trigger warning

Serbian translation: upozorenje o sadržaju

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trigger warning
Serbian translation:upozorenje o sadržaju
Entered by: Vuka Mijuskovic

11:36 Mar 26, 2017
English to Serbian translations [PRO]
Social Sciences - Psychology
English term or phrase: trigger warning
Trigger warnings became particularly prevalent in self-help and feminist forums, where they allowed readers who had suffered from traumatic events like sexual assault to avoid graphic content that might trigger flashbacks or panic attacks.

Naš izraz za "upozorenje o prisustvu okidača/pokretača"... Hvala unapred!
Vuka Mijuskovic
Serbia
upozorenje o sadržaju
Explanation:
UPOZORENJE O SADRŽAJU
Nil Gejmen

Naslov ove zbirke Gejmenovih radova obećava stravu i užas – mada se to „upozorenje o sadržaju” (“trigger warning“) danas toliko često koristi na onoj zapadnijoj strani zapadne hemisfere, da je gotovo izgubilo obećanje strašnih i uznemirujućih stvari. Zaista, ono što pre svega hvata pažnju u sadržaju zbirke jeste raznolikost forme i prisustvo čak dve fanfik priče.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:xF7xMbb...


Uzmimo za primjer pitanje tzv. trigger warnings u obrazovanju, o kojima se u posljednjih godinu-dvije sve više raspravlja na cjelokupnom engleskome govornom području. Trigger warning je upozorenje da sadržaj koji mu slijedi potencijalno može biti okidač traume. Zahtjevi studentica i studenata za takvim upozorenjima na satovima književnosti, ili recimo povijesti, sve su glasniji na univerzitetskim kampusima u SAD-u, kao i u Engleskoj. Trigger warnings zahtijevaju pojedinci, koji se pozivaju na vlastita traumatična iskustva u vezi s određenim pitanjima, a sve češće i organizirane skupine (npr. različite manjinske grupacije i aktivističke organizacije). U kontekstu nastave književnosti, to podrazumijeva da bi prije pristupanja književnim tekstovima koji sadrže, primjerice, opise silovanja ili ubijanja, ili pak rasistički ili seksistički leksik, trebalo na njih eksplicitno upozoriti kao na potencijalno uznemirujuće, tj. kao na potencijalne 'okidače' za traumu, PTSP ili naprosto nelagodu. 
http://booksa.hr/kolumne/konkretno-o-knjizi/huck-finn-i-afro...
Selected response from:

LogosART
Croatia
Grading comment
Hvala!
Za srce me ujedoše sa Huckleberryjem, mnogi aktivisti smo vam zahvalni
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1upozorenje o sadržaju
LogosART
3uznemirujući sadržaj sa okidačima straha/traume
Lingua 5B


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
upozorenje o sadržaju


Explanation:
UPOZORENJE O SADRŽAJU
Nil Gejmen

Naslov ove zbirke Gejmenovih radova obećava stravu i užas – mada se to „upozorenje o sadržaju” (“trigger warning“) danas toliko često koristi na onoj zapadnijoj strani zapadne hemisfere, da je gotovo izgubilo obećanje strašnih i uznemirujućih stvari. Zaista, ono što pre svega hvata pažnju u sadržaju zbirke jeste raznolikost forme i prisustvo čak dve fanfik priče.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:xF7xMbb...


Uzmimo za primjer pitanje tzv. trigger warnings u obrazovanju, o kojima se u posljednjih godinu-dvije sve više raspravlja na cjelokupnom engleskome govornom području. Trigger warning je upozorenje da sadržaj koji mu slijedi potencijalno može biti okidač traume. Zahtjevi studentica i studenata za takvim upozorenjima na satovima književnosti, ili recimo povijesti, sve su glasniji na univerzitetskim kampusima u SAD-u, kao i u Engleskoj. Trigger warnings zahtijevaju pojedinci, koji se pozivaju na vlastita traumatična iskustva u vezi s određenim pitanjima, a sve češće i organizirane skupine (npr. različite manjinske grupacije i aktivističke organizacije). U kontekstu nastave književnosti, to podrazumijeva da bi prije pristupanja književnim tekstovima koji sadrže, primjerice, opise silovanja ili ubijanja, ili pak rasistički ili seksistički leksik, trebalo na njih eksplicitno upozoriti kao na potencijalno uznemirujuće, tj. kao na potencijalne 'okidače' za traumu, PTSP ili naprosto nelagodu. 
http://booksa.hr/kolumne/konkretno-o-knjizi/huck-finn-i-afro...

LogosART
Croatia
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala!
Za srce me ujedoše sa Huckleberryjem, mnogi aktivisti smo vam zahvalni

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  milena beba
2 hrs
  -> Zahvaljuje uz kind regards!:-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uznemirujući sadržaj sa okidačima straha/traume


Explanation:
prijedlog

Lingua 5B
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search