upstream

Serbian translation: delatnost geološkog istraživanja i proizvodnje

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:upstream
Serbian translation:delatnost geološkog istraživanja i proizvodnje
Entered by: Aleksandar Ristić

12:34 May 5, 2011
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
English term or phrase: upstream
Prevodim internet stranicu koja ima vezu za "Upstream Oil & Gas". Više podataka nemam.

Da li je ovde "upstream" vezan za ekpolataciju odnosno rafinisanje ulja i gasa?

Zahvaljujem na odgovorima.
Aleksandar Ristić
Switzerland
delatnost geološkog istraživanja i proizvodnje
Explanation:
http://www.ina.hr/UserDocsImages/pdf/Naftni-rjecnik-peric.pd...

Pogledajte precizno se navodi: Delatnost geološkog istraživanja i proizvodnje nafte i gasa

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-05 19:06:01 GMT)
--------------------------------------------------

upstream – (1) djelatnost geološkog istraživanja i proizvodnje
nafte i plina, primarna sfera naftne privrede,
»upstream«. (a) Ukupnost operacija vezanih za geološka
istraživanja (exploration), bušenje (drilling),

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-05 19:08:00 GMT)
--------------------------------------------------

razradu ležišta (development) i proizvodnju (production)
sirove nafe i prirodnog plina (radovi geoloških
istraživanja, razrade i proizvodnje), za razliku od operacija
transporta (transportation, pipe lining), prerade
(refi ning) i marketinga (marketing) u naftnoj industriji
(v. downstream).

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-05 19:09:08 GMT)
--------------------------------------------------

Varijanta za prevod kraća bi mogla biti: Primarna sfera naftne privrede!

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-05 19:11:44 GMT)
--------------------------------------------------

Upstream koliko vidim obuhvata: Exploration, drilling, development and production!
Tek da budemo precizni i da ne nagadjamo!

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-05 19:17:22 GMT)
--------------------------------------------------

Za downstream ako zatreba:
downstream – (1) djelatnost transporta, prerade i prometa
nafte, sekundarna sfera naftne privrede, downstream.
U naftnoj industriji – (a) Ukupnost aktivnosti
(operacija) koje se izvode nakon procesa geoloških
istraživanja do (uključivo) procesa proizvodnje nafte,
a uključuju transport (transportation), odnosno, cjevovodne
sustave, rafi nerijsku preradu sirove nafte u
naftne produkte (refi ning), skladištenje te utilizaciju
naftnih produkata (distribuciju, isporuku, marketing).
Neke defi nicije u te aktivnosti uključuju i distribuciju
plina te petrokemijsku djelatnost. (b) Općenito, downstream
su operacije i postrojenja nakon onih u referentnoj
točki – prerada nafte je downstream u odnosu
na operacije proizvodnje, a marketing je downstream
u odnosu na preradu. Operacije geoloških istraživanja,
bušenja, razrade ležišta i proizvodnje su upstream
Selected response from:

Natasa Djurovic
Serbia
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2delatnost geološkog istraživanja i proizvodnje
Natasa Djurovic
5primarna proizvodnja
Dragana Samardžijević
4vađenje
Vesna Maširević
4proizvodnja
amarok


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
proizvodnja


Explanation:
na linku koji sam prilozila lepo je objasnjen svaki segment, s tim sto ja nisam sigurna da li je proizvodnja najadekvatniji termin, ali ja bih to prevela kao "proizvodnja nafte i gasa" ili tako nekako

ovo je vise da pripomogne, pa mozda dobijete neku bolju ideju na osnovu reference... ima ih jos dosta, pa pogledajte :)


    Reference: http://www.psac.ca/industry-info/101-what-is-the-upstream-oi...
amarok
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
Notes to answerer
Asker: Hvala.


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vađenje


Explanation:
..pre svega iz razloga što se taj link na NIS-ovoj stranici (Reference) zove vađenje

Ali "eksploatacija i proizvodnja" bi takođe odgovaralo definiciji:

http://en.wikipedia.org/wiki/Upstream_(petroleum_industry)
"The upstream oil sector is a term commonly used to refer to the searching for and the recovery and production of crude oil and natural gas. The upstream oil sector is also known as the exploration and production (E&P) sector."


    Reference: http://www.nis.rs/index.php?option=com_content&view=article&...
Vesna Maširević
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
Notes to answerer
Asker: Hvala.


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
primarna proizvodnja


Explanation:
Vec postoji odogovor usvojen za "up- and downstream" kao "primarna i sekundarna proizvodnja", pa bih se ja i u ovom slucaju opredelila za ovaj taj termin.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:AWfuI4M...


Dragana Samardžijević
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
Notes to answerer
Asker: Hvala.


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
delatnost geološkog istraživanja i proizvodnje


Explanation:
http://www.ina.hr/UserDocsImages/pdf/Naftni-rjecnik-peric.pd...

Pogledajte precizno se navodi: Delatnost geološkog istraživanja i proizvodnje nafte i gasa

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-05 19:06:01 GMT)
--------------------------------------------------

upstream – (1) djelatnost geološkog istraživanja i proizvodnje
nafte i plina, primarna sfera naftne privrede,
»upstream«. (a) Ukupnost operacija vezanih za geološka
istraživanja (exploration), bušenje (drilling),

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-05 19:08:00 GMT)
--------------------------------------------------

razradu ležišta (development) i proizvodnju (production)
sirove nafe i prirodnog plina (radovi geoloških
istraživanja, razrade i proizvodnje), za razliku od operacija
transporta (transportation, pipe lining), prerade
(refi ning) i marketinga (marketing) u naftnoj industriji
(v. downstream).

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-05 19:09:08 GMT)
--------------------------------------------------

Varijanta za prevod kraća bi mogla biti: Primarna sfera naftne privrede!

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-05 19:11:44 GMT)
--------------------------------------------------

Upstream koliko vidim obuhvata: Exploration, drilling, development and production!
Tek da budemo precizni i da ne nagadjamo!

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2011-05-05 19:17:22 GMT)
--------------------------------------------------

Za downstream ako zatreba:
downstream – (1) djelatnost transporta, prerade i prometa
nafte, sekundarna sfera naftne privrede, downstream.
U naftnoj industriji – (a) Ukupnost aktivnosti
(operacija) koje se izvode nakon procesa geoloških
istraživanja do (uključivo) procesa proizvodnje nafte,
a uključuju transport (transportation), odnosno, cjevovodne
sustave, rafi nerijsku preradu sirove nafte u
naftne produkte (refi ning), skladištenje te utilizaciju
naftnih produkata (distribuciju, isporuku, marketing).
Neke defi nicije u te aktivnosti uključuju i distribuciju
plina te petrokemijsku djelatnost. (b) Općenito, downstream
su operacije i postrojenja nakon onih u referentnoj
točki – prerada nafte je downstream u odnosu
na operacije proizvodnje, a marketing je downstream
u odnosu na preradu. Operacije geoloških istraživanja,
bušenja, razrade ležišta i proizvodnje su upstream

Natasa Djurovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 2
Notes to answerer
Asker: Hvala.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mira Stepanovic: Ja bih ovako prevela jer jasno definiše o čemu se radi.
14 hrs
  -> Hvala Miro!

agree  Olga Angelovska
2632 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search