Rules for the Uniform Rapid Suspension System

Serbian translation: Pravila za jednoobrazni/usklađeni sistem brzog suspendovanja (domena)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Rules for the Uniform Rapid Suspension System
Serbian translation:Pravila za jednoobrazni/usklađeni sistem brzog suspendovanja (domena)
Entered by: Larisa Zlatic, Ph.D.

20:04 Oct 26, 2014
English to Serbian translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: Rules for the Uniform Rapid Suspension System
ovaj pravilnik se odnosi na organizaciju National Arbitration Forum
hvala unapred.
Larisa Zlatic, Ph.D.
United States
Pravila za jednoobrazni/usklađeni sistem brzog suspendovanja (domena)
Explanation:
Suspenzija domena
RNIDS će suspendovati domen ako se njegovom registracijom izaziva, podstiče ili raspiruje nacionalna, rasna, verska ili druga neravnopravnost, mržnja ili netrpeljivost.
RNIDS je dužan da u slučaju iz stava (1) ovog člana, odmah, a najkasnije u roku od 24 časa od trenutka suspenzije, obavesti registranta o tome, uz pouku da se za zaštitu svojih prava obrati sudu.
http://arhiva.elitesecurity.org/t286169-Opsti-uslovi-ugovora...
Selected response from:

Natasa Stankovic
Serbia
Grading comment
hvala puno
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Pravilnik o postupku za rešavanje sporova povodom (prestanka) registracije (nacion.) internet domena
Slobodanka Stojčević
2 +1Pravila za jednoobrazni/usklađeni sistem brzog suspendovanja (domena)
Natasa Stankovic


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
rules for the uniform rapid suspension system
Pravila za jednoobrazni/usklađeni sistem brzog suspendovanja (domena)


Explanation:
Suspenzija domena
RNIDS će suspendovati domen ako se njegovom registracijom izaziva, podstiče ili raspiruje nacionalna, rasna, verska ili druga neravnopravnost, mržnja ili netrpeljivost.
RNIDS je dužan da u slučaju iz stava (1) ovog člana, odmah, a najkasnije u roku od 24 časa od trenutka suspenzije, obavesti registranta o tome, uz pouku da se za zaštitu svojih prava obrati sudu.
http://arhiva.elitesecurity.org/t286169-Opsti-uslovi-ugovora...

Natasa Stankovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 76
Grading comment
hvala puno

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daryo: da, u pitanju je privremeno ukidanje spornih domena, da neko ko je uzurpirao tuđe ime ne može da nastavi da ga koristi dok razvlači u nedogled rešavanje spora oko imena domena.
21 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
rules for the uniform rapid suspension system
Pravilnik o postupku za rešavanje sporova povodom (prestanka) registracije (nacion.) internet domena


Explanation:
"RNIDS i Privredna komore Srbije su, po ustaljenoj praksi u svetu, regulisali rešavanje eventualnih sporova oko prava nad registrovanim nacionalnim internet domenima kroz proces rešavanja ovih sporova pred Komisijom. Ovakav način predstavlja brži, jeftiniji i efikasniji proces rešavanja sporova u odnosu na procese koje se vode pred sudom. Ceo postupak regulisan je Pravilnikom o postupku za rešavanje sporova povodom registracije nacionalnih internet domena." (par. 3)
http://www.rnids.rs/lat/rešavanje-domenskih-sporova

U sledećem navodu se vidi objašnjenje i razlika između URS (The Uniform Rapid Suspension System) i UDRP (Uniform Dispute Resolution Procedure);
gde se ističe da URS donosi odluku o prestanku registracije spornog naziva domena (a ne donosi odluku o prenosu registracije spornog naziva domena) "The URS has a “clear and convincing” standard of proof—higher than in UDRP (Uniform Dispute Resolution Procedure) cases—and it permits only suspension, not transfer, of an infringing domain name."

"The Uniform Rapid Suspension System (URS) is an abbreviated dispute-resolution procedure for clear cases of cybersquatting, created in conjunction with the new generic Top-Level Domain (gTLD) program. The URS has a “clear and convincing” standard of proof—higher than in UDRP (Uniform Dispute Resolution Procedure) cases—and it permits only suspension, not transfer, of an infringing domain name. But the procedure is significantly less expensive and time-consuming than the UDRP. This article summarizes the current state of the URS, which has been in operation for just over six months."
http://www.inta.org/INTABulletin/Pages/SixMonthsoftheNewgTLD...

Takođe, u Pravilniku o postupku za rešavanje sporova povodom registracije nacionalnih internet domena (http://www.rnids.rs/data/DOKUMENTI/Opsti akti/Pravilnik o po...
navodi se sledeće:
"Критериjуми за доношење одлуке о престанку или преносу регистрациjе
назива националног интернет домена
Члан 22.
Арбитражно веће може донети одлуку о престанку или преносу
регистрациjе спорног назива домена са регистранта на тужиоца уколико се
докаже да су испуњени следећи услови:
1) да jе национални назив домена истоветан предмету тужиочевог
жига, или му jе сличан у мери да може створити забуну и довести
у заблуду учеснике у промету;
2) да регистрант нема право или легитиман интерес да користи
спорни назив националног интернет домена;
3) да jе регистрант назив националног интернет домена регистровао
и користио противно начелу савесности, поштења и добрих
пословних обичаjа."

Gdje se ističe: "Арбитражно веће може донети одлуку о престанку или преносу
регистрациjе спорног назива домена са регистранта на тужиоца ...".

Što objašnjava definiciju URS koja je vezna za prestanak, a ne za prenos registracije spornog naziva domena "... it permits only suspension, not transfer, of an infringing domain name" http://www.inta.org/INTABulletin/Pages/SixMonthsoftheNewgTLD...

A, iz čega se može zaključiti da UDRP obuhvata kompletan Pravilnik.

POVREDA PRAVA INDUSTRIJSKE SVOJINE PUTEM
REGISTROVANJA IMENA INTERNET DOMENA
Mr Dušan Popovic
Institut za uporedno pravo, Beograd
http://www.arsetnorma.com/littera/Povreda prava industrijske...

ZAŠTITA OD ZLOUPOTREBE RS DOMENA
http://www.besplatnapravnapomoc.rs/prilozi-saradnika/zastita...




    Reference: http://www.rnids.rs/lat/re%C5%A1avanje-domenskih-sporova
    Reference: http://www.inta.org/INTABulletin/Pages/SixMonthsoftheNewgTLD...
Slobodanka Stojčević
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Petrovic
6 hrs
  -> Hvala! :)

disagree  Daryo: to "suspend" je privremena mera, ne trajno rešenje spora
21 hrs
  -> U Zakonu RS navedeni termin prevoda objašnjava tačno ono na šta se odnosi postavljeno pitanje, tj. svaki profesionalni prevodilac treba da zna da se termini (pogotovo stručni) ne mogu i ne smiju prevesti doslovno.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search