community transmission

Serbian translation: ширење заразе унутар заједнице без познатог извора

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:community transmission
Serbian translation:ширење заразе унутар заједнице без познатог извора
Entered by: Tamara Vlahovic Sanovic

09:37 Jul 12, 2020
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / COVID-19
English term or phrase: community transmission
Countries and regions where there is no community
transmission may consider implementing quarantine for travellers entering the country or travelling
within the country, if there is community transmission at the traveller’s place of origin.

Definicija na engleskom kaže: A community transmission case is generally accepted as meaning someone who gets the virus had no known contact with another confirmed case nor travelled from a country badly affected by the pandemic, meaning the virus is moving freely in the community.
Ali ne znam koji je pravi termin na srpskom

Hvala
Tamara Vlahovic Sanovic
ширење заразе унутар заједнице без познатог извора
Explanation:
https://dictionary.cambridge.org/us/dictionary/english/commu...

Мислим да је овде суштина на непознатом извору заразе, па то треба и нагласити.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2020-07-17 15:42:16 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Са задовољством.
Selected response from:

Slobodan Kozarčić
Serbia
Grading comment
hvala puno
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ширење (заразе) у генералној популацији / међу становништвом
Daryo
3 +1lokalna transmisija/šienje virusa unutar zajednice
milena beba
4Transmisija - prenos (infekcije virusa "Covid-19") unutar lokalne zajednice
Ninoslav Matijevic
4prenos u zajednici/prenos bolesti COVID-19 u zajednici
LogosART
3ширење заразе унутар заједнице без познатог извора
Slobodan Kozarčić


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
lokalna transmisija/šienje virusa unutar zajednice


Explanation:
Lokalna transmisija/širenje virusa unutar zajednice

milena beba
United Kingdom
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zorica Ljubicic
4 days
  -> Hvala!

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prenos u zajednici/prenos bolesti COVID-19 u zajednici


Explanation:
prenos (bolesti COVID-19) u zajednici

--------------------------------------------------
Note added at 39 min (2020-07-12 10:16:54 GMT)
--------------------------------------------------

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/HTML/?uri=OJ:...

LogosART
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 32

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Transmisija - prenos (infekcije virusa "Covid-19") unutar lokalne zajednice


Explanation:
Radi se o transmisiji, odnosno prenosu infekcije virusa "Covid-19", na nivou lokalne zajednice. To znači da uzročnik infekcije, odnosno, uzročnik prenosa virusa je lociran unutar jedne lokalne zajednice, jednog naseljenog mesta. U najmanju ruku, u pitanju je relativno veće selo, varošica. Na ovom linku postoje definicije svih korisnih pojmova u vezi sa infekcijom korona virusom, a takodje, postoji i definicija dotičnog pojma:

https://www.ijzcg.me/me/koronavirus-pojmovnik

Pozdrav.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-07-12 11:27:27 GMT)
--------------------------------------------------

Kada sam rekao ovde "lokalna zajednica" nisam mislio na nikakvu posebnu organizaciju, niti neki vid organa uprave, nego mislio sam uopšte na ljude na jednom "lokalu" - selu, varošici, naseljenom mestu.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-07-12 11:28:52 GMT)
--------------------------------------------------

Nema na čemu. Hvala i vama.

Ninoslav Matijevic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
Notes to answerer
Asker: Hvala, link je zaista od koristi.


12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ширење (заразе) у генералној популацији / међу становништвом


Explanation:
т.ј. вирус "кружи у становништву" (практична последица: свако је потенцијални преносилац заразе) за разлику од ширења вируса у одређеној болници, на одређеном концерту или јавном скупу, na одређеном броду и сл.

Пандемија (од грчких речи παν (сви) и δήμος (народ)) је епидемија заразне болести која се шири кроз популацију људи једне веће области, континента или целог света.
https://sr.wikipedia.org/wiki/Пандемија


Заражено подручје је оно на којем постоји један извор или више извора заразе и на којем постоје услови за ширење заразе међу становништвом.

http://prezentacije.mup.gov.rs/sektorzazastituispasavanje/sa...

"community transmission" = it's the stage when the virus has "escaped in the wild" and anyone is potentially infected so you never know who can infect you, as opposed to an infection limited to a small well defined group.

Important "detail": the "community" in "community transmission" is hardly made of people that have something in common and know each other - it's simply all the population bundled indiscriminately together of a town, region, or of a whole country.




Daryo
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 24

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ширење заразе унутар заједнице без познатог извора


Explanation:
https://dictionary.cambridge.org/us/dictionary/english/commu...

Мислим да је овде суштина на непознатом извору заразе, па то треба и нагласити.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2020-07-17 15:42:16 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Са задовољством.

Slobodan Kozarčić
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 36
Grading comment
hvala puno




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search