supportive living care

Serbian translation: kućna nega i pomoć u kući

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:supportive living care
Serbian translation:kućna nega i pomoć u kući
Entered by: Larisa Zlatic, Ph.D.

17:41 Jul 22, 2013
English to Serbian translations [PRO]
Medical: Health Care
English term or phrase: supportive living care
pomoc koju dobijaju stanovnici drzave Ilinois

hvala unapred na pomoci.
Larisa Zlatic, Ph.D.
United States
kućna nega i pomoć u kući
Explanation:
Osnovi kućne nege i pomoći u kući
starim osobama
Dr med. Danijela Korać-Mandić
Kućna nega i pomoć u kući veoma su važan oblik
socijalne zaštite starih osoba, nerazdvojan od
zdravstvene zaštite. Ovakva podrška starijoj osobi
omogućava da ostane u sopstvenom domu,
umesto da bude smeštena u neku od ustanova za
smeštaj. Često stare osobe nisu u stanju da same
obave poslove vezane za osnovne životne potrebe,
a porodica i okruženje nisu u mogućnosti da im
pomognu. U takvi slučajevima smeštaj u dom se
nameće kao rešenje, ali se tome starije osobe
najčešće snažno protive; iskustvo je pokazalo da je
i psihofizičko zdravlje starijih osoba koje žive u
svom domu znatno bolje nego kod onih koji se
smeste u dom za stare.
Ne treba zaboraviti da kućna nega i pomoć, kao
oblik socijalne zaštite, nisu isto što i kućno lečenje.
Iako ova dva oblika podrške često idu zajedno, ne treba ih poistovećivati.
Kućno lečenje je organizovani vid zdravstvene zaštite, u kome lekar i ostalo medicinsko osoblje
leče pacijenta u njegovom stanu. Ovakve usluge se pružaju u skladu sa medicinskim
indikacijama onim pacijentima koji nisu za smeštaj u bolnicu, a ne mogu se iz različitih razloga
lečiti ambulantno. Ostarela lica su često korisnici ovog vida zdravstvene zaštite. Šta sve
obuhvata kućno lečenje? Između ostalog, u zavisnosti od potreba, ono podrazumeva kućne
posete lekara i medicinske sestre, pregled, snimanje EKG-a kod kuće, uzimanje krvi za razne
laboratorijske analize, davanje lekova, injekcija, stavljanje katetera, specijalističke konsultacije...
U kućnom lečenju, iako ga sproodi medicinsko osoblje, treba da sarađuju i pruže podršku i
službe socijalne zaštite, službe za kućnu negu i pomoć u kući, Crveni krst, klubovi za stare itd.
Kućna nega i pomoć u kući su oblik otvorene socijalne zaštite. Smatra se da je skoro
polovina svih osoba starijih od 65 godina nedovoljno sposobna da sama sebi pomogne. Od
preostalih 50% polovina je potpuno nezavisna pa im kućna nega i pomoć nisu potrebni, a druga
polovina potpuno zavisna od tuđe pomoći, pa im ovaj vid podrške nije dovoljan.
Šta sve spada u domen usluga kućne nege i pomoći u kući?
1. Socijalno-zaštitne usluge
Upoznavanje sa socio-ekonomskim statusom i problemima stare osobe, procena stanja i, u
skladu sa potrebama, pružanje usluga vezanih za ostvarivanje prava na penziju, socijalnu
zaštitu, podsticanje dobrosusedskih i dobrih porodičnih odnosa, druženje, razgovor i
ohrabrivanje stare osobe, podrška u očuvanju mentalnog zdravlja, itd.
2. Higijensko-zdravstvene usluge
Pomoć u održavanju lične higijene, ishrane, sprečavanje komplikacija različitih bolesti i stanja
(npr. dekubitusa zbog nepokretnosti), nabavke lekova, uspostavljanje i održavanje kontakta sa
zdravstvenim službama, zdravstveno-vaspitni rad, pomoć pri kretanju i rehabilitaciji itd.
NOVOSADSKI HUMANITARNI CENTAR
PRIRUČNIK ZA VOLONTERE
26
3. Servisne usluge
Održavanje higijene stana, priprema obroka, pranje veša, peglanje, pranje posuđa, loženje
vatre, nabavka namirnica i drugih potrepština, plaćanje računa itd.
Sve navedene usluge može pružati obučeni volonter uz stručnu podršku saradnika Centra za
socijalni rad i Doma zdravlja, a vreme koje je potrebno utrošiti zavisi od pojedinačnih potreba
svake stare osobe; u proseku jedna poseta traje 1-2 sata, a korisnik se obilazi najmanje jednom
nedeljno.
Ne treba zaboraviti da se u svakom segmentu rada, bio on profesionalni ili volonterski, treba
insistirati na angažovanju ukućana i što većoj samostalnosti i angažmanu same stare osobe.
Takođe, volonter bi trebalo da podstiče dobrosusedstvo – pomoć komšiji, kad god je to moguće.
Ovo je važan vid podrške za stare osobe koje žive same, a česta je slika, naročito u gradovima,
da se komšije ne poznaju međusobno, pa ponekad ni ne znaju da pored njih živi stara osoba
kojoj je potrebna podrška. .........
Selected response from:

