reservation wage

Serbian translation: uslovna nadnica/plata

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reservation wage
Serbian translation:uslovna nadnica/plata
Entered by: Tamara Vlahovic Sanovic

19:01 Apr 3, 2018
English to Serbian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / labor economy
English term or phrase: reservation wage
In labor economics, the reservation wage is the lowest wage rate at which a worker would be willing to accept a particular type of job.

Hvala
Tamara Vlahovic Sanovic
uslovna nadnica/plata
Explanation:

Odrednice visine uvjetnih nadnica nezaposlenih u Hrvatskoj
ZNANSTVENI RAD
- Visina nezaposlenosti se u nekim ekonomskim modelima smatra posljedicom visokih uvjetnih nadnica2 (Jones, 1989). Uvjetna nadnica je novčana naknada (plaća) za koju bi nezaposlena osoba prihvatila ponuđeni posao.
- 2 Engl reservation wage. Za potrebe ovog rada korišten je prijevod pojma iz McConnell i Brue (1994). U nastavku rada se za ostale podatke koristi pojam plaća, a ne nadnica, jer se prvi navedeni pojam koristi za statističke pokazatelje koji su korišteni u empirijskoj analizi.
https://hrcak.srce.hr/file/51829


WORLD BANK GROUP
CRNA GORA SISTEMATSKA DIJAGNOSTIČKA PROCJENA
- (iii) Visok nivo uslovne nadnice (reservation wage) . Uprkos velikom broju nezaposlenih, svake godine gotovo isti toliki broj radnika migranata dolazi u Crnu Goru, a firme se žale da ne mogu da popune neupražnjena radna mjesta. Jedno objašnjenje je to da žitelji Cme Gore nemaju odgovarajuće kvalifikacije, za što bi bilo potrebno sprovesti dobro osmišljene aktivne mjere zapošljavanja. Međutim, mnogi među takvim migrantima su sezonski radnici niskih kvalifikacija, tako da se ne čini da problem predstavlja nedostatak kvalifikacija. Prije bi se reklo da žitelji Cme Gore imaju visoku uslovnu nadnicu, a to je ona nadnica ispod koje nisu spremni da prihvate odрeđenu vrstu posla.
http://documents.worldbank.org/curated/en/162641475159675502...


Uslovna plata ili reservation wage označava pojam koji se odnosi na onaj nivo cijene rada ili plate, ispod kojeg radnik uopšte nije zainteresovan da zasnuje radni odnos. Drugim riječima, posmatrano iz ugla radnika, to je minimalna plata za koju bi pristao da radi.
http://www.gea.ba/wp-content/uploads/2008/11/osnovni_mehaniz...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-04-03 20:03:13 GMT)
--------------------------------------------------

Pošto je ovo „the lowest wage rate at which a worker would be willing to accept a particular type of job”, mislim da to ne treba mešati sa „minimalnom nadnicom/platom“ koju država administrativno (zakonom) propisuje, a koja ne mora da bude (i najčešće i nije) prihvatljiva i za radnika.
Selected response from:

Natasa Stankovic
Serbia
Grading comment
Hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1uslovna nadnica/plata
Natasa Stankovic
4početna plata
Ana Medan


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
uslovna nadnica/plata


Explanation:

Odrednice visine uvjetnih nadnica nezaposlenih u Hrvatskoj
ZNANSTVENI RAD
- Visina nezaposlenosti se u nekim ekonomskim modelima smatra posljedicom visokih uvjetnih nadnica2 (Jones, 1989). Uvjetna nadnica je novčana naknada (plaća) za koju bi nezaposlena osoba prihvatila ponuđeni posao.
- 2 Engl reservation wage. Za potrebe ovog rada korišten je prijevod pojma iz McConnell i Brue (1994). U nastavku rada se za ostale podatke koristi pojam plaća, a ne nadnica, jer se prvi navedeni pojam koristi za statističke pokazatelje koji su korišteni u empirijskoj analizi.
https://hrcak.srce.hr/file/51829


WORLD BANK GROUP
CRNA GORA SISTEMATSKA DIJAGNOSTIČKA PROCJENA
- (iii) Visok nivo uslovne nadnice (reservation wage) . Uprkos velikom broju nezaposlenih, svake godine gotovo isti toliki broj radnika migranata dolazi u Crnu Goru, a firme se žale da ne mogu da popune neupražnjena radna mjesta. Jedno objašnjenje je to da žitelji Cme Gore nemaju odgovarajuće kvalifikacije, za što bi bilo potrebno sprovesti dobro osmišljene aktivne mjere zapošljavanja. Međutim, mnogi među takvim migrantima su sezonski radnici niskih kvalifikacija, tako da se ne čini da problem predstavlja nedostatak kvalifikacija. Prije bi se reklo da žitelji Cme Gore imaju visoku uslovnu nadnicu, a to je ona nadnica ispod koje nisu spremni da prihvate odрeđenu vrstu posla.
http://documents.worldbank.org/curated/en/162641475159675502...


Uslovna plata ili reservation wage označava pojam koji se odnosi na onaj nivo cijene rada ili plate, ispod kojeg radnik uopšte nije zainteresovan da zasnuje radni odnos. Drugim riječima, posmatrano iz ugla radnika, to je minimalna plata za koju bi pristao da radi.
http://www.gea.ba/wp-content/uploads/2008/11/osnovni_mehaniz...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-04-03 20:03:13 GMT)
--------------------------------------------------

Pošto je ovo „the lowest wage rate at which a worker would be willing to accept a particular type of job”, mislim da to ne treba mešati sa „minimalnom nadnicom/platom“ koju država administrativno (zakonom) propisuje, a koja ne mora da bude (i najčešće i nije) prihvatljiva i za radnika.

Natasa Stankovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Hvala

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daryo: "minimum wage" / "minimalna nadnica" nije isto
2 hrs
  -> Hvala!

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
početna plata


Explanation:
Najniža plata za koju radnik pristaje da obavlja određeni posao.

Ana Medan
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search