https://www.proz.com/kudoz/english-to-serbian/general-conversation-greetings-letters/1148757-concierge.html

concierge

Serbian translation: kućepazitelj

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:concierge
Serbian translation:kućepazitelj
Entered by: Mirela Tankovic, CoreCHI™

12:59 Sep 29, 2005
English to Serbian translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: concierge
A concierge (French), in French apartment buildings, is an employee who lives on the premises and serves as a janitor and general caretaker.
AnnGilman
kućepazitelj
Explanation:
----
Selected response from:

Mirela Tankovic, CoreCHI™
United States
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +10kućepazitelj
Mirela Tankovic, CoreCHI™
5 +3domar
Marijana Vujkov
5 +1nastojnik
Miomira Brankovic
4 +1domar
Natasa Grubor
5 -1hausmajstor
pickwick


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
hausmajstor


Explanation:
.

pickwick
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Besmir (X): Rijec "majstor" sama po sebi ima i drugih konotacija od svega onoga cime se "concierge" bavi.
29 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
domar


Explanation:
... sa tri do pet stanova domar bi trebao ... radili penzionirani majstori, prema drugom posao domara obavljali bi već zaposleni kotlovničari nekih zgrada. ...


Natasa Grubor
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in BosnianBosnian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ljiljana Malovic: komentar - isto kao i kod Marijane
2 days 22 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
domar


Explanation:
pazicuca, ili cuvar.
Ranka E. Markovic, Francusko Srpski Recnik, Bigz

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-09-29 13:20:31 GMT)
--------------------------------------------------

ekonomija
Naravno da bi ministar zdravlja više voleo da ne bude domar zgrada i majstor koji
brine o vodovodu, kanalizaciji, grejanju, termoizolaciji i hrani, ...
www.dnevnik.co.yu/arhiva/ 20-04-2004/Strane/ekonomija.htm - 32k - Cached - Similar pages
Balkanske Zemlje - Bosnjaci, Srbi, Hrvati
... ciju ce izgradnju sa 106 miliona dolara finansirati Beograd. ... Sad, sto fali zgrada,
saobracajnica, semafora, mozda nije ni ... a ulaz i izlaz kontrolirat ce domar. ...
www.geocities.com/balkanske_zemlje/ - 83k - Supplemental Result - Cached - Similar pages
nshronika
Stanari ove zgrade Rajko Deura i Velimir Žikić, su rekli da je 9. ... Međutim,
neophodan je domar, koji će tu živeti, jer posla u zgradi škole i oko nje ima ...
www.dnevnik.co.yu/arhiva/25-07-2002/Strane/hronika.htm - 54k - Cached - Similar pages






Marijana Vujkov
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Besmir (X): Pazikuca radije, jer domar samo popravlja, a anglofonski "concierge" ponekad ode i po cevape :-)
16 mins
  -> Hvala Besmire. Da, znam sta mislite. Domar zvuci mnogo majstorski. Pazicuca je bolje resenje narocito ukoliko se radi o luksuznim apartmanima ili tome slicno.

agree  dkalinic: U svakom slučaju pazikuća, a ne pazicuca.
4 hrs
  -> Hvala Davore. Izvinjavam se zbog greske.

agree  Ljiljana Malovic: domar je sasvim u redu - to je osoba koja stanuje u zgradi za cije odrzavanje je zaduzen. ne mora da popravlja kvarove, dovoljno je da zovne majstora koji ce to popraviti. to je uloga koju ima 'concierge'. concierge, odnosno domar moze biti i u skoli.
2 days 22 hrs
  -> Hvala Ljiljana.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +10
kućepazitelj


Explanation:
----

Mirela Tankovic, CoreCHI™
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Prpic Uhing: To je to 100%
1 min

agree  Gordana Smith
9 mins

agree  Sherefedin MUSTAFA
41 mins

agree  Anira
1 hr

agree  Marina Jovanovic
2 hrs

agree  Dusica Cook
3 hrs

agree  dkalinic: A može i pazikuća
3 hrs

agree  Jelena Bubalo
16 hrs

agree  Ljiljana Malovic: moze i ovo - ali kucepazitelj najcesce samo pozove telefonom stambeno preduzece i javi kvar. najcesce...
2 days 21 hrs

agree  Diana Golubova
105 days

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nastojnik


Explanation:
Ali, ako je vas sagovornik nastojnik (concičrge), ta verovatnoca je skoro ravna nuli.
http://icapeople.epfl.ch/bradunov/faqch/kako_naci_stan.html


Miomira Brankovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ljiljana Malovic: ovaj izraz se najcesce srece u novinskim clancima, cuje se na TV itd - pa bih ja zakljucila da je najknjizevniji od svih koji su u opticaju.
2 days 17 hrs
  -> Hvala Ljiljana. U stambenim zgradama se obicno govori o nastojnicima (setimo se nastojnickih stanova), a domar najcesce kada su u pitanju skole. Inace, svi ponudjeni izrazi su korektni, ali kucepazitelj ili pazikuca se redje koriste u srpskom.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: