policy / policies

Serbian translation: poslovna politika

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:policy
Serbian translation:poslovna politika
Entered by: Vesna Maširević

20:45 Oct 10, 2016
English to Serbian translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: policy / policies
"Policies" je termin koji se dosta često javlja kod HR tematike, pa me zanima da li neko može da predloži dobar ustaljen prevod na srpski? U konkretnom tekstu na osnovu memorije vidim da je prethodni prevodilac to prevodio kao „smernice”, što mi nikako ne odgovara jer se pominje i kršenje istih (violation), a smernice se ne mogu kršiti. Meni na pamet padaju „propisi”, mada mi je to rizično kada u kontekstu imam i "rules, regulations, policies" i slično.

Drugi deo problema mi predstavlja termin "Policy", kao kod "company policy", "data integrity policy", "confidentiality policy", itd, s tim što se "company policy" pojavljuje naizmenično sa "company policies" bez neke preterane razlike u značenju u izvornom tekstu.


Što se tiče datog teksta, u pitanju je kurs za zaposlene.
Aleksandar Protić
Serbia
poslovna politika / politike
Explanation:
Politika je planska odluka / izjava najvišeg rukovodstva kojom se preciziraju stavovi, načela, principi ili kriterijumi, kojima se usmjeravaju odlučivanje i akcije u poslovanju / ostvarivanju misije i vizije

Prevodioci često traže rešenje za "policies" jer ih na to, između ostalog, navodi neka ideja da politika nema množinu. Međutim, ako imamo u vidu da politika nije samo stav neke kompanije o nečemu, već i dokument u kojem je taj stav (namere i ciljevi, principi rada) definisan, lakše je zamisliti da prevođenjem politika na neki drugi način (recimo kao procedure) možemo samo stvoriti zabunu.

Politika (opšti vodič za donošenje odluka; može nastati definisanjem od strane menadžerskog vrha, uopštavanjem iskustva, eksternim nametanjem – npr. politika dividendi, politika odevanja, politika zapošljavanja itd.)

Vizija --> misija --> ciljevi --> politike --> procedure --> instrukcije... (Strategijski menadžment)

http://www.businessdictionary.com/definition/policy.html
policy
Management: The set of basic principles and associated guidelines, formulated and enforced by the governing body of an organization, to direct and limit its actions in pursuit of long-term goals. See also corporate policy
http://www.businessdictionary.com/definition/corporate-polic...
Usually, a documented set of broad guidelines, formulated after an analysis of all internal and external factors that can affect a firm's objectives, operations, and plans. Formulated by the firm's board of directors, corporate policy lays down the firm's response to known and knowable situations and circumstances. It also determines the formulation and implementation of strategy, and directs and restricts the plans, decisions, and actions of the firm's officers in achievement of its objectives. Also called company policy.

Dakle, savremene kompanije definišu svoje POLITIKE:
http://omegact.biz/organizaciona-transformacija/kreiranje-po...
politika prodaje
politika nabavke...


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2016-10-11 07:36:00 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.lawinsider.com/clause/company-rules-and-regulati...
rules and regulations - pravilnik (pravila i propisi)
guidelines - smernice
Selected response from:

Vesna Maširević
Serbia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2poslovna politika / politike
Vesna Maširević
4 +1politika
Milena Taylor
5politika/politike
Milan Filipov
4прописи
Aleksandar Skobic


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
politika


Explanation:
confidentiality policy - politika poverljivosti
Ova politika poverljivosti podataka primenjuje se na sadržaj stranica ovog Internet sajta, u daljem tekstu nazvanog "ovaj sajt".
http://jobs.michelin.rs/ser/annexes/privacy-policy

company policy - politika kompanije
Poslovna politika Kompanije je obavezujuće polazište za sve aktivnosti zaposlenih”.
http://www.sunoko.rs/wp-content/uploads/2014/05/2015-10-27-p...

Ova Politika primenjuje se samo na transfer informacija kojima je moguće identifikovati neko lice (Lični podaci) i koje Telenor primi u bilo kom formatu kroz svoje aplikacije.
Integritet podataka
Telenor će koristiti lične podatke samo na načine koji su saglasni sa svrhom za koju su prikupljeni ili za koju su ovlašćenje dali naši klijenti ili sa važečim zakonima ili propisima.
https://www.telenor.rs/sr/o-telenoru/o-nama/uslovi-koriscenj...

Milena Taylor
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zorica Knezevic
9 days
  -> Хвала!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
прописи


Explanation:
Мада сам у неким случајевима то преводио као „Правилник“, све зависи.

Искрено, мени израз „политика“ није баш најбоље решење, али то је само моје мишљење.

http://www.bosch.rs/sr/rs/sustainability_innovation_13/compl...

Aleksandar Skobic
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
poslovna politika / politike


Explanation:
Politika je planska odluka / izjava najvišeg rukovodstva kojom se preciziraju stavovi, načela, principi ili kriterijumi, kojima se usmjeravaju odlučivanje i akcije u poslovanju / ostvarivanju misije i vizije

Prevodioci često traže rešenje za "policies" jer ih na to, između ostalog, navodi neka ideja da politika nema množinu. Međutim, ako imamo u vidu da politika nije samo stav neke kompanije o nečemu, već i dokument u kojem je taj stav (namere i ciljevi, principi rada) definisan, lakše je zamisliti da prevođenjem politika na neki drugi način (recimo kao procedure) možemo samo stvoriti zabunu.

Politika (opšti vodič za donošenje odluka; može nastati definisanjem od strane menadžerskog vrha, uopštavanjem iskustva, eksternim nametanjem – npr. politika dividendi, politika odevanja, politika zapošljavanja itd.)

Vizija --> misija --> ciljevi --> politike --> procedure --> instrukcije... (Strategijski menadžment)

http://www.businessdictionary.com/definition/policy.html
policy
Management: The set of basic principles and associated guidelines, formulated and enforced by the governing body of an organization, to direct and limit its actions in pursuit of long-term goals. See also corporate policy
http://www.businessdictionary.com/definition/corporate-polic...
Usually, a documented set of broad guidelines, formulated after an analysis of all internal and external factors that can affect a firm's objectives, operations, and plans. Formulated by the firm's board of directors, corporate policy lays down the firm's response to known and knowable situations and circumstances. It also determines the formulation and implementation of strategy, and directs and restricts the plans, decisions, and actions of the firm's officers in achievement of its objectives. Also called company policy.

Dakle, savremene kompanije definišu svoje POLITIKE:
http://omegact.biz/organizaciona-transformacija/kreiranje-po...
politika prodaje
politika nabavke...


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2016-10-11 07:36:00 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.lawinsider.com/clause/company-rules-and-regulati...
rules and regulations - pravilnik (pravila i propisi)
guidelines - smernice


Vesna Maširević
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  milena beba
2 hrs
  -> Hvala

agree  Mira Stepanovic
183 days
  -> Hvala Miro :-)

6 days   confidence: Answerer confidence 5/5
politika/politike


Explanation:
izraz koji je čest u oblasti HR, marketinga isl.



Example sentence(s):
  • Examples of public policy are minimum wage laws, public assistance programs and the Affordable Care Act. The definition of public policy is the laws, priorities and governmental actions that reflect the attitudes and rules for the public. (...)
  • Regulative policies are often applied to businesses and corporations. For example, laws regarding the status of monopolies in a particular industry are examples of regulatory policies.

    https://www.reference.com/government-politics/examples-public-policies-6e45c627180d7255
Milan Filipov
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search