limer, or lyam- hound

Serbian translation: krvoslednik

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:limer, or lyam- hound
Serbian translation:krvoslednik
Entered by: Goran Tasic

08:32 May 14, 2012
English to Serbian translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: limer, or lyam- hound
a kind of dog, a scenthound, used on a leash in Medieval times to find large game before it was hunted down by the pack.
JelenaN
krvoslednik
Explanation:
pas koji goni divljač po tragu krvi

http://en.wikipedia.org/wiki/Limer

Engleski: limer
Nemački: Schweißhund = krvoslednik

http://de.wikipedia.org/wiki/Schweißhund

Lovački nemačko-srpski rečnik, Radomir Hadži-Cenić, BIGZ, Beograd, 1994. god.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2012-05-14 12:27:36 GMT)
--------------------------------------------------

Iako je praćenje i pronalazak ranjene visoke divljači, kako za vodića tako i za psa krvoslednika, stručan i složen zadatak, a zavisno od okolnosti, potrebno je i ne baš malo opreme, nekad ga može uraditi većina bolje obučenih i poslušnih lovačkih pasa. Svjež trag star nekoliko sati, sa dosta krvi i na kraćim rastojanjima, može da uradi i pas ptičar, gonić, jamar, cunjavac ili retriver, ali u jednostavnijim i lakšim situacijama. Međutim, slijediti trag star 12 do 72 sata (po nekima i znatno više),kroz napadali snijeg ili nakon kiše koja je duže padala, uz malo preostale krvi divljači, trag otežan petljama, skokovima u stranu, vraćanjima uz trag što ih ranjena divljač učini zbog boli ili zavaravanja, traga preko kojeg je već nekoliko puta prešla druga divljač ili slijediti trag preko jelenjskog kaljužišta ili sviljskih rovotina i pronaći ranjenu divljač, može samo dobar pas krvoslednik. Dobar krvoslednik, genetski predodređen za takve zadatke, vjekovima gajen i strogo selekcionisan da u lovu pruži užitak.

http://bih-lov.com/forum/index.php?topic=915.0
Selected response from:

Goran Tasic
Serbia
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1krvoslednik
Goran Tasic
5vižla
Goran & Snežana Erdei


Discussion entries: 1





  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vižla


Explanation:
U Englesko-srpskom enciklopedijskom rečniku nalazi se sledeća definicija:

lyam-dog, lyam-hound: (hunt.) lovački pas, vižla; pas za lov na divlje svinje.

Inače, na Internetu ćete videti da se najčešće pominje mađarska vižla.

Goran & Snežana Erdei
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Hvala puno


58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
krvoslednik


Explanation:
pas koji goni divljač po tragu krvi

http://en.wikipedia.org/wiki/Limer

Engleski: limer
Nemački: Schweißhund = krvoslednik

http://de.wikipedia.org/wiki/Schweißhund

Lovački nemačko-srpski rečnik, Radomir Hadži-Cenić, BIGZ, Beograd, 1994. god.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2012-05-14 12:27:36 GMT)
--------------------------------------------------

Iako je praćenje i pronalazak ranjene visoke divljači, kako za vodića tako i za psa krvoslednika, stručan i složen zadatak, a zavisno od okolnosti, potrebno je i ne baš malo opreme, nekad ga može uraditi većina bolje obučenih i poslušnih lovačkih pasa. Svjež trag star nekoliko sati, sa dosta krvi i na kraćim rastojanjima, može da uradi i pas ptičar, gonić, jamar, cunjavac ili retriver, ali u jednostavnijim i lakšim situacijama. Međutim, slijediti trag star 12 do 72 sata (po nekima i znatno više),kroz napadali snijeg ili nakon kiše koja je duže padala, uz malo preostale krvi divljači, trag otežan petljama, skokovima u stranu, vraćanjima uz trag što ih ranjena divljač učini zbog boli ili zavaravanja, traga preko kojeg je već nekoliko puta prešla druga divljač ili slijediti trag preko jelenjskog kaljužišta ili sviljskih rovotina i pronaći ranjenu divljač, može samo dobar pas krvoslednik. Dobar krvoslednik, genetski predodređen za takve zadatke, vjekovima gajen i strogo selekcionisan da u lovu pruži užitak.

http://bih-lov.com/forum/index.php?topic=915.0

Goran Tasic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 11
Notes to answerer
Asker: Hvala puno


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mira Stepanovic: "krvoslednik" je "bloodhound" https://www.google.rs/search?q=bloodhound krvoslednik&ie=utf... krvoslednik/bloodhound nije bila jedina vrsta pasa koji se koristila kao limer/lyam-hound
3 hrs

agree  M. Vučković: In Medieval hunting the typical use of the Bloodhound was as a ‘limer’, or ‘lyam-hound’, that is a dog handled on a leash or ‘lyam’, to find the hart or boar before it was hunted by the pack hounds (raches). http://en.wikipedia.org/wiki/Bloodhound
6 hrs
  -> Hvala :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search