Bazaar mosque

Serbian translation: čaršijska džamija

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Bazaar mosque
Serbian translation:čaršijska džamija
Entered by: Nedzad Selmanovic

15:46 May 14, 2004
English to Serbian translations [PRO]
History
English term or phrase: Bazaar mosque
radi se o dzamiji u Pristini.
Larisa Zlatic, Ph.D.
United States
čaršijska džamija
Explanation:
nisam siguran da li u Prištini postoji džamija takvog naziva, no pretpostavljam da postoji, te stoga i predlažem gornji termin.
Još jedan razlog je taj što iz ličnog iskustva i života (makar u BiH) centralne gradske džamije se nazivaju i čaršijske.
Bazaar između ostalog znači i čaršija.
Ako gornji termin ne odgovara onda ćete najlakše saznati koja je džamija ako kontaktirate nekog koga imate u Prištini i pitate za najpoznatiju ili najveću džamiju u gradu. Link će vas odvesti na web stranicu na kojoj se kaže da se u centru grada nalazi džamija sultana Mehmeda Fatiha (Osvajača) ili Carska džamija, pa stoga pretpostavljam da je to možda i ono što bi predstavljalo odogovor na vaše pitanje. U tekstu se dalje navodi:

U centru grada nalazi se džamija sultana Mehmeda Fatiha (Osvajača) ili Carska džamija. Sagrađena je 1460/1461. godine, osam godina nakon pada Carigrada, tj. datuma kada su preuzeti tipološki elementi sa Aja Sofije. Taj osmansko-brusanski tip gradnje džamija na našim prostorima primenjen na Carskoj džamiji karakteriše tip jednospratnih građevina sa kupolom (raspon 13,5 m), stroge i mirne proporcije, oskudna dekoracija, vitki minaret i trem sa tri prelomljena luka i tri kupole. Zidana je pažljivo klesanim kamenim kvadrima, spolja nemalterisanim.

Selected response from:

Nedzad Selmanovic
Grading comment
Hvala svima. Mislim da je 'carsijska dzamija' odgovor. A Carska dzamija je nesto drugo, isto u Pristini.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Carska džamija
Marija Vujosevic Caric
5Bazar-džamija
BUZOV
3 +1čaršijska džamija
Nedzad Selmanovic


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bazaar mosque
čaršijska džamija


Explanation:
nisam siguran da li u Prištini postoji džamija takvog naziva, no pretpostavljam da postoji, te stoga i predlažem gornji termin.
Još jedan razlog je taj što iz ličnog iskustva i života (makar u BiH) centralne gradske džamije se nazivaju i čaršijske.
Bazaar između ostalog znači i čaršija.
Ako gornji termin ne odgovara onda ćete najlakše saznati koja je džamija ako kontaktirate nekog koga imate u Prištini i pitate za najpoznatiju ili najveću džamiju u gradu. Link će vas odvesti na web stranicu na kojoj se kaže da se u centru grada nalazi džamija sultana Mehmeda Fatiha (Osvajača) ili Carska džamija, pa stoga pretpostavljam da je to možda i ono što bi predstavljalo odogovor na vaše pitanje. U tekstu se dalje navodi:

U centru grada nalazi se džamija sultana Mehmeda Fatiha (Osvajača) ili Carska džamija. Sagrađena je 1460/1461. godine, osam godina nakon pada Carigrada, tj. datuma kada su preuzeti tipološki elementi sa Aja Sofije. Taj osmansko-brusanski tip gradnje džamija na našim prostorima primenjen na Carskoj džamiji karakteriše tip jednospratnih građevina sa kupolom (raspon 13,5 m), stroge i mirne proporcije, oskudna dekoracija, vitki minaret i trem sa tri prelomljena luka i tri kupole. Zidana je pažljivo klesanim kamenim kvadrima, spolja nemalterisanim.




    Reference: http://www.serbia-tourism.org/srpski/tekst.php?podaci=kultur...
Nedzad Selmanovic
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala svima. Mislim da je 'carsijska dzamija' odgovor. A Carska dzamija je nesto drugo, isto u Pristini.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ana_trans
32 mins
  -> hvala vam velika

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bazaar mosque
Bazar-džamija


Explanation:
Za "mosque" je na Balkanu usvojen arapski izraz "žamma",odnosno
"džamija".
A "bazar" (iz istoga korijena)znamo svi "tržnica", "pazar(ište)"

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-05-14 16:08:29 GMT)
--------------------------------------------------

Dakle, smisao je: \"Džamija na bazaru\"

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 54 mins (2004-05-14 17:41:22 GMT)
--------------------------------------------------

ili: \"Džamija uz bazar\"

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 13 mins (2004-05-14 17:59:27 GMT)
--------------------------------------------------

Pa, kako gdje .. U Kairu npr. postoji nekoliko džamija tik uz Bazar Khan el Khalili, jedna od njih u narodu je poznata baš kao \"Bazar-žamma\", a i sam Islamski univerzitet je odmah preko puta (istina, širokoga), stotinjak metara od Khan el Khalili Bazara ...
Bazari obično nastaju blizu džamija, pa i u Sarajevu ...da džamija ne stoji (Nusret Begova) nasred bazara (Baš Čaršije)jasno je ... pa će teško tko pomisliti da je džamija na prodaju.
A prištinska je, čini mi se kroz maglu sjećanja, na YU-razglednicama bila označavana kao Bazar-džamija.
No, kako prevodilac izabere ...

BUZOV
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nedzad Selmanovic: neko bi vaš komentar mogao razumjeti kao da je džamija na prodaju. Sa druge strane, džamije se ne grade na bazarima (ako se podrazumijeva da je bazar pijaca ili tržnica), ali je moguće da se nalazi u blizini neke tržnice ili bazara.
55 mins
  -> Odgovoreno u bilješci... gore.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bazaar mosque
Carska džamija


Explanation:
Ako se radi o džamijisultana Mehmeda Fatiha (Osvajaća) ona se ovako zove.

Marija Vujosevic Caric
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SerbianSerbian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search