Life line

Serbian translation: stacionarni sistem zaštite

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Life line
Serbian translation:stacionarni sistem zaštite
Entered by: Bogdan Petrovic

16:18 Mar 8, 2014
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / contractor hazards
English term or phrase: Life line
Unsafe: Working without harness and safety line

Safe: Added a life line while working on height

Na slici su prikazana dva radnika kako sede na konstrukciji zgrade na popriličnoj visini. Na sledećoj slici prikazan je taj "life line" - konopac koji im omogućava da se pridržavaju dok hodaju po konstrukciji.
Bogdan Petrovic
Serbia
stacionarni sistem zaštite
Explanation:
Od tada do danas imamo kontinuitet u izvođenju radova na velikim visinama. ... i održavanja stacionarnih sistema zaštite na visini («life line» sistema, krovovi, ...
http://www.alp.rs/radovi-na-visini.html

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2014-03-08 17:03:40 GMT)
--------------------------------------------------

Fabrika FIAT automobili Kragujevac, montaža "life line" stacionarnih sistema zaštite za potrebe izvođača radova "Amiga" - Kraljevo i "Energotehnika, Južna ...
http://www.alp.rs/radovi-na-visini/reference.html

Selected response from:

Sasa Kalcik
Croatia
Grading comment
U konsultaciji sa klijentom odabrao sam vaš predlog.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sistem za zaštitu od pada "life line"
Ratko Rebic
4sigurnosno uže
Gordana Sujdovic
4stacionarni sistem zaštite
Sasa Kalcik
4bezbednosno uže
sofijana
4 -5sistem za zaustavljanje pada
Daryo


Discussion entries: 1





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
life line
stacionarni sistem zaštite


Explanation:
Od tada do danas imamo kontinuitet u izvođenju radova na velikim visinama. ... i održavanja stacionarnih sistema zaštite na visini («life line» sistema, krovovi, ...
http://www.alp.rs/radovi-na-visini.html

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2014-03-08 17:03:40 GMT)
--------------------------------------------------

Fabrika FIAT automobili Kragujevac, montaža "life line" stacionarnih sistema zaštite za potrebe izvođača radova "Amiga" - Kraljevo i "Energotehnika, Južna ...
http://www.alp.rs/radovi-na-visini/reference.html



Sasa Kalcik
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
U konsultaciji sa klijentom odabrao sam vaš predlog.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daryo: a "life line" is not necessarily permanently fixed to a structure; most often it's not// and conversely not all "permanently attached" safety systems include a "life line" - "safety line" is NOT THE SAME as "life line"
17 hrs
  -> Niste u pravu: Lifeline System consists of a horizontally mounted lifeline that spans the work area and is fixed to the structure. http://www.unilinesafety.com/product-sectors/horizontal-syst...

agree  Daniela Slankamenac: fiksni sistem zaštite od pada (“Life line”) http://www.kursevi.com/prekvalifikacije-zanati/Radovi-na-vis...
1 day 20 hrs
  -> Hvala Daniela!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
life line
sistem za zaštitu od pada "life line"


Explanation:
Radnicima koji u opisu svog posla imaju potrebe da borave, kontrolišu ili instaliraju specifičnu opremu na visini, a na čijim radnim pozicijama su instalirani fiksni sistemi zaštite („Life line” sistemi na krovovima, izloženim terasama, horizontalnim ili vertikalnim sekcijama)
http://www.alp.rs/obuka/osnovna-ponuda.html

KOMPLET ZA INSTALIRANJE HORIZONTALNOG SUSTAVA ZA ZAŠTITU OD PADA (LIFE LINE) SPREMAN ZA UPORABU. KORISTI SE NA KRUTIM STRUKTURAMA KOJE PODNOSE MINIMALNO OPTEREĆENJE OD 10 KN ZA MAKSIMALNO 3 OSOBE.
http://www.dom-tex.hr/pdf/Cjenik_Dom_Tex_sredstva_za_osobnu_...

Sistem za zaštitu od pada
http://www.ubzrs.org/arhiva-pdf/Radovi-u-industrijskim-verti...


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2014-03-08 21:55:36 GMT)
--------------------------------------------------

U zadnjem linku se spominje i life line:

Inspektoru se plasira informacija da je
nesrećni radnik imao zaštitini pojas, ali
ne i kojim bezbednosnim postupkom i
procedurom se radnik sa tim pojasom
«kopčao» u zaštitni bezbednosni sistem
(gelender, ograda, life line...).

Možda vam pomogne... LP.

