Mental acuity

Serbian translation: oštrina

00:13 Apr 13, 2012
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Psychology
English term or phrase: Mental acuity
Naišla sam kod nas na "mentalna oštrina", ali nisam sigurna da je to pravi ekvivalent i da je tako jasno definisan pojam kao što je mental acuity. Da li neko ima negde definiciju "mentalne oštrine" ili da li neko zna koji je pravi ekvivalent za mental acuity?

Mental acuity is sharpness of the mind. Things considered in determining a person's mental acuity are memory, focus, concentration, and understanding. An elderly person with Alzheimer's has decreasing mental acuity. He is less likely to remember exactly how or when something happened than he was in his youth. He may also be slow to understand how to do something that seems simple, like operate a television remote control. Many scientists believe there are things you can do to improve mental acuity, such as mental puzzles or other things that actively engage your mind. The popular pasttime of watching TV is passive and would not increase mental acuity, and may actually decrease it.
Sladjana Daniels
Serbia
Serbian translation:oštrina
Explanation:
U medicinskom rečniku od Sofije Mićić pojam acuity preveden je rečju oštrina.
Nadalje, u Enciklopedijskom englesko-srpskom rečniku, za pojam acuity nalazi se sledeća definicija: oštrina (uma)

--------------------------------------------------
Note added at 5 h (2012-04-13 05:36:01 GMT)
--------------------------------------------------

Naravno, moglo bi se reći mentalna oštrina, a može i oštrina uma. Ako oštrina uma upišete u pretraživač, videćete da se pominje na mnogo mesta.
Selected response from:

Goran & Snežana Erdei
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5oštrina
Goran & Snežana Erdei
4менталне функције
Aleksandar Skobic
3oštrina razuma
Goran Tasic


Discussion entries: 5





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
mental acuity
oštrina


Explanation:
U medicinskom rečniku od Sofije Mićić pojam acuity preveden je rečju oštrina.
Nadalje, u Enciklopedijskom englesko-srpskom rečniku, za pojam acuity nalazi se sledeća definicija: oštrina (uma)

--------------------------------------------------
Note added at 5 h (2012-04-13 05:36:01 GMT)
--------------------------------------------------

Naravno, moglo bi se reći mentalna oštrina, a može i oštrina uma. Ako oštrina uma upišete u pretraživač, videćete da se pominje na mnogo mesta.

Goran & Snežana Erdei
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Da, u svakom rečniku je acuity oštrina, ta reč to znači :) Vidim u Googleu "oštrina uma", ali mi je nekako upadljivo da su to uglavnom sajtovi i forumi o horoskopu, meditaciji itd. (za razliku od mental acuity), ne iz oblasti psihologije i medicine, pogotovo ne Alchajmerove bolesti :(


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mental acuity
oštrina razuma


Explanation:
Evo još jednog primera, mada po mom skromnom mišljenju termin "oštroumnost" bi trebao da pokrije sve što je potrebno ovde.

Dopunske biljke bi trebalo da imaju elemente za zaštitu prostate ( saw-palmetto) ginkgo biloba (oštrina razuma - mental acuity) i "garcinia cambogia" (unosi se odmah ujutro sa "Chromium piconilate) i L-Karnitinom (Carnitine) da stimuliše metabolizam masti, MaHuang je vrlo efikasan termogen agent,ali može biti vrlo jak u sporednim efektima nervoznosti da bi bio uključen u ovaj plan dijete.


    Reference: http://www.onlinerecnik.com/prevod/engleski/M/266
Goran Tasic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 8

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mental acuity
менталне функције


Explanation:
Мени то звучи као менталне функције, које се помињу и код израчунавања коефицијента интелигенције а укључују памћење, фокусирање, разумевање и др.
Ево нпр. овде се помиње, али и на многим другим Интернет страницама:
http://www.iqtestovi.com/

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2012-04-19 08:43:43 GMT)
--------------------------------------------------

Да, наравно, психичке функције.
У праву си, вероватно онда није то - то.:)
Можда је потребно мало преводилачке довитљивости и домишљатости, јер с обзиром колико се свакодневно појављује нових израза (и из ове области)...

Aleksandar Skobic
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian
Notes to answerer
Asker: I ja sam bila u iskušenju da se bacim na tu stranu :) Kod nas se to stručno zovu psihičke funkcije, ima ih deset. Ali ovde su pomenute samo ove četiri i to kao one funkcije na osnovu kojih se određuje mental acuity. Čini mi se bar da je to tako...





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search