roughage

Serbian translation: balastne materije

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:roughage
Serbian translation:balastne materije
Entered by: Mirjana Svicevic

13:08 Mar 1, 2013
English to Serbian translations [PRO]
Nutrition
English term or phrase: roughage
Sugars and starches can be digested but fibre is indigestible and forms what is sometimes known as ‘roughage’.
Sanja S.
balastne materije
Explanation:
Medicinski rečnik, S. Mićić

U rečniku su ponuđena rešenja balastne materije, grube materije, nesvarljivi deo hrane.

I u ovom radu se isto pominje: https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:tWfQdrrXpuQJ:scin...
Selected response from:

Mirjana Svicevic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5biljna vlakna/nesvarljiva vlakna
Goran Stankovic
4 +1balastne materije
Mirjana Svicevic
3 +1Prehrambena vlakna
sanjamil
4kabast
LogosART
3"gruba tvar"
Branka Ramadanovic


Discussion entries: 3





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
balastne materije


Explanation:
Medicinski rečnik, S. Mićić

U rečniku su ponuđena rešenja balastne materije, grube materije, nesvarljivi deo hrane.

I u ovom radu se isto pominje: https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:tWfQdrrXpuQJ:scin...

Mirjana Svicevic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Hvala, čim ste napisali balast sinulo mi je.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  majadina: http://www.hendidrustvo.info/forum/index.php?topic=1851.0
46 mins
  -> Hvala :)

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kabast


Explanation:
Ukupno
kabasti krmi
Total roughage
feedstuffs

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2013-03-01 13:23:49 GMT)
--------------------------------------------------

kabasti deo
https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=kabasti...

LogosART
Croatia
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Prehrambena vlakna


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2013-03-01 13:22:08 GMT)
--------------------------------------------------

Rečnik Marije Lande predlaže termin: kabasta stočna hrana

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2013-03-01 13:34:43 GMT)
--------------------------------------------------

http://healthyeating.sfgate.com/foods-highest-fiber-roughage...
http://www.ehow.com/list_5904563_list-roughage-foods.html
Primeri su brojni.


    Reference: http://www.tehnologijahrane.com/hemijahrane/prehrambena-vlak...
    Reference: http://prehrana-zdravlje.blogspot.com/2009/06/prehrambena-vl...
sanjamil
Native speaker of: Serbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  milenaankic: Isto sto i dietary fibre
7 mins
  -> Da, slažem se.

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
biljna vlakna/nesvarljiva vlakna


Explanation:
Nesvarljiva vlakna - neophodna
Postoje važne materije koje ne možemo da svarimo, ali su ipak neophodne za našu ishranu. Iako tzv. biljna vlakna nesvarena prođu kroz creva, i ne daju ni energiju ni kalorije, ona su osnov zdrave ishrane. Zašto? Biljna vlakna su važan element koji reguliše varenje i smanjuje nivo holesterola i šećera u krvi.
Zato je veoma važno da se svakodnevno konzumirate nešto svežeg voća i povrća, ili bar neko jelo od integralnih žitarica, jer su ove namirnice posebno bogate biljnim vlaknima - za nas nesvarljivim delovima biljne hrane. Ta vlakna su glavni sastojci omotača biljnih ćelija i na njih ne utiču enzimi koji vare hranu.
Imajte na umu da biljnih vlakana nema u namirnicama životinjskog porekla, a ima ih veoma malo ili uopšte nema u rafinisanoj, industrijski prerađenoj hrani.


    Reference: http://www.zdravahrana.com/info/da-li-ste-znali/nesvarljiva-...
Goran Stankovic
Serbia
Native speaker of: Serbian

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"gruba tvar"


Explanation:
Naliči mi na to...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2013-03-01 18:16:15 GMT)
--------------------------------------------------

Možete staviti i "gruba materija" ako vam više odgovara. Pozdrav.

Branka Ramadanovic
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in CroatianCroatian
Notes to answerer
Asker: U Filipovićevom rečniku kaže "gruba hrana", tako da je to blizu.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search