hypoallergenic

Serbian translation: hipoalergenski

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hypoallergenic
Serbian translation:hipoalergenski

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
18:24 May 24, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Cosmetics, Beauty
Additional field(s): Chemistry; Chem Sci/Eng, Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: hypoallergenic
Definition from beautyblitz:
Products or ingredients that are less likely to cause allergic reactions (in people prone to allergies) than other products.

Example sentence(s):
  • The top allergens in beauty products are fragrances, botanicals, dyes and (in cleansers) detergents, so these are often excluded from products labeled "hypoallergenic." bnet
  • Using coconut and palm oil, this hypoallergenic soap is made using a traditional cold-press method and allowed to cure for one month. Trade Boss
  • Hypoallergenic cosmetics are makeup products that the manufacturers and/or their marketing teams claim produce fewer allergic reactions than other cosmetic products. the beauty bunny
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

hipoalergenski
Definition:
Zbog znatnog porasta alergija, sve su popularniji takozvani hipoalergenski proizvodi. O kakvim se proizvodima zapravo radi? To su klinički testirani proizvodi za koje je pažljivo utvrđeno da nijedan njihov sastojak ne izaziva alergiju.
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2hipoalergenski
Mira Stepanovic
5hipoalergeni
vesnadrag
5 -1hipoalergeni
Natasa Djurovic


Discussion entries: 3





  

Translations offered


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
hipoalergeni


Definition from Answers.com:
Hipoalergene supstance imaju smanjenu tendenciju da izazovu alergenu reakciju.

Example sentence(s):
  • hipoalergeni sastojci - hranjive tvari koje malo vjerovatno uzrokuju alergijsku reakciju - Ekanuba  
  • Kao i u preparatima za decu, tako se i u antiejdžing preparatima prvenstveno koriste prirodne, a ne sintetske supstance, najčešće komponente biljaka gajenih na čistom zemljištu bez pesticida i drugih štetnih sastojaka. Kako se zrela, kao i dečja koža, smatra osetljivom, formulacije za te dve kategorije korisnika sadrže organske sastojke, bez konzervansa, parfema i drugih potencijalno štetnih sastojaka. Takvi, hipoalergeni preparati deluju blago i ne oštećuju kožu. - B92.net  
vesnadrag
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Larisa Zlatic, Ph.D.
1 day 7 hrs

No  Mira Stepanovic: Žao mi je Vesna, link ne vodi do ponuđene def., prva rečenica - primer je na hrvatskom jeziku a ciljni jezik je ovde srpski /definition can not be found by following the link; first example sentence is in Croatian / molim v. posebne karakteristike KBG
3 days 11 hrs
  -> Mislim da u ovom slučaju nema razike u odnosu na srpski ili hrvatski jezik, jer je tražena reč poreklom iz latinskog jezika, tako da ima univerzalno značenje, s obzirm da su alergija i alergeni (kao osnova) opšte prihvaćeni termini.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
hipoalergeni


Definition from Apoteka:
Hipoalergeni proizvodi su proizvodi za koje se smatra da ne izazivaju alergijske reakcije kod ljudi sklonih alergijama, za razliku od drugih proizvoda

Example sentence(s):
  • Svi Vichy proizvodi su hipoalergeni, nekomedogeni, ispitani na osetljivoj koži i sadrže termalnu vodu vichy. - Apoteka Uzice  
Natasa Djurovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Mira Stepanovic: Žao mi je Nataša, na ponuđenom linku se ne nalazi definicija koju ste ponudili
3 days 11 hrs
  -> U redu je Miro! Greska je moja, izvor je drugi za dfiniciju, ali je u brzini promaklo...

3 days 14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
hipoalergenski


Definition from Život Krstarice:
Zbog znatnog porasta alergija, sve su popularniji takozvani hipoalergenski proizvodi. O kakvim se proizvodima zapravo radi? To su klinički testirani proizvodi za koje je pažljivo utvrđeno da nijedan njihov sastojak ne izaziva alergiju.

Example sentence(s):
  • Hotel koji se hvali italijanskom posteljinom i peškirima, na zahtev klijenata obezbeđuje i hipoalergenske jastuke neophodne osobama koje pate od alergija kao Malija Obama, starija ćerka predsedničkog para. - Blic Online  
  • Soja je i hipoalergenska, pa se može davati alergičnim osobama, čak i odojčadi alergičnoj na mleko. - Vegetarijanstvo  
  • No, ako spadate u kategoriju srećnica čija koža oko očiju nije problematična - i samo želite dobro da je hidrirate - možete da koristite blagu hidratantnu kremu koja je hipoalergenska, sadrži SPF i nije parfimisana. - Lepota & Zdravlje  

Explanation:
'Hypoallergenic' se može prevesti i kao 'hipoalergenski' i kao 'hipoalergeni'.
allergen - alergen, izazivač alergeije
allergenic - alergeni, alergenski
ref. Medicinski rečnik, Jelica V. Marković, Građevinska knjiga, 2007
Međutim, 'hipoalergeni' su 'hypoallergens':
http://www.jbc.org/cgi/content/abstract/M607938200v1
http://www.answers.com/topic/hypoallergenic
Obzirom da se po propozicijama može ponuditi samo jedno rešenje prevoda ja sam se odlučila za ovu varijantu jer se na taj način eliminiše dvosmislenost.

Mira Stepanovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 28

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Natasha Jankovic
1 day 6 hrs
  -> Hvala!

Yes  Rina LS
5 days
  -> Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search