG kvaliteta P-4,5/0,60.”
( http://www.ytong.rs/rs/content/bela_tavanica_i_beli_krov.php )

--------------------------------------------------
Note added at 1 day57 mins (2014-12-09 23:20:14 GMT)
--------------------------------------------------

ISPRAVKA:
Tek sad sam primetila grešku, izvinjavam se, treba da piše:
autoklavirani ćelijasti beton, autoklavirani blokovi od ćelijastog betona
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3autoklavirani ćelijski beton, autoklavirani blokovi od ćelijastog betona
V&M Stanković
4autoklavirani gas(-betonski blokovi)
Maja Stojanović


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
autoklavirani gas(-betonski blokovi)


Explanation:
U pitanju je autoklavirani gas-beton ili ćelijasti beton, tj. betonski blokovi.

http://www.iss.rs/standard/?natstandard_document_id=36346

This European Standard applies to building lime used for: - preparation of binder for mortar (for example for masonry, rendering and plastering); - production of other construction products (for example calcium silicate bricks, autoclaved aerated concrete, concrete, etc.);

Ovaj standard se primenjuje na građevinski kreč koji se koristi za : - pripremu veziva za malter (npr. za zidanje, grubo i fino malterisanje); -proizvodnju drugih građevinskih proizvoda (npr. kalcijum silikatne opeke, autoklaviranog i gasbetona, betona itd.);

http://gradjevinarstvo.rs/tekstovi/1501/820/ko-je-odgovoran-...

Treba li pomenuti da ne postoji tip građevinskog proizvoda koji se naziva “siporeks”, već je to ne-stručni naziv za gas betonski blok ili blok od ćelijastog betona?

http://www.iss.rs/standard/index.php?is_print=1
Prefabrikovani armirani elementi od autoklaviranog ćelijastog betona

Maja Stojanović
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
Notes to answerer
Asker: hvala


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
autoklavirani ćelijski beton, autoklavirani blokovi od ćelijastog betona


Explanation:

Институт за стандардизацију Србије

SRPS EN 1738:2009
….
- Наслов на српском језику
Određivanje napona u čeliku u neopterećenim armiranim elementima od autoklaviranog ćelijastog betona
- Наслов на енглеском језику
Determination of steel stresses in unloaded reinforced components made of autoclaved aerated concrete
( http://www.iss.rs/standard/?natstandard_document_id=20370 )

prSRPS EN 771-4:2012/A1:2015

- Наслов на српском језику
Specifikacija elemenata za zidanje — Deo 4: Autoklavirani elementi za zidanje od ćelijastog betona – Izmena 1
- Наслов на енглеском језику
Specification for masonry units - Part 4: Autoclaved aerated concrete masonry units – Amendment 1
( http://www.iss.rs/tc/work_programme.php?national_standard_id... )


“PRAVILNIK O TEHNIČKIM NORMATIVIMA ZA ZIDANE ZIDOVE

7) zidni elementi od veštačkog kamena su puni i šuplji elementi od pečene gline, betona, lakoagregatnog betona, autoklaviranog ćelijastog gasbetona i krečno-silikatnog betona, koji imaju oblik pravouglog paralelopipeda, prirodnog tesanog kamena ili drugih odgovarajućih materijala istog oblika;”
( http://demo.paragraf.rs/combined/Old/t/t2005_08/t08_0114.htm )


“YTONG

Ispuna je proizvedena od autoklaviranog, ćelijastog betona YTONG kvaliteta P-4,5/0,60.”
( http://www.ytong.rs/rs/content/bela_tavanica_i_beli_krov.php )

--------------------------------------------------
Note added at 1 day57 mins (2014-12-09 23:20:14 GMT)
--------------------------------------------------

ISPRAVKA:
Tek sad sam primetila grešku, izvinjavam se, treba da piše:
autoklavirani ćelijasti beton, autoklavirani blokovi od ćelijastog betona

V&M Stanković
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 151
Notes to answerer
Asker: hvala


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sasa Kalcik
8 hrs

agree  ipv
11 hrs

agree  Branka Ramadanovic
16 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search