desertification

Serbian translation: opustinjavanje

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:desertification
Serbian translation:opustinjavanje

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
18:57 Sep 22, 2009
English to Serbian translations [PRO]
Science - Environment & Ecology
Additional field(s): Agriculture, Geology
English term or phrase: desertification
Definition from CENGAGE Learning:
The process through which a desert takes over a formerly non-desert area. When a region begins to undergo desertification, the new conditions typically include a significantly lowered water table, a reduced supply of surface water, increased salinity in natural waters and soils, progressive destruction of native vegetation, and an accelerated rate of erosion.

Example sentence(s):
  • In addition to vegetation deterioration, erosion, and salinization, desertification effects can be seen in loss of soil fertility, soil compaction, and soil crusting DESERTIFICATION OF ARID LANDS
  • Common indicators of desertification include a reduction in the amount and diversity of plant and animal species, loss of water-retention capacity, lessened soil fertility, and increasing wind and water erosion. Desertification
  • Desertification creates conditions that intensify wildfires and stirring winds, adding to the tremendous pressure to earth's most precious resource, water, and, of course, the animals dependant on it. Did you know?
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

opustinjavanje
Definition:
Opustinjavanje (desertifikacija; dezertifikacija) – proces širenja pustinja, najčešće izazvan ljudskim faktorom usled neracionalnog korišćenja sušnih, polupustinjskih oblasti (krčenjem i uništavanjem travnog i šumskog pokrivača). Ovaj proces je naročito važan u zemljama koje su u pustinjskim zonama zbog smanjivanja poljoprivrednih površina.
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2opustinjavanje
V&M Stanković
3dezertifikacija
Milan Djukić


  

Translations offered


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dezertifikacija


Definition from own experience or research:
Metoda degradacije zemljišta zbog pritisaka izazvanih ljudskim aktivnostima i klimatskim faktorima.

Example sentence(s):
  • Dezertifikacija tla i njene posledice ukazuju na to da održivi razvoj postaje glavni politički pokretač širom sveta; - Vlada RS Strategija održivog razvoja  
  • u vidu sve prisutnije klimatske promene, koje će povećanjem učestalosti ekstremnih pojava (suše, poplave, dezertifikacija i dr.) imati sve negativnije posledice na životnu sredinu, nameće se zaključak da će radovi na zaštiti zemljišnih i vodnih resursa sve više dobijati na značaju. - Vojvodina šume  
  • Degradacija zem­ljišta. Erozija i dezertifikacija. Irigacija i salinizacija. Acidifikacija. - PMF Niš Predmet Zaštita životne sredi  

Explanation:
Međunarodna zajednica sprovodi različite mere u nameri da na odgovarajući način odgovori kako na potrebe daljeg razvoja na osnovu postojećih modela proizvodnje i potrošnje, tako i na očigledno negativan uticaj takvih modela. Jasno je da globalni problemi zaštite životne sredine (klimatske promene, oštećenje ozonskog omotača, dezertifikacija, stanje vodnih resursa, uništavanje biodiverziteta itd.) utiču na sve veći broj ljudi i njihov svakodnevni život.
Govor Borisa Tadića, predsednika Srbije, na otvaranju šeste ministarske konferencije "Životna sredina za Evropu"
http://www.predsednik.rs/mwc/default.asp?c=303500&g=20071010...
Milan Djukić
Serbia
Native speaker of: Serbian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
opustinjavanje


Definition from own experience or research:
Opustinjavanje (desertifikacija; dezertifikacija) – proces širenja pustinja, najčešće izazvan ljudskim faktorom usled neracionalnog korišćenja sušnih, polupustinjskih oblasti (krčenjem i uništavanjem travnog i šumskog pokrivača). Ovaj proces je naročito važan u zemljama koje su u pustinjskim zonama zbog smanjivanja poljoprivrednih površina.

Example sentence(s):
  • Opustinjavanje je izraženo u Srbiji, naročito u istočnom delu Srbije i Vojvodini. - MIN. POLJ, ŠUM. I VODOPRIV.  
  • Klima je na jugu tropska, a na severu vruća pustinjska. Glavni ekološki problemi su erozija tla i opustinjavanje. - Vikipedija  
  • Skoro polovina šuma ove planete (oko 7,4 milijarde ari) je posečena, dok 39,5 miliona ari šuma nestaje svake godine – smanjujući raznolikost flore i faune, izazivajući opustinjavanje predela, zagađenost vode i smanjenje životnog standarda lokalnog stanovništva. - ekapija  

Explanation:

*desertification - opustinjavanje, širenje (nastajanje) pustinja, desertifikacija, pretvaranje u pustinju (proces degradacije zemljišta, prvenstveno kao rezultat delovanja čoveka); nastupanje pustinje
[Pešić D. et al, Rečnik ekologije i zaštite životne sredine en-sr, Gređevinska knjiga, Beograd, 2006]

*desertification - n. opustinjavanje, širenje (nastajanje) pustinje;
[Ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja / En-sr. rečnik iz oblasti životne sredine - http://www.ekoplan.gov.rs/src/dodaci/recnik/d.html ]

*desertification - opustinjavanje, pretvaranje u pustinju
[JP "Srbijašume" - Beograd / Šumarski englesko-srpski rečnik - http://www.srbijasume.rs/recnik_d.html ]

*desertification – n. opustinjavanje, širenje (nastajanje) pustinje, pretvaranje u pustinju
[Misija OEBS-a u Srbiji / Englesko-srpski rečnik terminologije u oblasti alternativne energije - http://www.osce.org/publications/srb/2007/05/24681_885_sr.pd... ]
V&M Stanković
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 28

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Goran Tasic
3 days 7 hrs
  -> hvala

Yes  vesnadrag
3 days 17 hrs
  -> hvala




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search