non-spoken languages

Serbian translation: negovorni jezici

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-spoken languages
Serbian translation:negovorni jezici
Entered by: Natasa Stankovic

12:18 Nov 20, 2018
English to Serbian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Disability and elections
English term or phrase: non-spoken languages
"Communication" includes languages, display of text, Braille, tactile communication, large print, accessible multimedia as well as written, audio, plain-language, human-reader and augmentative and alternative modes, means and formats of communication, including accessible information and communication technology;

"Language" includes spoken and signed languages and other forms of non-spoken languages;
Bogdan Petrovic
Serbia
negovorni jezici
Explanation:

ZAKON O POTVRĐIVANJU KONVENCIJE O PRAVIMA OSOBA SA INVALIDITETOM
- “Language” includes spoken and signed languages and other forms of non-spoken languages;
- „Jezik” podrazumeva govorni i jezik znakova i druge oblike negovornih jezika;
http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zak...

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2018-11-20 13:03:27 GMT)
--------------------------------------------------

Tu možete naći i prevod celog prvog pasusa:
- “Communication” includes languages, display of text, Braille, tactile communication, large print, accessible multimedia as well as written, audio, plainlanguage, human-reader and augmentative and alternative modes, means and formats of communication, including accessible information and communication technology;
- „Komunkacija” podrazumeva jezike, prikaz teksta, Brajevo pismo, taktilnu komunikaciju, krupna slova, pristup multimedijima kao i pisane, audio, usmene, čitačke i augmentativne i alternativne načine, sredstva i formate komunikacije, uključujući pristup informacijama i komunikacionoj tehnologiji;
http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zak...
Selected response from:

Natasa Stankovic
Serbia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3negovorni jezici
Natasa Stankovic
5 +1невербална комуникација
Aleksandar Skobic
4 +1neverbalni jezici
Milan Lazarevic


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
невербална комуникација


Explanation:
Мени тако звучи.

Aleksandar Skobic
Bosnia and Herzegovina
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daryo: невербални облици / начини комуникације
10 hrs

neutral  Natasa Stankovic: Ovde se radi o DOSLOVNOM CITATU, pa mislim da bi trebalo poštovati zvanični izvor: http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zak... // Probajte jednostavnim "guglanjem", ima baš dosta primera...
1 day 9 hrs
  -> Колегинице, уз дужно поштовање, али да ли сте икада чули некога да каже да је нешто ,,неговорно''? Ја нисам.

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
negovorni jezici


Explanation:

ZAKON O POTVRĐIVANJU KONVENCIJE O PRAVIMA OSOBA SA INVALIDITETOM
- “Language” includes spoken and signed languages and other forms of non-spoken languages;
- „Jezik” podrazumeva govorni i jezik znakova i druge oblike negovornih jezika;
http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zak...

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2018-11-20 13:03:27 GMT)
--------------------------------------------------

Tu možete naći i prevod celog prvog pasusa:
- “Communication” includes languages, display of text, Braille, tactile communication, large print, accessible multimedia as well as written, audio, plainlanguage, human-reader and augmentative and alternative modes, means and formats of communication, including accessible information and communication technology;
- „Komunkacija” podrazumeva jezike, prikaz teksta, Brajevo pismo, taktilnu komunikaciju, krupna slova, pristup multimedijima kao i pisane, audio, usmene, čitačke i augmentativne i alternativne načine, sredstva i formate komunikacije, uključujući pristup informacijama i komunikacionoj tehnologiji;
http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zak...

Natasa Stankovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 76
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dragana Rajkov-Šimić
24 mins
  -> Hvala!

disagree  Daryo: дословни превод, пара уши.
10 hrs
  -> Pošto se očigledno radi o doslovnom citatu iz zakona (konvencije), mislim da tu nema nikakvog izbora - ne bi se smeo menjati zvanični tekst.

agree  Danica Terzic
22 hrs
  -> Hvala!

agree  Mira Stepanovic
1 day 20 hrs
  -> Hvala!

agree  Olivera Ristanovic-Santrac: Da, ako je tako u nacrtu zakona, mora se prihvatiti.
4 days
  -> Hvala!

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
neverbalni jezici


Explanation:
Mislim da je u skladu sa terminologijom korišćenom u radu koji se može naći na sledećem linku: http://xn----itbaba0aapeekb4br.xn--90a3ac/pdf/et20083_03.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2018-11-21 08:52:16 GMT)
--------------------------------------------------

S obzirom na kontekst, ne bih koristio "neverbalna komunikacija" zato što će se dobiti ukrštene definicije (komunikacija će se definisati kao korišćenje određenih jezika, a jezik kao određeni vid komunikacije).


    Reference: http://xn----itbaba0aapeekb4br.xn--90a3ac/pdf/et20083_03.pdf
Milan Lazarevic
Montenegro
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natasa Ikodinovic
1 hr

neutral  Natasa Stankovic: Ovde se radi o DOSLOVNOM CITATU, pa mislim da bi trebalo poštovati zvanični izvor: http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zak...
13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search