recovery (to blister copper)

Serbian translation: regeneracija/izdvajanje/ekstrakcija/dobijanje (sirovog bakra)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:recovery (to blister copper)
Serbian translation:regeneracija/izdvajanje/ekstrakcija/dobijanje (sirovog bakra)
Entered by: Goran Tasic

16:06 Oct 27, 2010
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting
English term or phrase: recovery (to blister copper)
• the new smelter will be capable of achieving a minimum recovery to blister copper of 98.5% of the accountable copper entering the smelter in new concentrate
Lillian B Popmijatov
regeneracija/izdvajanje/ekstrakcija/dobijanje (sirovog bakra)
Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2010-10-28 10:07:25 GMT)
--------------------------------------------------

bold

Tako se dobija bakrenac ili bakarni kamenac, sa oko 30 do 40% bakra (+ 25% do 35% Fe i 25 do 35% S), a nakon toga sirovi bakar ili blister.
Sirovi bakar sadrži 97% bakra, ali nije još za upotrebu jer ima u sebi primese (gvoždje, arsen, zlato, srebro...). Primese se moraju ukloniti, ili zbog njihove vrednosti (zlato, srebro) ili zbog štetnog uticaja (gvoždje, arsen...).

http://www.fbc-m.com/srpski/crveni_metal.php


Selected response from:

Goran Tasic
Serbia
Grading comment
Hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1rekuperacija (u blister-bakar)
V&M Stanković
4regeneracija/povraćaj (u blister-bakar)
Mira Stepanovic
3regeneracija/izdvajanje/ekstrakcija/dobijanje (sirovog bakra)
Goran Tasic
3rekuperacija do stepena blister bakra
Dragomir Kovacevic


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
regeneracija/povraćaj (u blister-bakar)


Explanation:
Koliko se može shvatiti iz navedenog teksta, radi se o recikliranju bakra.
... regeneracija/povraćaj u blister-bakar od minimum 98.5%...
recover - povratiti, regenerisati, rekuperovati
recovery - povraćaj, regeneracija, rekuperacija
ref. Hemijsko-tehnološki r., A. Mihailidi

blister-copper - blister bakar
http://beleske.com/komercijalno-poznavanje-robe/bakar.html
Produvava se vazduh ponovo da bi se odvojio sumpor koji je vezan za gvoždje i samo gvoždje da bi na kraju nastao proizvod, blister bakar (plikasti), pun neravnina.

http://www.eudict.com/?lang=croeng&word=blister-bakar
blister-bakar blister-copper

http://www.google.com/images?q=blister copper&oe=utf-8&rls=o...

Mira Stepanovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 36

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rekuperacija (u blister-bakar)


Explanation:

recovery - rekuperacija, ponovno dobijanje
blister copper - blister-bakar (blister s klobučastom površinom)
[Kostić V, Kostić Lj, Tehnološki rečnik]


„BAKAR l NJEGOVI SPOJEVI

Informacije o načinima rekuperacije bakra iz industrijskog otpada mogu se naći npr. u priručniku “Metal and Inorganic Waste Reclaiming Encyclopedia” (M. Sittig, Noyes Data Corp., Park Ridge, NJ., 1980.).“
( http://knjiznica.irb.hr/hrv/kui/vol59/broj10/A1109.pdf )


“Rudarsko-topioničarski basen Bor

Utovar katodnog bakra i istovar blister bakra za potrebe Topionice”
( http://www.rtb.rs/tir.php?lang=Serbian )

V&M Stanković
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lingua 5B
2 hrs
  -> hvala

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rekuperacija do stepena blister bakra


Explanation:
rekuperacija do blister bakra u procentu 98.5% od raspoloživog bakra koji u livnicu ulazi u vidu novog koncentrata

Dragomir Kovacevic
Italy
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
regeneracija/izdvajanje/ekstrakcija/dobijanje (sirovog bakra)


Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2010-10-28 10:07:25 GMT)
--------------------------------------------------

bold

Tako se dobija bakrenac ili bakarni kamenac, sa oko 30 do 40% bakra (+ 25% do 35% Fe i 25 do 35% S), a nakon toga sirovi bakar ili blister.
Sirovi bakar sadrži 97% bakra, ali nije još za upotrebu jer ima u sebi primese (gvoždje, arsen, zlato, srebro...). Primese se moraju ukloniti, ili zbog njihove vrednosti (zlato, srebro) ili zbog štetnog uticaja (gvoždje, arsen...).

http://www.fbc-m.com/srpski/crveni_metal.php




Goran Tasic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hvala




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search