virologically suppressed HIV 1 infected patients

Serbian translation: imunosuprimirani pacijenti zaraženi HIV 1 virusom

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:virologically suppressed HIV 1 infected patients
Serbian translation:imunosuprimirani pacijenti zaraženi HIV 1 virusom
Entered by: Marija Nenadovic

12:33 Dec 27, 2016
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: virologically suppressed HIV 1 infected patients
The efficacy, safety, and pharmacokinetics of switching from efavirenz/emtricitabine/tenofovirdisoproxil STR to XXX STR was evaluated in an open-label study in virologically suppressed HIV 1 infected adults.

In virologically suppressed patients switching to XXX, the most frequently reported adverse reactions considered possibly or probably related to XXX were fatigue (3%), diarrhoea (3%), nausea (2%) and insomnia (2%).
Marija Nenadovic
Serbia
imunosuprimirani pacijenti zaraženi HIV 1 virusom
Explanation:
Ovde stoji virusom suprimirani pacijenti, jer se obično kod ovih pacijenata uvek javlja supresija imunog sistema, te sam zato napisala imunosuprimirani pacijenti, jer u stručnoj literaturi uvek tako stoji.
Selected response from:

Irena Rusimov Cvetkovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5imunosuprimirani pacijenti zaraženi HIV 1 virusom
Irena Rusimov Cvetkovic
3HIV-1 pozitivni pacijenti sa smanjenom količinom/replikacijom virusa
Natasa Ikodinovic
Summary of reference entries provided
Strategije promene za virološki suprimirane pacijente
LogosART

Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
virologically suppressed hiv 1 infected patients
imunosuprimirani pacijenti zaraženi HIV 1 virusom


Explanation:
Ovde stoji virusom suprimirani pacijenti, jer se obično kod ovih pacijenata uvek javlja supresija imunog sistema, te sam zato napisala imunosuprimirani pacijenti, jer u stručnoj literaturi uvek tako stoji.

Irena Rusimov Cvetkovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 7

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
virologically suppressed hiv 1 infected patients
HIV-1 pozitivni pacijenti sa smanjenom količinom/replikacijom virusa


Explanation:
Virological suppression označava opadanje količine virusa u krvi i meri se
u odnosu na postavljenu granicu broja replikacija, npr. ovde:

Virological suppression among HIV-positive individuals on highly active antiretroviral
.... below 50 copies/mL, by highly active antiretroviral therapy (HAART).
onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1468-1293.2010.00890.x/pdf

Iz priručnika o ARV terapiji na sprskom:
Koristite kombinaciju koja je dovoljno snažna da dovede do smanjenja količine virusa u krvi ispod granice od 50 kopija.
www.iskra.org.rs/...files/Uvod_u_ARV_terapiju_izdanje_2009....

Koristit se i izraz smanjena replikacija virusa
...Nesumnjivi su značajni rezultati HAART potvrđeni
mnogim studijama širom sveta. Osnovni mehanizam pozitivnih
terapijskih efekata predstavlja smanjenje virusne
replikacije,...
www.doiserbia.nb.rs/(A(I.../img/.../0042-84500204417D.pdf

U prevedenim tekstovima često je virološki suprimirani pacijenti, kao u datoj referenci,
što je tačno i sažeto.


Natasa Ikodinovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4




Reference comments


4 hrs peer agreement (net): +2
Reference: Strategije promene za virološki suprimirane pacijente

Reference information:
virološki supremirani pacijenti inficirani virusom HIV-1

Strategije promene za virološki suprimirane pacijente
http://www.eacsociety.org/files/guidelines-7.1-serbian.pdf

LogosART
Croatia
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Vuka Mijuskovic: ili suprimovan, sve jedno. Ali ono što jeste supr- je virus (u ovom kontekstu), a ne imunitet
20 hrs
  -> Hvala lijepa! Greetings!
agree  Natasa Ikodinovic
21 hrs
  -> Thanx a lot!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search