catnip

Serbian translation: metvica, mačja metvica

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:catnip
Serbian translation:metvica, mačja metvica
Entered by: Mira Stepanovic

18:48 Jan 20, 2003
English to Serbian translations [PRO]
/ herbs
English term or phrase: catnip
Dakle, to je biljka, prodaje se u obliku caja; caj od ove biljke navodno je jako dobar za varenje. Macke obozavaju ovu biljku, vole da je jedu i da se valjaju u njoj. Za ljubitelje macaka, veliko je zadovoljstvo posmatrati kako se one ekstaticno ponasaju kad namirisu ili pojedu ovu biljku. Da li neko zna kako se "catnip" zove na srpskom?

Hvala.

Drak
Drak
mačja metvica, potplotuša
Explanation:
Englesko - srpsko-hrvatski rječnik, Morton BensonMorten Benson
Selected response from:

Dijana D (X)
Grading comment
Hvala svima. Mislim da su svi odgovori prihvatljivi, ali sam poene dodelio Dijani D. Dobila je najvise podrske od kolega. "Metvica" je izraz koji sam trazio. Hvala svima.

Drak
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7mačja metvica, potplotuša
Dijana D (X)
5 +3mačja trava, mačja metvica
Dragomir Perovic
4 +1macja trava
Bogdan Petrovic
5macina trava
Natka
5 -2CATNIP (Nepata cataria)
Nada Endres, Mag.


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
CATNIP (Nepata cataria)


Explanation:

KATZEN-LOCKPFLANZE
Heissgeliebt von Katzen. Bietet einen staendigen Vorrat an hocharomatischen Blaettern. Lila Blueten. Das Einatmen des minzartigen Duftes wird Ihre Katze in einen gluecklichen, fast tranceartigen Zustand versetzen und ein verspieltes ekstatisches Verhalten hervorrufen. Catnip ist ein gesundes Anregungsmittel und schadet nicht. Im Gegenteil, Catnip kann als positive Erziehungshilfe verwedet werden - einfach ins neue Koerbchen geben oder an alle Stellen an denen die Katze erwuenscht ist.


Nada Endres, Mag.
Austria
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  dkalinic: Pitanje je glasilo: Kako se catnip zove na srpskom? Ovde ste dali objašnjenje na nemačkom. Srpski naziv za ovu začinsku biljku je mačja metvica.
2 hrs

disagree  Tanja Abramovic (X): Iz istog razloga kao i Davor.
8 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
mačja metvica, potplotuša


Explanation:
Englesko - srpsko-hrvatski rječnik, Morton BensonMorten Benson

Dijana D (X)
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat, Native in BosnianBosnian
PRO pts in pair: 8
Grading comment
Hvala svima. Mislim da su svi odgovori prihvatljivi, ali sam poene dodelio Dijani D. Dobila je najvise podrske od kolega. "Metvica" je izraz koji sam trazio. Hvala svima.

Drak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mina R. (X): Isto kaze i Simicev enciklopedijski recnik
11 mins

agree  Ingrid Lovric
18 mins

agree  Mirela Tankovic, CoreCHI™: http://www.herbateka.com/kineska.html
46 mins

agree  Vesna Bozic Taylor
1 hr

agree  dkalinic: Isti je naziv i na hrvatskom, iako se mačja metvica više upotrebljava. Isto objašnjenje se nalazi i u Bujasovom englesko-hrvatskom rečniku.
1 hr

agree  Tanja Abramovic (X): Ja sam vise nailazila na termin "macja trava", mada je to isto. Kad je rec o bilju, postoji sjajan sajt www.herbateka.com, gde mozete mejlom da postavite pitanje o nazivu neke lekovite biljke. Dobicete odgovor gotovo odmah.
8 hrs

agree  Ljiljana Krstic
13 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
macina trava


Explanation:
Tako se bar zove u Bosni. Naziv cete naci i u knjigama o lijecenju biljem.


Natka
Native speaker of: Native in BosnianBosnian
PRO pts in pair: 20

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
mačja trava, mačja metvica


Explanation:
catnip = catmint
Nepeta cataria

Dragomir Perovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in pair: 309

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dkalinic
42 mins

agree  Vesna Bozic Taylor
4 hrs

agree  Tanja Abramovic (X)
6 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
macja trava


Explanation:
To je ono sto sam nasao u recniku. Catnip se takodje prevodi kao "neka vrsta aromatske metvice." To je valjda isto kao i catmint...

Bogdan Petrovic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in pair: 231

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tanja Abramovic (X): Da, Filipovic navodi taj drugi prevod.
5 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search