deworming cattle

Serbian translation: dehelmintizacija stoke

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deworming cattle
Serbian translation:dehelmintizacija stoke
Entered by: V&M Stanković

17:20 Sep 17, 2012
English to Serbian translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: deworming cattle
Short grass is commonly thought of causing wormy cattle by the cattle grazing down where the worms are. But that thought is a misunderstanding. Producers assume that this is the right time to deworm since the cattle look wormy, when actually the poor body and hair coat conditions are related to malnutrition from low intake of roughages on short grass pastures.
Bogdan Petrovic
Serbia
dehelmintizacija stoke
Explanation:

"Veterinarski Arhiv 79 (3), 281-291, 2009

- In view of current findings and earlier documented studies pointing to the zoonotic nature and high probability of cross-infection between human and hog species, control strategies should take into consideration the simultaneous deworming of infected persons and hogs.
- S obzirom na ove nalaze i ranija istraživanja koja upućuju na zoonotsku prirodu askaridoze i veliku mogućnost križnih invazija ljudi i svinja, treba donijeti kontrolne mjere za istodobno dehelmintizaciju invadiranih ljudi i svinja."
( hrcak.srce.hr/file/70011 )


"Wikipedia - Dikrocelioza

Treba vršiti dehelmintizaciju stoke i to prvenstveno zimi ili u rano proljeće"
( http://bs.wikipedia.org/wiki/Dikrocelioza )


"Fakultet veterinarske medicine Beograd
V E T E R I N A R S K I G L A S N I K

Radi preventive poželjno je da se izbegavaju kontaminisani pašnjaci a s obzirom na dužinu života kišnih glista (žive dve do sedam godina), metoda pregonskog ispusta (slično kao kod ovaca) ima punog opravdanja. Tako|e se preporučuje preventivna dehelmintizacija – jesenja koja se obavlja tri do četiri nedelje posle povlačenja sa pa{njaka i prole}na, dve nedelje pred izgon na pašu kada se tretiraju sve životinje"
http://www.vet.bg.ac.rs/uploads/file/VETERINARSKI_GLASNIK/VG...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2012-09-17 20:42:19 GMT)
--------------------------------------------------

deworm – izvršiti dehelminitizaciju
worm – crv (u veterinarskoj terminologiji odnosi se na endoparazitske helminte)
[Bjelica N, Veterinarski rečnik en-sr/sr-en]
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3čišćenje stoke od parazita
macimovic
5 +3dehelmintizacija stoke
V&M Stanković
Summary of reference entries provided
deworming
Mira Stepanovic

  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
dehelmintizacija stoke


Explanation:

"Veterinarski Arhiv 79 (3), 281-291, 2009

- In view of current findings and earlier documented studies pointing to the zoonotic nature and high probability of cross-infection between human and hog species, control strategies should take into consideration the simultaneous deworming of infected persons and hogs.
- S obzirom na ove nalaze i ranija istraživanja koja upućuju na zoonotsku prirodu askaridoze i veliku mogućnost križnih invazija ljudi i svinja, treba donijeti kontrolne mjere za istodobno dehelmintizaciju invadiranih ljudi i svinja."
( hrcak.srce.hr/file/70011 )


"Wikipedia - Dikrocelioza

Treba vršiti dehelmintizaciju stoke i to prvenstveno zimi ili u rano proljeće"
( http://bs.wikipedia.org/wiki/Dikrocelioza )


"Fakultet veterinarske medicine Beograd
V E T E R I N A R S K I G L A S N I K

Radi preventive poželjno je da se izbegavaju kontaminisani pašnjaci a s obzirom na dužinu života kišnih glista (žive dve do sedam godina), metoda pregonskog ispusta (slično kao kod ovaca) ima punog opravdanja. Tako|e se preporučuje preventivna dehelmintizacija – jesenja koja se obavlja tri do četiri nedelje posle povlačenja sa pa{njaka i prole}na, dve nedelje pred izgon na pašu kada se tretiraju sve životinje"
http://www.vet.bg.ac.rs/uploads/file/VETERINARSKI_GLASNIK/VG...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2012-09-17 20:42:19 GMT)
--------------------------------------------------

deworm – izvršiti dehelminitizaciju
worm – crv (u veterinarskoj terminologiji odnosi se na endoparazitske helminte)
[Bjelica N, Veterinarski rečnik en-sr/sr-en]