Larisa Djuvelek-Ruggiero (X)
United States
Grading comment
hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kućna nega i pomoć u kući
Larisa Djuvelek-Ruggiero (X)
4dodatna zdravstvena njega
prijevodi.ba
4stanovanje uz suportivnu terapiju/zdravstvenu negu
LogosART
3potpomognuto stanovanje uz skrb
Gordana Sujdovic


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stanovanje uz suportivnu terapiju/zdravstvenu negu


Explanation:
stanovanje uz suportivnu terapiju

LogosART
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dodatna zdravstvena njega


Explanation:
Ovo bi se moglo prevesti kao:

dodatna zdravstvena njega u kući ili
potporna zdravstvena njega i zbrinjavanje



Example sentence(s):
  • Zahtjev za uslugu zdravstvene njege u kući na teret HZZO-a

    Reference: http://www.sanatorij.com/zahtjev/zahtjev-zdravstvena-njega.h...
prijevodi.ba
Bosnia and Herzegovina

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
potpomognuto stanovanje uz skrb


Explanation:

Illinois developed the Supportive Living Program as an alternative to nursing home care for low-income older persons and persons with disabilities under ...
www.slfillinois.com/

Stanovanje osoba treće životne dobi
Starijim građanima u Hrvatskoj na raspolaganju je i 205 obiteljskih domova. U obiteljskom domu osigurava se skrb za 5 do 20 korisnika, a pruža je fizička osoba kao profesionalnu djelatnost. U obiteljskim domovima korisnicima se osigurava smještaj, prehrana, njega i briga o zdravlju, radne aktivnosti i organizacija slobodnog vremena…
Burza nekretnina - www.burza-nekretnina.com/.../ZANE Bilten 1...

stanovanje i skrb starijih osoba
http://www.proz.com/kudoz/english_to_croatian/government_pol...

Jedna od tržišnih niša povezanih s time jest razvijanje tzv. ustanova za potpomognuto stanovanje. One su slične sadašnjim domovima za starije i nemoćne, no potpomognuto stanovanje uključivalo bi znatno višu razinu njege i ostalih usluga.

Ustanove za potpomognuto stanovanje nude 24-satnu sigurnost i dostupnost njezi i ostalim uslugama, poput kuhanja, čišćenja, glačanja, rekreacije i slično, no iako je opseg usluga u takvim ustanovama širok, korisnike se potiče na što veću neovisnost. Dobro organizirana ustanova za potpomognuto stanovanje svakom korisniku nudi personalizirani plan, prema kojem korisnik, ovisno o svojim mogućnostima, dio dnevnih aktivnosti obavlja samostalno, a preostale aktivnosti obavlja uz pomoć osoblja.

www.domosfera.hr/.../hZHLboMwEEU_yYMhgSwN...
- Ustanove za potpomognuto stanovanje nude 24-satnu sigurnost i ... Dobro organizirana ustanova za potpomognuto stanovanje svakom ...


--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2013-07-23 06:45:31 GMT)
--------------------------------------------------

Sure, I overlooked language pair and gave an option for Croatian:(

In this context, according English explanations, IMO, it would be: potpomognuto stanovanje uz negu i pomoć - pomoć u smislu (assisatnce)

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2013-07-23 06:46:11 GMT)
--------------------------------------------------

- according to explanations in English

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2013-07-23 06:46:53 GMT)
--------------------------------------------------

- assistance

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2013-07-23 07:55:02 GMT)
--------------------------------------------------

Za razliku od domova za stara lica, u ovim objektima/ustanovama oni vode relativno samostalan i aktivan život, a tim što im je na raspolaganju medicinska nega i druga pomoć prema potrebama.

Gordana Sujdovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
Notes to answerer
Asker: note that I need into Serbian translation, hence, skrb is not an option


