doctor blade

Serbian translation: nož strugača, šaber

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:doctor blade
Serbian translation:nož strugača, šaber
Entered by: V&M Stanković

09:55 Feb 6, 2015
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: doctor blade
TExt: "Sharpening machine for blades for the periodical sharpening of creping and doctor blade". Hvala
Guido Villa
Italy
nož strugača
Explanation:

doctor blade - nož strugala, nož strugača
[Terminološki rečnik - celuloza i papir, sh-sl-en-de-fr]

U žargonu se to zove i “šaber”, od nemačkog schaber, streichschaber.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2015-02-06 18:29:00 GMT)
--------------------------------------------------

PULP AND PAPER DICTIONARY

Doctor Blade
Thin metal plate or scraper in contact with a roll along its entire length to keep it clean. Blades are also used for creping.“
( http://www.paperonweb.com/dict.htm#d )


Papierlexikon

Schaber
engl.: doctor blade, franz.: racle docteur, finn.: kaavin“
( http://www.f-mp.de/content/expertenteam-papier/papierlexikon... )


Još jedan primer, na hrvatskom:

„Papirna traka izlazi iz skupine sita i ulazi u skupinu preša, gdje se suhoća papirne trake povećava i prebacuje u sušnu skupinu. U sušnoj skupini vrši se daljnje izdvajanje vode iz papira, sve do lajm preše. Rukovatelj mokre skupine podešava parametre preša da se postigne maksimalno izdvajanje vode. Rukovatelj sušne skupine podešava tlakove pare u sušnim skupinama, podešava napetost sušnih sita i provjerava stanje strugača prašine.“
http://www.obz.hr/hr/pdf/obavijesti/2014/elaborat_gospodaren...

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2015-02-10 18:27:06 GMT)
--------------------------------------------------

Mada sam za izbegavanje tuđica kad god je to moguće, evo i primera za „šaber“ i to iz vrlo stručnih izvora, a poslednji citat je baš ovde primenljiv: sharpening machine for blades (en) = brusilica za šabere (sr) i creping (doctor) blade (en) = krep šaber (sr):


“Tehnološko-metalurški fakultet u Beogradu

33. M. Krgović: «Projekat - šaberi i klizni ležajevi u papirnoj industriji», Studija rađena za Privrednu komoru Jugoslavije, Beograd 1990.

87. M. Krgović: Patentni glasnik br.1 od 1985.godine,s.13. (71); 54, 51 B 04C 5/00; D 21F 5/18,F15D 1/00; 21 3070/79, (41)28.12.81, «Toplotni zračni šaber za povećanje efekata sušenja papira», Prvi put primenjeno u Belišću na PM1 i PM2.”
( http://www.tmf.bg.ac.rs/interno/izborno_vece_22122005.pdf )


“Fabrika papira „Papirpak“, Čačak / IZMENJEN PLAN REORGANIZACIJE

Krep šaber sa motor reduktorom za pogon*
Šaber čistač*

Brusilica za šabere G40”
( http://www.papirpak.rs/Izmenjeni plan reorganizacije Papirpa... )
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2nož strugača
V&M Stanković
4rakel/strugač
Gordana Sujdovic
3 +1rakel nož
Natasa Ikodinovic
Summary of reference entries provided
Miomira Brankovic

Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
rakel nož


Explanation:
npr. na stranici symbol.rs proizvodi za sito štampu engleske firme Pretec.

Natasa Ikodinovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miomira Brankovic: iz moje dugogodišnje prakse uvoza materijala za štampariju
3 days 22 hrs
  -> Hvala!

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rakel/strugač


Explanation:
U praksi se češće koristi rakel.

Rečnik štamparstva i izdavaštva
B. Vukićević

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2015-02-06 12:22:41 GMT)
--------------------------------------------------

chambered doctor blade - kosi rakel
doctor blade angle - nagib rakela, ugao rakela
doctor blade grinding - brušenje rakela

nemački - značenja
http://www.dict.cc/english-german/doctor blade [knife].html

Gordana Sujdovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
nož strugača


Explanation:

doctor blade - nož strugala, nož strugača
[Terminološki rečnik - celuloza i papir, sh-sl-en-de-fr]

U žargonu se to zove i “šaber”, od nemačkog schaber, streichschaber.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2015-02-06 18:29:00 GMT)
--------------------------------------------------

PULP AND PAPER DICTIONARY

Doctor Blade
Thin metal plate or scraper in contact with a roll along its entire length to keep it clean. Blades are also used for creping.“
( http://www.paperonweb.com/dict.htm#d )


Papierlexikon

Schaber
engl.: doctor blade, franz.: racle docteur, finn.: kaavin“
( http://www.f-mp.de/content/expertenteam-papier/papierlexikon... )


Još jedan primer, na hrvatskom:

„Papirna traka izlazi iz skupine sita i ulazi u skupinu preša, gdje se suhoća papirne trake povećava i prebacuje u sušnu skupinu. U sušnoj skupini vrši se daljnje izdvajanje vode iz papira, sve do lajm preše. Rukovatelj mokre skupine podešava parametre preša da se postigne maksimalno izdvajanje vode. Rukovatelj sušne skupine podešava tlakove pare u sušnim skupinama, podešava napetost sušnih sita i provjerava stanje strugača prašine.“
http://www.obz.hr/hr/pdf/obavijesti/2014/elaborat_gospodaren...

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2015-02-10 18:27:06 GMT)
--------------------------------------------------

Mada sam za izbegavanje tuđica kad god je to moguće, evo i primera za „šaber“ i to iz vrlo stručnih izvora, a poslednji citat je baš ovde primenljiv: sharpening machine for blades (en) = brusilica za šabere (sr) i creping (doctor) blade (en) = krep šaber (sr):


“Tehnološko-metalurški fakultet u Beogradu

33. M. Krgović: «Projekat - šaberi i klizni ležajevi u papirnoj industriji», Studija rađena za Privrednu komoru Jugoslavije, Beograd 1990.

87. M. Krgović: Patentni glasnik br.1 od 1985.godine,s.13. (71); 54, 51 B 04C 5/00; D 21F 5/18,F15D 1/00; 21 3070/79, (41)28.12.81, «Toplotni zračni šaber za povećanje efekata sušenja papira», Prvi put primenjeno u Belišću na PM1 i PM2.”
( http://www.tmf.bg.ac.rs/interno/izborno_vece_22122005.pdf )


“Fabrika papira „Papirpak“, Čačak / IZMENJEN PLAN REORGANIZACIJE

Krep šaber sa motor reduktorom za pogon*
Šaber čistač*

Brusilica za šabere G40”
( http://www.papirpak.rs/Izmenjeni plan reorganizacije Papirpa... )

V&M Stanković
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 72
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natasa Djurovic
1 day 33 mins

agree  Natasa Ikodinovic
6 days




Reference comments


3 days 23 hrs
Reference

Reference information:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_croatian/printing_publi...

Miomira Brankovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
neutral  V&M Stanković: Da, u štamparstvu je uobičajeno „rakel“ (v.npr.i http://www.proz.com/kudoz/english_to_croatian/printing_publi... ), ali na osnovu ostalih pitanja mislim da se ovde radi o proizvodnji papira (paper machine)
9 hrs
  -> Naknadno i ja vidim da je to u pitanju, zbog creping blade.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search