V&M Stanković
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4
Grading comment
hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nikola Bijelić, MD, PhD: Točno. Misli se na helminte - crve parazite.
2 hrs

agree  Mira Stepanovic
4 hrs

agree  Miomira Brankovic: Potvrdila dva veterinara (ovde su u pitanju samo crvi, a paraziti su širi pojam)
6 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
čišćenje stoke od parazita


Explanation:
Imam psa, pa sam upoznata sa procesom :)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2012-09-17 20:58:51 GMT)
--------------------------------------------------

Tačnije, od crevnih parazita


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Deworming
macimovic
Netherlands
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Milena Taylor
2 mins
  -> Hvala, Milena!

agree  Aleksandar Skobic
14 mins
  -> Hvala!

agree  Cveta Kundtz
21 mins
  -> Hvala!

disagree  Nikola Bijelić, MD, PhD: Žao mi je, ali paraziti su preopćenit izraz za ovo što kolegica pita. Postoji mnogo vrsta parazita na koje se ne odnosi izraz "deworming".
2 hrs
  -> Hvala na komentaru, mada sam se vodila onim kako se kod nas uobičajeno kaže za ovu vrstu problema.

agree  Mira Stepanovic: da, obično se kaže "čišćenje od parazita" a radi se o čišćenju od endoparazita (ili crevnih parazita) http://blog.dnevnik.hr/agroglashrvatska/2008/05/index Kupanje i čišćenje od ektoparazita u proljeće, od endoparazita u jesen nakon prestanka muže.
4 hrs
  -> Hvala Miro.

neutral  V&M Stanković: ovde se radi samo o „worms“ (crvi, tj. helminti), što znači čak ne i o svim endoparazitima - u koje spadaju npr. i protozoe itd.
5 hrs
  -> Hvala Vesna. Ostaje samo na onome ko je postavio pitanje da nam pojasni o kakvim crvima se radi hehe.




Reference comments


1 day 9 hrs
Reference: deworming

Reference information:
Zavisi kome je tekst namenjen, ne znam koliki procenat čitalaca je upoznat sa terminom "dehelmintizacija" a značenje je isto kao i "čižćenje od crevnih parazita":
http://veterina.info/index.php?option=com_glossary&id=1022&I...
VETERINARSKO - MEDICINSKI REČNIK
dehelmintizacija čišćenje pasa, mačaka i drugih životinja od crevnih parazita

http://www.vetnovak.com/vise.asp?clanak=42
NAJČEŠĆA PITANJA U VETERINARSKOJ AMBULANTI
...
Čišćenje pasa i mačaka od crevnih parazita, ili kako se stručno kaže - dehelmintizacija je jako važna mera u zaštiti zdravlja životinja, a još više ljudi.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:aXYIqmO...
Prior to vaccination, the dog shall be given an agent against endoparasites (dehelmintisation).

http://www.veterinakg.co.rs/ordinacija/preventiva.html
DEHELMINTIZACIJA
Ovaj pojam oznacava ciscenje pasa i macaka od crevnih parazita.

http://animus.co.rs/usluge.html
- dehelmintizacija - čišćenje od crevnih parazita

https://www.google.rs/search?q=dehelminitizacija&ie=utf-8&oe...

Helminti - oni koje treba odstraniti su pantljičare i gliste:
http://www.plivazdravlje.hr/aktualno/clanak/3595/Od-bakterij...
Helminti spadaju u veće parazite. Njihovo ime dolazi od grčke riječi helminth, što znači crv. Ako parazit ili njegova jajašca uđu u ljudski organizam, nastane se u crijevnom traktu, plućima, jetri, koži ili mozgu, te tamo žive hraneći se hranjivim tvarima koje pronalaze u organizmu domaćina. Najčešći helminti su trakavice i gliste. Najveće gliste dosežu duljinu od 20 do 40 centimetara, no trakavice mogu narasti i do duljine od 75, pa i više centimetara. Trakavice se sastoje od više stotina dijelova, a svaki dio se može odvojiti i razviti u novu trakavicu.

trakavica = pantljičara

Mira Stepanovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search