ombudsman

Serbian translation: javni pravobranilac

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ombudsman
Serbian translation:javni pravobranilac
Entered by: Ljiljana Malovic

16:16 Apr 27, 2005
English to Serbian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / professions
English term or phrase: ombudsman
Evo jos jednog musko-zenskog zanimanja. (Sta nam je danas?)
Ali da zanemarimo rodove i oficijelne vecine, (sa zenama se ne vrijedi raspravljati, to zna vecina muskaraca -vezano za prethodno pitanje danas postavljeno i interesantnu diskusiju u vezi s njim) interesuje me kako se ovaj izraz moze prevesti na srpski jezik.

Trazila sam po raznim sajtovima i u dosta zemalja se jednostavno ostavlja tako kako je, u Bosni se nepreveden izraz udomacio u govornom jeziku, ali ne mogu da nadjem zvanicni prevod na srpski jezik. Za pismeni dokument. Da li uopste postoji?

Inace, nemam neki specifican tekst za objasnjenje:
Original glasi:

The Federal Ombudsman
Office address:
Ljiljana Malovic
Netherlands
javni pravobranilac
Explanation:
...ombdusman, javni pravobranitelj, javni posrednik, parlamentarni predstavnik (kontrolira rad sudova i tijela uprave); (AmE) vladin službenik za žalbe i pritužbe građana

Ovo sam prepisala iz novog Englesko - hrvatskog rječnika prava,međunarodnih odnosa, kriminalistike i forenzičnih znanosti, kriminologije i sigurnosti dr. Milice Gačić. Kao što vidite i ona stavlja reč ombdusman na prvo mesto. Pošto ste vi to tražili, ja sam drugi ponuđeni pojam "prevela na srpski". Nemam pojma kakav vam je kontekst, pa ne mogu da kažem šta mislim da je najbolje.
Selected response from:

Marija Vujosevic Caric
Croatia
Grading comment
Hvala, ipak mi se cini da ce ovaj odgovor najbolje odgovarati kontekstu. Dodacu mu jos Drzavni (posto je Federal) i gotovo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5javni pravobranilac
Marija Vujosevic Caric
5Zastitnik ljudskih prava
Vuk Vujosevic
4poverenik
Bogdan Petrovic
3 +1ref.
BUZOV
4posrednik za zalbe
Zeljko Susljic
3 -2vladin predstavnik za zalbe i prigovore
John Farebrother


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ref.


Explanation:
Grad Kragujevac - Ombudsman... Gradski građanski pravobranilac - Ombudsman..::. Milan Petković. Milan Petković , diplomirani pravnik iz Kragujevca, rođenog 03. januara 1950 u Ćupriji, ...
www.kragujevac.org.yu/uprava/Ombudsman/Ombudsman.htm - 26k - Spremljeno - Slične stranice


Centar za monitoring CEMI... O programu OMBUDSMAN. Institut Ombudsmana – Zaštitnika ljudskih prava i sloboda ima dugu tradiciju rada i postojanja u većini evropskih zemalja. ...
www.cemi.cg.yu/ombudsman/oprogramu.php - 12k - 25 tra 2005 - Spremljeno - Slične stranice


The Monitoring Center CEMILaw on Ombudsman - Protector of human rights. I. OSNOVNE ODREDBE. Zaštitnik ljudskih prava i sloboda. Član 1. Ovim zakonom ustanovljava se Zaštitnik ...
www.cemi.cg.yu/english/ombudsman/zakon_ombudsman.php - 114k -



--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-04-27 16:30:08 GMT)
--------------------------------------------------

11. JUL 2000. (PRVI) SADRZAJ PORUKA PREDSEDNIKA MILOSEVICA ...
... DA JOJ SE RAZNIM MILOSTINJAMA \'NADOKNADJUJE\' PRAVO KOJIM ONA NESPORNO I
ARGUMENTOVANO RASPOLAZE\", REKAO JE SAVEZNI JAVNI PRAVOBRANILAC MILOS BOJOVIC. ...
www.suc.org/news/tanjug/b110700_s.html - 44k -

BUZOV
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Callebaut-Blagojevic: Da u pravu ste - svi Srbi i Hrvati iy ureda za integraciju koriste tu rec. Inace je postala zvanicno prihvacena. U vecini evropskih jezika se ne prevodi:-(
48 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Zastitnik ljudskih prava


Explanation:
Naime i ovo je jos jedan od novih pojmova.
U Crnoj Gori je to Shefko Crnovrshanin a mislim da u Srbiji jos nije donesen zakon na republickom nivou a neke opstine i Vojvodina i KiM imaju tu funkciju pod nazivom ombudsman.
Rijec inace skandinavskog porijekla.

Vuk Vujosevic
Montenegro
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
vladin predstavnik za zalbe i prigovore


Explanation:
To sam ja negdje vidio...

John Farebrother
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maria Callebaut-Blagojevic: izbacite ono vladin... posto ove osobe stite ljude i od vladinih organa:-)
36 mins

disagree  dkalinic: Nije. Ombudsman je javni pravobranilac.
15 hrs

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
javni pravobranilac


Explanation:
...ombdusman, javni pravobranitelj, javni posrednik, parlamentarni predstavnik (kontrolira rad sudova i tijela uprave); (AmE) vladin službenik za žalbe i pritužbe građana

Ovo sam prepisala iz novog Englesko - hrvatskog rječnika prava,međunarodnih odnosa, kriminalistike i forenzičnih znanosti, kriminologije i sigurnosti dr. Milice Gačić. Kao što vidite i ona stavlja reč ombdusman na prvo mesto. Pošto ste vi to tražili, ja sam drugi ponuđeni pojam "prevela na srpski". Nemam pojma kakav vam je kontekst, pa ne mogu da kažem šta mislim da je najbolje.

Marija Vujosevic Caric
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 14
Grading comment
Hvala, ipak mi se cini da ce ovaj odgovor najbolje odgovarati kontekstu. Dodacu mu jos Drzavni (posto je Federal) i gotovo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maria Callebaut-Blagojevic: bilo je pokusaja da se prevede kao javni pravobranitelj ali u zvanicnim dokumentima vlada Srbije i Hrvatske ostade ombudsman. Za Bosnu ne znam:-)
11 mins
  -> Niste procitali moj komentar.

neutral  Nenija Hasanic: Ne moze se prevesti kao javni pravobranilac jer nemaju ista ovlastenja - ombudsmen je izraz usvojen u Bosni
2 hrs

agree  dkalinic: Doslovno se radi o čuvaru ljudskih prava.
14 hrs
  -> Hvala.

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poverenik


Explanation:
to je opcija za koju su se opredelili u Zakonu o slobodnom pristupu informacijama u Srbiji (poverenik za pristup informacijama). Ali mislim da to nije bas najsrecniji izraz, meni se licno najvise dopada javni pravobranilac.

Bogdan Petrovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 40

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
posrednik za zalbe


Explanation:
Ombudsman moze biti na bilo kojem nivou, od udruge do preduzeca i vlade. On se mora brinuti da zalbe koje stranke imaju budu pregledane i uvazene. Npr: zasto poshta kasni, previsoki racuni, neljubazno osoblje...
Ne bih to preveo sa javni drzavni pravobranitelj jer je to "Public Legal Officer" i cesto se JDP prevodi i kao Public Defender sto bi bilo potpuno krivo. Na francuskom se kaze médiateur ili intercesseur, a na njemackom Bürgerbeauftragter

Zeljko Susljic
Belgium
Specializes in field




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search