Flowable

Serbian translation: tečljiv

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flowable
Serbian translation:tečljiv
Entered by: Mira Stepanovic

22:49 Jun 16, 2010
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: Flowable
Jedna rec stoji kao opis
enterpermi
Serbia
tečljiv
Explanation:
http://www.ffh.bg.ac.rs/OKFH/download/III kol OKFH 2.pdf
Реч вискозност води порекло од латинске речи висцум, која значи лепак, и има значење супротно од речи "течљив". Уље, мед, глицерин и многе друге супстанце, су вискозније, односно мање течљиве течности од воде, алкохола, бензина, итд (Слика 2.1).Вискознији флуиди дају већи отпор при кретању.

http://www.sitzam.org.rs/zm/2009/No1/ZM_50_1_45.pdf
Jedan od mogućih zahteva je da prah bude tečljiv i velike nasipne mase.


при кретању.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2010-06-17 07:09:40 GMT)
--------------------------------------------------

hrcak.srce.hr/file/24857
To je vrlo tečljiv materijal, što ga čini posebno pogodnim za preradbu injekcijskim prešanjem.

http://sr.wikipedia.org/sr/Литосфера
Концепт је заснован на примећеном присуству значајних гравитационих аномалија на различитим деловима континенталне коре, на основу чега је закључио да мора постојати чврсти горњи омотач (који називамо литосфера) који се налази изнад меког омотача који је течљив (који је он назвао астеносфера).
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3tečljiv
Mira Stepanovic
5tečni
Sanja Mihailovic
4fluidan
M. Vučković
3protočan
turbina


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
flowable
tečni


Explanation:
-

Sanja Mihailovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
flowable
tečljiv


Explanation:
http://www.ffh.bg.ac.rs/OKFH/download/III kol OKFH 2.pdf
Реч вискозност води порекло од латинске речи висцум, која значи лепак, и има значење супротно од речи "течљив". Уље, мед, глицерин и многе друге супстанце, су вискозније, односно мање течљиве течности од воде, алкохола, бензина, итд (Слика 2.1).Вискознији флуиди дају већи отпор при кретању.

http://www.sitzam.org.rs/zm/2009/No1/ZM_50_1_45.pdf
Jedan od mogućih zahteva je da prah bude tečljiv i velike nasipne mase.


при кретању.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2010-06-17 07:09:40 GMT)
--------------------------------------------------

hrcak.srce.hr/file/24857
To je vrlo tečljiv materijal, što ga čini posebno pogodnim za preradbu injekcijskim prešanjem.

http://sr.wikipedia.org/sr/Литосфера
Концепт је заснован на примећеном присуству значајних гравитационих аномалија на различитим деловима континенталне коре, на основу чега је закључио да мора постојати чврсти горњи омотач (који називамо литосфера) који се налази изнад меког омотача који је течљив (који је он назвао астеносфера).

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  V&M Stanković: http://en.wiktionary.org/wiki/flowable
26 mins
  -> Hvala!

agree  Natasa Djurovic
38 mins
  -> Hvala!

agree  zoe1
39 mins
  -> Hvala!

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
flowable
protočan


Explanation:
Mislim da se odnosi na tečnost koja lako protiče,jer nije previše gusta.

turbina
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flowable
fluidan


Explanation:
ako se termin odnosi na epoksi smole, zaptivna sredstva, agense za lepljenje i slično...

Example sentence(s):
  • Za analizu se uzima lepak iz pripremnog tanka i meri fluidnost na 25ºC.
  • Sadržaj vreće od 25 kg MEGAGROUT- 101 se dodaje u 3 kg vode uz stalno mešanje, sve dok se ne dobije homogena tečna masa. U to se dodaje još 0,5 vode uz stalno mešanje, da bi se dobila željena fluidnost.

    Reference: http://www.skrobara.rs/?aid=2660&tid=239
    Reference: http://www.isomat.gr/sr/popravke-bojenje/zalivanje-postolja-...
M. Vučković
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mira Stepanovic: fluidan = fluid http://www.rijecnik.org/F/fluidan.html , fluidnost = fluidity
1 day 12 hrs
  -> fluidity (fluid mechanics) The reciprocal of viscosity; expresses the ability of a substance to flow. http://encyclopedia2.thefreedictionary.com/fluidity




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search