blockchain

Serbian translation: lanac blokova

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blockchain
Serbian translation:lanac blokova
Entered by: Svetomir Mijovic

23:56 Dec 21, 2017
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / machine learning
English term or phrase: blockchain
Blockchain, cognitive, IoT and intelligent ERP
For many blockchain isn’t even really understood or known yet. With regards to the actual usage of AI and IoT in the smart factory and Logistics 4.0 the same can be said from an adoption perspective and most certainly from a use case perspective and the reasons why manufacturers today use IoT or AI, if it all.
Svetomir Mijovic
Serbia
lanac blokova
Explanation:
... Ostali čvorovi potom kolektivno nagađaju taj nasumi čno generisani broj pokušavajuci da dobiju heš vrednost koja je ispod neke ciljne vrednosti. Kada se takav broj nade, čvor koji je pogodio kombinaciju se progrlašava "nalazačem" novog bloka i njegov predlog se dodaje u Bitkoin lanac blokova....
Iz stručnog teksta:
http://poincare.matf.bg.ac.rs/~vladaf/Courses/Matf MNSR/Prez...

Postoji i varijanta blok-lanac, ali više u hrvatskim referencama.
Reč je blokovima (elektronskih zapisa) koji se nižu i povezuju, tako da nije nemoguće da se prevede.

--------------------------------------------------
Note added at 11 heures (2017-12-22 11:14:17 GMT)
--------------------------------------------------

O beskrajnom lancu blokova

Vrlo lep članak za početnike o virtuelnim valutama, bitkoinu, velikom novcu...

http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1484723

--------------------------------------------------
Note added at 3 jours 8 heures (2017-12-25 07:57:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Hvala! Dobra je ta varijanta.
Selected response from:

Natasa Ikodinovic
Serbia
Grading comment
ulančani blokovi
https://ar.scribd.com/document/350400394/Jovanovic-Kriptovalute-pdf
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2blokčejn
Dusan Miljkovic
4 +1lanac blokova
Natasa Ikodinovic


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
blokčejn


Explanation:
Relativno nov termin i u engleskom, tako da nismo još smislili našu reč (a verovatno i nećemo).

Skoro sam prevodio na konferenciji na kojoj je blockhain bio jedna od glavnih tema, i svi naši stručnjaci su na srpskom koristili "blokčejn".

Dusan Miljkovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daryo: колико њих ће заиста разумети о чему је реч је други проблем, и на српском и на енглеском ... тако да не вреди лупати мозак тражећи "разумљив превод"
2 hrs

agree  Sasa Aksentijevic: ja sam juče prevodila, bukvalno svi govore blokčejn. dakle, ako smo i mislili da pokrenemo neko bolje rešenje, izgleda da smo zakasnili.
461 days

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lanac blokova


Explanation:
... Ostali čvorovi potom kolektivno nagađaju taj nasumi čno generisani broj pokušavajuci da dobiju heš vrednost koja je ispod neke ciljne vrednosti. Kada se takav broj nade, čvor koji je pogodio kombinaciju se progrlašava "nalazačem" novog bloka i njegov predlog se dodaje u Bitkoin lanac blokova....
Iz stručnog teksta:
http://poincare.matf.bg.ac.rs/~vladaf/Courses/Matf MNSR/Prez...

Postoji i varijanta blok-lanac, ali više u hrvatskim referencama.
Reč je blokovima (elektronskih zapisa) koji se nižu i povezuju, tako da nije nemoguće da se prevede.

--------------------------------------------------
Note added at 11 heures (2017-12-22 11:14:17 GMT)
--------------------------------------------------

O beskrajnom lancu blokova

Vrlo lep članak za početnike o virtuelnim valutama, bitkoinu, velikom novcu...

http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1484723

--------------------------------------------------
Note added at 3 jours 8 heures (2017-12-25 07:57:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Hvala! Dobra je ta varijanta.

Natasa Ikodinovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4
Grading comment
ulančani blokovi
https://ar.scribd.com/document/350400394/Jovanovic-Kriptovalute-pdf
Notes to answerer
Asker: Naašao sam takođe: 'ulančani blokovi' https://ar.scribd.com/document/350400394/Jovanovic-Kriptovalute-pdf


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olivera Ristanovic-Santrac: https://www.microsoft.com/en-us/language/Search?&searchTerm=...
1 day 9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search