Ratko Rebic
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daryo: ne postoji nikakva potreba da "life line" ostane na engleskom; nije nikakav novi koncept koji je nemoguće prevesti, niti je neka zaštićena marka
13 hrs
  -> Moj ponuđeni odgovor nije pogrešan, da bi zaslužio ˝disagree˝. Izvori koje sam naveo to i potvrđuju. U nekim slučajevima izraz je ostavljen u zagradi ili pod navodnicima. Postoji i opcija ˝neutral˝. Bojim se da vam je prešlo u naviku stisnuti disagree.

agree  Mira Stepanovic: Naravno, nije ni novi koncept ni zaštićena marka ali ako već postoji uobičajeni prevod u datom kontekstu ne vidim zašto bi trebalo izmišljati novi; pesničke slobode nisu poželjne kod prevoda tehničkih tekstova. Ne škodi da ostane i u originalu.
14 hrs
  -> Hvala! Lepi pozdrav.

agree  Daniela Slankamenac: fiksni sistem zaštite od pada (“Life line”) http://www.kursevi.com/prekvalifikacije-zanati/Radovi-na-vis...
1 day 16 hrs
  -> Thanks!

agree  Olivera R: Да, ''фиксни систем заштите од пада'', или ''за спречавање пада''. Онда ово спорно “Life line” није ни потребно, јер други такав систем не постоји.
2 days 4 hrs
  -> Hvala!

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -5
life line
sistem za zaustavljanje pada


Explanation:
za razliku od "safety line" koji služi samo za pridržavanje pri kretanju
tj. "safety line" se koristi kao pomoć pri kretanju (n.pr. po krovu) dok "life line" stupa u dejstvo samo u slučaju pada.


"INFORMATION ON Life Lines

Introduction

In cases where direct attachment to anchorages is not possible, life lines provide the interface between a user's fall arrest harness and the anchorage.

A life line typically consists of a flexible line connected to an anchorage at one end and hung vertically (vertical life line) or where both ends are connected to anchorages and stretched horizontally (horizontal life line). The third type, the self-retracting life line is secured above the attached user. The tensioned life line extends and retracts automatically in response to movements of the worker attached to it. In the event of a fall, the sudden motion engages a braking system similar to those used in car seat belts and halts movement of the life line. ..."
[https://www.wshc.sg/wps/themes/html/upload/cms/file/Lifeline...]


Daryo
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sasa Kalcik: za "zaustavljanje" pada? -Kada već počne pad - da se zaustavi? O tome ovde nikako nije reč, nažalost.
5 mins

disagree  Ratko Rebic: Nikako zaustavljanje pada. A mislim da i Vaš gore navedeni komentar kolegi prelazi u vređanje. Žalosno je da se to događa na ovakvom intelektualnom i poučnom sajtu. A bojim se da se time počinju i kršiti pravila Kudoza...
1 hr
  -> Nikako zaustavljanje pada? na osnovu? https://www.google.co.uk/search?q="work at height lifeline"

disagree  LogosART: Potpuno se slažem s kolegom R&S!!!
10 hrs
  -> https://www.google.co.uk/search?q="work at height lifeline"

disagree  Mira Stepanovic: To nije to, traži se "life line"; Institut za standardiz. Srbije: http://www.iss.rs/standard/?natstandard_document_id=25984 ...ne upotrebljavaju se kao sistem za zaustavljanje pada i ...are not suitable for use in a fall arrest system
20 hrs
  -> https://www.google.co.uk/search?q="work at height lifeline"

disagree  Daniela Slankamenac: Ne bih se složila sa ovim objašnjenjem razlike između "safety line" i "life line".
1 day 3 hrs
  -> Na osnovu?

neutral  Olivera R: Боље ''спречавање пада''. Мислим да нисте у праву за life/safety line (сам назив "safety" каже чему служи). Оба служе за спречавање пада. Уже које служи као помоћ при кретању је радно уже - working line http://en.wikipedia.org/wiki/Rope_access.
1 day 16 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
life line
sigurnosno uže


Explanation:
https://www.google.rs/?gws_rd=cr&ei=clMcU6j8IMrctAbkn4CYAg#q...

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2014-03-09 12:10:32 GMT)
--------------------------------------------------

en.wikipedia.org/wiki/Fall_arrest‎
Safety net. Safety line. Fall arrest is the form of fall protection which involves the safe ... An analogy for this energy absorption is to consider the difference in ... The most common fall arrest system is the vertical lifeline: a stranded rope that is ...

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2014-03-09 12:16:33 GMT)
--------------------------------------------------

Ako je *safety net* zaštitna mreža, onda bi *safety line* moglo biti zaštitno uže...www.kidpro.rs/.../uputstvo-za-montazu-zastitne-mreze...‎Translate this page
Sistem zaštitne mreže nudi dodatnu zaštitu od slučajnog pada sa visine...

Gordana Sujdovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

1 day 39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
life line
bezbednosno uže


Explanation:
nisam uspela da nađem nikakvu suštinsku razliku između safety line i life line (link 1)
drugi link navodi spisak opreme, nažalost - ne vidi se šta svaka od stavki predstavlja



    Reference: http://simplifiedsafety.com/fall-protection-lifelines/
    Reference: http://www.wurth.co.rs/katalog/prikaz_artikala.php?katalog=M...
sofijana
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search