17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kućna nega i pomoć u kući


Explanation:
Osnovi kućne nege i pomoći u kući
starim osobama
Dr med. Danijela Korać-Mandić
Kućna nega i pomoć u kući veoma su važan oblik
socijalne zaštite starih osoba, nerazdvojan od
zdravstvene zaštite. Ovakva podrška starijoj osobi
omogućava da ostane u sopstvenom domu,
umesto da bude smeštena u neku od ustanova za
smeštaj. Često stare osobe nisu u stanju da same
obave poslove vezane za osnovne životne potrebe,
a porodica i okruženje nisu u mogućnosti da im
pomognu. U takvi slučajevima smeštaj u dom se
nameće kao rešenje, ali se tome starije osobe
najčešće snažno protive; iskustvo je pokazalo da je
i psihofizičko zdravlje starijih osoba koje žive u
svom domu znatno bolje nego kod onih koji se
smeste u dom za stare.
Ne treba zaboraviti da kućna nega i pomoć, kao
oblik socijalne zaštite, nisu isto što i kućno lečenje.
Iako ova dva oblika podrške često idu zajedno, ne treba ih poistovećivati.
Kućno lečenje je organizovani vid zdravstvene zaštite, u kome lekar i ostalo medicinsko osoblje
leče pacijenta u njegovom stanu. Ovakve usluge se pružaju u skladu sa medicinskim
indikacijama onim pacijentima koji nisu za smeštaj u bolnicu, a ne mogu se iz različitih razloga
lečiti ambulantno. Ostarela lica su često korisnici ovog vida zdravstvene zaštite. Šta sve
obuhvata kućno lečenje? Između ostalog, u zavisnosti od potreba, ono podrazumeva kućne
posete lekara i medicinske sestre, pregled, snimanje EKG-a kod kuće, uzimanje krvi za razne
laboratorijske analize, davanje lekova, injekcija, stavljanje katetera, specijalističke konsultacije...
U kućnom lečenju, iako ga sproodi medicinsko osoblje, treba da sarađuju i pruže podršku i
službe socijalne zaštite, službe za kućnu negu i pomoć u kući, Crveni krst, klubovi za stare itd.
Kućna nega i pomoć u kući su oblik otvorene socijalne zaštite. Smatra se da je skoro
polovina svih osoba starijih od 65 godina nedovoljno sposobna da sama sebi pomogne. Od
preostalih 50% polovina je potpuno nezavisna pa im kućna nega i pomoć nisu potrebni, a druga
polovina potpuno zavisna od tuđe pomoći, pa im ovaj vid podrške nije dovoljan.
Šta sve spada u domen usluga kućne nege i pomoći u kući?
1. Socijalno-zaštitne usluge
Upoznavanje sa socio-ekonomskim statusom i problemima stare osobe, procena stanja i, u
skladu sa potrebama, pružanje usluga vezanih za ostvarivanje prava na penziju, socijalnu
zaštitu, podsticanje dobrosusedskih i dobrih porodičnih odnosa, druženje, razgovor i
ohrabrivanje stare osobe, podrška u očuvanju mentalnog zdravlja, itd.
2. Higijensko-zdravstvene usluge
Pomoć u održavanju lične higijene, ishrane, sprečavanje komplikacija različitih bolesti i stanja
(npr. dekubitusa zbog nepokretnosti), nabavke lekova, uspostavljanje i održavanje kontakta sa
zdravstvenim službama, zdravstveno-vaspitni rad, pomoć pri kretanju i rehabilitaciji itd.
NOVOSADSKI HUMANITARNI CENTAR
PRIRUČNIK ZA VOLONTERE
26
3. Servisne usluge
Održavanje higijene stana, priprema obroka, pranje veša, peglanje, pranje posuđa, loženje
vatre, nabavka namirnica i drugih potrepština, plaćanje računa itd.
Sve navedene usluge može pružati obučeni volonter uz stručnu podršku saradnika Centra za
socijalni rad i Doma zdravlja, a vreme koje je potrebno utrošiti zavisi od pojedinačnih potreba
svake stare osobe; u proseku jedna poseta traje 1-2 sata, a korisnik se obilazi najmanje jednom
nedeljno.
Ne treba zaboraviti da se u svakom segmentu rada, bio on profesionalni ili volonterski, treba
insistirati na angažovanju ukućana i što većoj samostalnosti i angažmanu same stare osobe.
Takođe, volonter bi trebalo da podstiče dobrosusedstvo – pomoć komšiji, kad god je to moguće.
Ovo je važan vid podrške za stare osobe koje žive same, a česta je slika, naročito u gradovima,
da se komšije ne poznaju međusobno, pa ponekad ni ne znaju da pored njih živi stara osoba
kojoj je potrebna podrška. .........


    Reference: http://www.nshc.org.rs/public/publikacije/prirucnik.pdf
Larisa Djuvelek-Ruggiero (X)
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 8
Grading comment
hvala

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gordana Sujdovic: ? Prema linku osobe ne žive u svom domu: .. apartment-style housing with personal care and other services, residents can live independently.. The resident is responsible for paying the cost of room and board at the facility. http://www.slfillinois.com/
2 hrs
  -> Hvala na komentaru. Mislim da je nebitno da li osobe zive u kuci valstitoj ili ne. Gdje god da zive to "smatra" njihovim domom. U SAD razlog iz kojeh osobe vecinom zive u svojim kucama je to sto su "ustanove" pretrpane. Malo je neobicno to sto sami placaj




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search