shelly clay

Serbian translation: ljušturna/školjkasta glina/ilovača

20:17 Feb 6, 2013
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Geology
English term or phrase: shelly clay
Hydro-geological properties of the terrain

Permeable media are represented in the terrain surface, consisting of alluvial sediments of river courses. This material includes materials represented by gravely clays, shelly clay and sandy gravel.
Zorana Stankovic
Serbian translation:ljušturna/školjkasta glina/ilovača
Explanation:
Za pojam shelly enciklopedijski englesko-srpski rečnik daje sledeću definiciju:

1. ljušturovit, pun ljuštura, ljuskovit, pun ljuski. 2. školjkovit, bogat školjkama, pun školjki. (geol.) shelly limestone - školjčani krečnjak, shelly sand - školjčani pesak.

Osim toga, englesko-hrvatski naftni rečnik ima sledeći pojam: ljušturni (školjkasti) vapnenci (shelly limestones)
Selected response from:

Goran & Snežana Erdei
Serbia
Grading comment
Hvala svima na pomoci, i ja sam imala iste dileme :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ljušturna/školjkasta glina/ilovača
Goran & Snežana Erdei
3glina koja sadrži ljušturice školjaka
Aleksandar Ristić
Summary of reference entries provided
shelly clay
Mira Stepanovic

Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
ljušturna/školjkasta glina/ilovača


Explanation:
Za pojam shelly enciklopedijski englesko-srpski rečnik daje sledeću definiciju:

1. ljušturovit, pun ljuštura, ljuskovit, pun ljuski. 2. školjkovit, bogat školjkama, pun školjki. (geol.) shelly limestone - školjčani krečnjak, shelly sand - školjčani pesak.

Osim toga, englesko-hrvatski naftni rečnik ima sledeći pojam: ljušturni (školjkasti) vapnenci (shelly limestones)

Goran & Snežana Erdei
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 15
Grading comment
Hvala svima na pomoci, i ja sam imala iste dileme :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mira Stepanovic: I pored navedenog predloga na SR izabrali ste dva iz EH-HR reč.? :-) Treba školjčana glina kao npr. školjčani krečnjak: http://members.tripod.com/~nenadb_2/nastava/trijas.html ... se često nazivaju "naboriti" ili "školjčani" krečnjak "Muschelkalk"
23 mins

disagree  Aleksandar Ristić: Školjkasta ili "školjčana" glina bi, kako ja to shvatam, bila glina koja liči na odnosno ima oblik školjke. @ Mira: to je jedini link koji postoji na internetu, a i on je više HR nego SR.
3 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
glina koja sadrži ljušturice školjaka


Explanation:
Moj predlog nakon konsultovanja sa prijateljem, doktorom mineralogije.



Aleksandar Ristić
Switzerland
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mira Stepanovic: To ne bi bio tehnički prihvatljiv prevod, geologija ne poznaje "ljušturice školjki", školjke su same po sebi ljušture.
6 hrs

agree  Goran Stankovic: Pitao sam druga doktora arheologije i on mi je rekao glina koja sadrži školjke
7 hrs
  -> Hvala Gorane. :)




Reference comments


2 hrs
Reference: shelly clay

Reference information:
ili shell(-)bearing clay, po analogiji sa školjčanim krečnjakom:
http://en.wikipedia.org/wiki/Muschelkalk
The Muschelkalk (German: shellbearing limestone, French: calcaire coquillier) is a sequence of sedimentary rock strata (a lithostratigraphic unit) in the geology of central and western Europe

školjčani krečnjak; mušelkalk
muschelkalk
ref. Rudarski rečnik, Rudarski institut, Beograd

Mira Stepanovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 39

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
neutral  Aleksandar Ristić: Školjčani???
2 hrs
  -> Da, baš tako, školjčani! Školjkasti = oblika školjke, školjčani = koji sadrži školjke/fragmente školjki. To potvrđuju i Rudarski rečnik i Enciklopedijski englesko-srpski rečnik a izraz mi je poznat i iz iskustva.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search